از عصر جدید تا «خنده دار


حالا با فرا رسیدن ماه محرم و پایان برنامه های پرمخاطب تلویزیون، فرصت خوبی است تا از افت بینندگان سریال های پرمخاطب در آخرین فصل آن ها صحبت کنیم و دلایل آن را جویا شویم. این مقاله درباره سه برنامه پرمخاطب سیما است. “مسخره – مضحک”، “قرارداد” داشتیم “فصل جدید” رفت و هر کدام را به روش خودش بررسی کرد.

طنز عامه پسند یا بی تفاوتی سازنده موضوع است

بر خلاف پخش آنلاین یا شبکه های کابلی، نمی توان برای برنامه های پرمخاطب سیمای ایران بازه زمانی مشخص کرد و آماری که مرکز پژوهشی صداوسیما هر از چندگاهی از بازدید و میزان رضایت از برنامه های مردمی منتشر می کند چندان نیست. قابل اعتماد. . مثلا “مسخره – مضحک” در اسفند ماه سال گذشته با 41.2 درصد پربیننده ترین برنامه تلویزیونی بوده است پژوهشکده صدا و سیما تعداد شرکت کنندگان در این مطالعه را مشخص نکرده است. چه تعداد ایرانی از نقاط ایران و از چه طبقه ای اعلام کرده اند که این برنامه را تماشا می کنند؟

البته صداوسیما می تواند به این آرا تکیه کند و بگوید که آمار خود را از روش ها و علم اثبات شده گرفته است، اما می توان آمارهای دیگر آن مقدار را ذکر کنید شخص در آن تحقیق/نظرسنجیاز هر برنامه شرکت کننده “مسخره – مضحک” این بار برای سومین بار بامزه تو وقوع و ارزش رای گرفته می شود برای شرکت کنندگان در این مسابقه یک تفاوت بزرگ و مهم با فصل های قبل، نزدیک بود 15 میلیون رای کمتر از دفعه قبل همزمان سید علی احمدی تهیه کننده فیلم خنده دار وی درباره کاهش آرا گفت:

درست است که مردم به اندازه قبل تلویزیون تماشا نمی کنند. دلایل زیادی برای عدم تماشای تلویزیون وجود دارد و این تنها سیاست های تلویزیونی نیست که باعث آن می شود، مطمئنا موثر نیز هست.

سیدعلی احمدی (تهیه کننده خندوانه)

خروج 15 میلیون رای خندوانه یکی از دلایل افت بیننده خندوانه به عنوان یکی از پربیننده ترین برنامه های تلویزیون است.

اما ماجرا به سیاست های تلویزیون محدود نمی شود. بیایید صادق باشیم، برنامه جنسی خنده دار بخش بزرگی از آن هویت آنها از جانب میزبان / اجرایی آنها می پذیرند: جیمی فالون، جیمز کوردن، الن دی جنرس، جیمی کیمل و … هر کدام بخش بزرگی از هویت برنامه آنهاست. پس قابل قبول است نام خنده دار را باید با جوانان رامبد تداعی کرد. بخش قابل توجهی از آن است قطره خنده دار (که البته قابل اندازه گیری نیست) مربوط به کاهش محبوبیت رامبد جوان در میان مردم است تبلیغات غذاهای خارجی گفت همه چی گرون شده پس بریم سراغ غذا مردم واکنش نشان می دهند تمرکز یکی از رفتارهای جوانان در دوران اخیر است. اگر در دنیا اتفاق بیفتد چه می شود. قطعا تبعات زیادی برای تهیه کننده و برنامه دارد. مثال هم الن دی جنرس که پس از سال ها اجرای برنامه «الن شو» به دلیل گلایه بسیاری از سازندگان آن سوء استفاده هاپشت صحنه نمایش است تسلیم شدن برای

دورهمی تغییر سیستم کافی نیست

فصل های گذشته دورهمی اغلب به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیون شناخته می شود

برنامه مهران مدیری، به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی دهه 1990، قبل از فرمت مسابقه، شبیه ترین نسخه برنامه های گفتگو بود: دکوراسیون درخشان، مجری معروف و چهره های آشنا (اغلب بازیگران) آنها را صدا می کردند. به سیستم «دورهمی» اما پس از فصل های مختلف اونم همینطور; به چند دلیل می توان اشاره کرد: کلمه نشان می دهدانور ابهی مهمانان آنها بر اساس تب و فرهنگ جامعه آنها تماس گرفتند. اگر بازیگری فیلمی در سینما یا سریالی در تلویزیون داشته باشد به آن می گویند; وقتی هنرمندی آلبوم جدیدی منتشر می کند با بوق به برنامه می آید و … بازار هنر ایران می توان گفت که این اتفاق افتاده است به هیچ وجه. همه با تعداد محدود شرکت کننده آنها به عنوان بخشی از آنها نشان داده شده است عکس گرفتن آنها ممنوع است. خط قرمزبیشتر تلویزیون نسبت معکوس با سوالات مختلف و دارای موضوعاتی است که در هر برنامه قابل طرح است. برای درک این مثال به خودتان بیایید “قرارداد” بیایید مثالی بزنیم: تا حالا عشق کردی؟ که یک سوال ثابت و جذاب قرارداد در یکی دو فصل اول بود و از یک جایی اهمیتش را از دست داد اونم همینطور.

دورهمی مهران مدیری یکی از برنامه های پرطرفدار تلویزیون است

سازندگان دورهمی زنگ هشدار را برای یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی به درستی تنظیم کنید آنها شنیدند اما تصمیمی که برای فرار کن این تکرار آنها بیشتر شبیه به افتادن تو چاه خوردن مشخص شده است که برنامه بالاترین وضعیت را دارد اطلاعات عمومی مسابقات ثابت شده است که تداوم با موارد خاص تجربه سریعتر از برنامه های ارتباطی تکرار می شود. البته ممکن است به دلیل ناآگاهی ما باشد که قصد سازندگان «دورهمی» پرهیز از تکرار است; شاید بخواهند مکان را عوض کنند و حفظ نام دورهمی تا حد امکان از این اعتبار برند استفاده کنید پول درآوردن.

فصل جدید ماه عسل در استعداد!

همراه با ضعیف و کم محبوب ترین دوره “عصر جدید”. ما طرف بودیم. آش آنقدر شور است که از وسط فصل، مرحله ای از مسابقه حذف شد و از دور اول مستقیم به مرحله نیمه نهایی رفتیم. خوشبختانه، برخلاف نظرسنجی های رادیویی، اعداد به ما دروغ نمی گویند. اگر هست انتخابات نهایی سه فصل با همدیگر مقایسه انجام دادن؛ رهبر فصل آخر با همان تعداد رای که گرفتید فصل در جایگاه چهارم قرار دارد آن را برداشت و داخل شد در فصل دوم هم قهرمان نیست.

ساخته های داوران عصر جدید جذابیت گذشته را ندارد و این یکی از دلایل کاهش مخاطبان این برنامه است.

اما مشکل کجاست؟ فصل سوم برنامه احسان علیخانی هم همینطور چالش ها و مسائل تا حد زیادی شبیه “خنده دار” او در حال مبارزه است. همانطور که گفتیم؛ استقبال از این نوع برنامه ها بسیار به نفع مخاطب است در اثر. علیخانی این بهار است برای برنامه سال جدید مهم استخانمی را دعوت کرد که گفت کاملا نابینا است و با سلول های بنیادی درمان شده است. شما اشتباه می کنید این حتی سرگرم کننده نیست انجمن نابینایان همچنین می بینید که چرا به صورت زنده و در پربیننده ترین ساعات تلویزیون روی آنتن می رود. آیا شما چنین حرف هایی می زنید و به نابینایان امید واهی می دهید؟ موج نظر همه فقط یک بار مقابل علیخانی درهم شکستن؛ در روزگار جامعه می ترسیم بریدن سر یک زن او در احفاس است; قسمتی از برنامه ماه عسل در او به مصاف علیخانی رفت مشتاق برادر خواهر را عشق می داند.

نگرش منفی افکار عمومی نسبت به احسان علیخانی در استقبال مخاطبان از فصل جدید بی تاثیر نبود.

علاوه بر کاهش محبوبیت، ترکیب هیئت داوران عصر جدیدی از یک سیستم عصر جدید پیتزا سبزی سیاه و باعث شد «دوران جدید» به عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب تلویزیون دچار مشکل شود. تا ست نهایی، هیچ شیمی بین این چهار داور وجود نداشت. البته که نه سلیقه هر داور برای ما شناخته شد (قسمت مجید اسماعیلی که جایگزین بشیر حسینی شد) در چارچوب برنامه های آنور آبی نیست، شاهد سناریوهایی مانند پلیس خوب، پلیس بد هستیم. از سوی دیگر، بازی های مختلف در این دوره، تعداد کمی مربوط به دوران قبل است. آنچه در زمان های گذشته جدید و هیجان انگیز بود. این دوره نسبت به شرکت کنندگان دوره قبلی کم است.

عصر جدید به عنوان یکی از برنامه های پرمخاطب تلویزیون در فصل گذشته با کاهش مخاطب مواجه شد