عرضه نمایشگر OLED گوشی های آیفون یک پیروزی برای سامسونگ است


سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت های فناوری در جهان است. اگرچه بسیاری این شرکت را با گوشی هایش می شناسند، اما این غول کره جنوبی از چندین بخش تشکیل شده است. یکی از این بخشها نمایشگر سامسونگ گفته می شود که وظیفه آن توسعه و تولید فناوری های پانل است. سامسونگ علاوه بر خودش برای بسیاری از رقبای خود از جمله اپل صفحه نمایش هایی با این برند تولید می کند. حالا گفته شده نمایشگر 7 از 10 آیفون فروخته شده ساخت سامسونگ است که حکایت از پیشرفت این شرکت در تجارت خود دارد.

اپل با چندین تامین کننده برای نمایشگرهای OLED مورد استفاده در آیفون های خود همکاری می کند. مهمترین آنها BOE، LG Display و Samsung Display هستند. بر اساس گزارش ها، سامسونگ امسال بر عرضه پنل OLED آیفون 14 اپل تسلط داشته است. انتظار می رود غول فناوری کوپرتینویی از بیش از 120 میلیون پنل OLED برای آیفون 14 استفاده کند. همچنین تقریباً 70 درصد از این پنل ها توسط بزرگترین رقبای خود تولید می شوند.

مقایسه واحدهای ارائه شده توسط سامسونگ، ال جی و BOE

سامسونگ انتظار دارد 80 میلیون صفحه نمایش از مجموع 120 میلیون دستگاه را در اختیار اپل قرار دهد.نزدیک ترین رقیب ال جی دیسپلی است که انتظار می رود حدود 20 میلیون دستگاه عرضه کند، در حالی که سهم BOE تنها 6 میلیون دستگاه خواهد بود.

همچنین، در حالی که سامسونگ پنل‌های OLED را برای هر چهار مدل ارائه می‌کند، ال‌جی پنل‌های LTPS را برای مدل معمولی ۶.۱ اینچی و LTPO را برای مدل ۶.۷ اینچی Pro Max و BOE پنل LTPS را برای آیفون ۶.۱ اینچی معمولی ارائه می‌کند.

نمایشگرهای OLED از جمله گران ترین قطعات مورد استفاده در آیفون هستند. با در نظر گرفتن همه اینها، نتیجه این است که سامسونگ همچنان از هر آیفونی که می فروشد سود می برد. با این حال، این واقعیت را تغییر نمی دهد که غول کوپرتینویی بر تمام رقبای خود در بازار گوشی های هوشمند برتر تسلط دارد.