نکات ساده غذایی سالم برای زنده ماندن از جشن های کریسمس و در عین حال لذت بردن از خود – بهترین متخصص تغذیه سیدنی بادی فیوژن


1. در انتخاب غذاهای کریسمس خود را انتخاب کنید

جشن ها معمولاً یک رویکرد رایگان برای همه را آغاز می کنند، جایی که ممکن است متوجه شوید تمام نیت های خوبی را که در طول هفته انجام می دهید فراموش کرده اید.

  • قبل از رفتن به مراسم خود، 5 دقیقه را صرف برنامه ریزی در مورد غذا و مصرف الکل کنید. این باعث می شود قبل از انتخاب وعده غذایی خود فکر کنید و به شما این فرصت را می دهد که با انتخاب یک وعده غذایی متعادل با پروتئین بدون چربی، کربوهیدرات های با کیفیت و سبزیجات هوشمندانه رفتار کنید.

  • به جای خوردن چندین لیوان شراب ارزان قیمت، یک شراب یا کوکتل خاص انتخاب کنید و وقت خود را صرف کنید و از هر جرعه آن لذت ببرید!

  • به جای چریدن تمام شب در بشقاب پنیر، چند چیز را در بشقاب خود قرار دهید، از هر لقمه آن لذت ببرید و سپس خود را دور از دید غذا قرار دهید. این باعث می‌شود روز یا شب به تجربه لذت‌بخش‌تری تبدیل شود.

2. وعده های غذایی را حذف نکنید

یکی از تله‌های رایجی که ممکن است در آن بیفتید این است که وعده‌های غذایی را حذف کنید و به بیرون از غذا برسید و با هوس‌بازی و خلق و خوی آماده باشید تا همه چیزهایی را که پیشنهاد می‌شود ببلعید. وقتی به این مرحله از گرسنگی رسیدید، می توانید تمام نیت های خوب خود را فراموش کنید و بر اساس انگیزه انتخابی ضعیف داشته باشید. این بیشتر به شما آسیب می رساند تا سود. خودتان را برای صرف وعده غذایی خارج از خانه صرف نکنید، بلکه در فواصل منظم با وعده های غذایی و میان وعده های متعادل قبل از حضور در شب بیرون از خانه غذا بخورید. با این حال، اگر قرار است وعده غذایی خارج از خانه متراکم تر باشد، به عنوان مثال در روز کریسمس که در آن سالاد سیب زمینی، غذاهای دریایی، بوقلمون، پودینگ کریسمس و پاولوا وجود دارد … در اینجا دو چیز وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید:

  • اندازه وعده های قبلی: 50% یا حتی بیشتر از بشقاب خود از سبزیجات غیر نشاسته ای با پروتئین اندازه کف دست و کربوهیدرات های اندازه مشت بخورید.

  • تنقلات کم کالری: به جای استفاده از تنقلات پرانرژی مانند موسلی، مشتی آجیل و پنیر/کراکر، از سبزیجات، میوه یا یک غلاف ماست استفاده کنید.

3. در طول فصل جشن فعال باشید و آن را ساده نگه دارید

بله، زمان شلوغی از سال است، اما مطمئن شوید که یک روال ساده از حرکت و ورزش برنامه ریزی شده را دنبال کنید. این به شما کمک می‌کند کالری‌های اضافی را بسوزانید و در طول هفته روی غذا خوردن خوب تمرکز کنید. همچنین برای سلامت روان شما مهم است، به شما زمان می دهد تا کاری برای خودتان انجام دهید!

  • ممکن است 20 دقیقه پیاده روی بعد از ظهر یا 30 دقیقه صبح شنا در اقیانوس باشد.

  • اگر در زمان فقیر هستید، ورزش خود را در طول روز تقسیم کنید یا در فعالیتی با دوست خود رزرو کنید که بیشتر اتفاقی است و تعهد بزرگی به نظر نمی رسد.

4. با خود مهربان باشید اما اجازه ندهید همه چیز گلوله برف بگیرد

اگر با دوستان و خانواده خود در حال صرف غذا هستید، این پایان دنیا نیست.

  • در این مورد احساس گناه نکنید و خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید زیرا 1 وعده از 21 وعده غذایی اصلی است که در هفته مصرف می کنید. این کمک زیادی به اهداف تغذیه ای شما نخواهد کرد.

  • آن را کنار بگذارید و به جای ادامه دادن به پرخوری و انتخاب گزینه های بی کیفیت، فوراً به خوردن وعده های غذایی متعادل ادامه دهید.

5. از خود لذت ببرید – شما لیاقت آن را دارید

به یاد داشته باشید که روی طعم، عطر و ارائه تمام غذاهای زیبای اطراف خود و همچنین شرکت ویژه تمرکز کنید.

سال پر چالشی بود. چیزهای زیادی برای قدردانی وجود دارد 🙂

تاتیانا بدیکیان xx