آیا رژیم غذایی می تواند علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) را کاهش دهد؟


چگونه غذا بخوریم PCOS کا پا؟

سطح انسولین در زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک همیشه بالاتر بود. انسولین هورمونی است که در لوزالمعده تولید می شود. لوزالمعده به معده بدن کمک می کند تا قند (گلوکز) را به انرژی تبدیل کند.

اگر انسولین کافی در بدن وجود نداشته باشد ، سطح قند خون افزایش می یابد. این نیز در صورت حساسیت به انسولین اتفاق می افتد ، به این معنی که نمی توانید از انسولینی که به درستی تولید کرده اید استفاده کنید.

اگر بدن انسان انسولین را مسدود کند ، بدن بیشتر تلاش می کند تا انسولین زیادی را برای افزایش سطح قند خون پمپاژ کند. سطح بالای انسولین به تخمدان ها اجازه می دهد تا سایر آندروژن ها مانند تستوسترون را تولید کنند.

جلوگیری از انسولین به دلیل دارا بودن شاخص توده بدنی بالاتر از حد طبیعی (وزن و چربی. رژیم غذایی سرشار از کربوهیدراتهای خالص مانند نشاسته و قند ممکن است مقاومت را در انسولین مختل کند) ، بنابراین کاهش وزن دشوار است.

چه غذاهایی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانم؟

غذاهای غنی از فیبر می توانند با کنترل پیشگیری از سرطان تخمدان در زنان مبتلا به بیماری تخمدان پلی کیستیک ، هضم غذا را کند کرده و اثر قند را بر خون کاهش دهند.

بهترین گزینه ها برای غذاهای پر فیبر عبارتند از:

سبزیجات چلیپایی ، مانند کلم بروکلی ، گل کلم و جوانه بروکسل

سبزیجات شامل کاهو قرمز و آروگولا

فلفل سبز و قرمز

لوبیا و برش

آرامونا

انواع بذر

کومارا

کدو تنبل

منابع طبیعی مانند توفو ، مرغ و ماهی فیبر ندارند ، اما برای زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک به دلیل اضافه وزن مفید هستند.

غذاهایی که به کاهش التهاب کمک می کنند نیز ممکن است مفید باشند. به شرح زیر است:

گوجه فرنگیها

کلم

مقاله

بادام و گردو

روغن زیتون

میوه هایی مانند زغال اخته و توت فرنگی

ماهی های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ساردین و ساردین هستند

دیدگاهتان را بنویسید