انرژی بزرگ چیست و چگونه می توان به آن دست یافت؟


تمام فرآیندهای شیمیایی در بدن شما انرژی نامیده می شود. هرچه انرژی شما سریعتر باشد ، به کارتهای بیشتری نیاز دارید. یکی از دلایلی که فرد با وجود خوردن غذای زیاد وزن خود را کاهش می دهد چربی بدن است و برخی افراد با خوردن کمتر وزن خود را افزایش می دهند.

متابولیسم به عنوان میزان انرژی و تعداد کالری سوزانده شده در یک بازه زمانی مشخص شناخته می شود. به آن سوزاندن خاکستر نیز می گویند. روش فلز را می توان به چند قسمت تقسیم کرد:

  • نرخ موتور (BMR): در این مورد ، غذاهای دریایی در حالت استراحت یا در استراحت عمیق مصرف می شوند. حداقل میزان سوخت مورد نیاز برای گرم کردن ریه ها پمپاژ قلب ، کار مغز و بدن است.
  • میزان گوگرد (RMR): مقدار کمی انرژی برای زنده ماندن و مدیریت مناسب بدن در طول زمان مورد نیاز است. به طور متوسط ​​، 50-75 of از کل کارت های مصرف شده توسط این کارت سوزانده می شود.
  • خروجی حرارتی غذا (TEF): مقدار کالری که بدن هنگام خوردن غذا می سوزاند. TEF معمولاً 10 درصد از کل مصرف انرژی را تشکیل می دهد.
  • اثرات حرارتی فعالیت بدنی (TEE): کالری در حین ورزش سوزانده می شود.
  • گرما زایی غیر عملکردی (NEAT): برای انجام فعالیتهای روزانه غیر از ورزش ، کارتهای زیادی مورد نیاز است. جابجایی ، ایستادن ، ایستادن و راه رفتن این تعداد زیاد چرخ دستی آسان است.

انرژی شما مشکلی دارد.

تاو

متابولیسم بدن با افزایش سن کاهش می یابد. این باعث افزایش وزن با افزایش سن و کاهش توده عضلانی می شود.

ایرا ایرا

معانی زیادی برای جنسیت وجود دارد. توده ماهیچه ای نرها بیشتر از ماده ها است. سن و جنسیت مسائل انرژی هستند که نمی توانید آنها را کنترل کنید. با این حال ، بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که می تواند به شما در سالم ماندن کمک کند.

در ادامه بخوانید تا بدانید چه عواملی می توانید برای بهبود انرژی و حفظ سلامت بدن خود در نظر بگیرید.

ورزش ها

جای تعجب نیست که فعالیت بدنی می تواند سلامت شما را بهبود بخشد. با ادامه کار سطح انرژی ما افزایش می یابد و وقتی به کار خود ادامه می دهیم ، بالاتر می رود. این کار بدن شما را از بدن افرادی که کار نمی کنند در امان نگه می دارد. در افراد مسن ، فعالیت بدنی می تواند متابولیسم بدن را در سطح سالم نگه دارد. بنابراین ، ورزش کلید حفظ سلامتی و بهبود انرژی است.

افزایش انرژی و تناسب اندام

همچنین بخوانید: چگونه متابولیسم بدن خود را برای کاهش وزن کنترل کنیم

تفاوت متابولیسم بین افراد چیست؟

دستگاه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به عبارت دیگر ، ادرار شخص در هنگام تولد سریعتر از دیگران است. اگرچه علت این تفاوت ها ژنتیک است ، اما دانشمندان بر روی تأثیر ژنتیک بر انرژی ، وزن و وزن توافق نکرده اند.

به طور شگفت انگیزی ، اکثر مطالعات نشان می دهند که افراد مست بیشتر از افراد دارای اضافه وزن معمولی و در حالت استراحت بیشتر فعالیت می کنند. محققان می گویند این تا حدی به این دلیل است که پشه ها دارای ماهیچه های بیشتری هستند که می توانند وزن خود را تحمل کنند.

اما یک چیز روشن است؛ تفاوت در تنوع انسانی یکسان نیست. بیشتر این تغییرات به دلیل سن ، محیط و رفتار است. با این حال ، تحقیقات بیشتری برای تعیین عملکردهای واقعی ژنتیک مورد نیاز است.

گرسنگی چه شکلی است؟

سازگاری متابولیک ، همچنین به عنوان گرمای تطبیقی ​​یا “گرسنگی” شناخته می شود ، برای چاقی مهم است. پس از همه ، پاسخ بدن شما به کمبود کالری نوعی گرسنگی است. اگر رژیم غذایی شما کامل نیست ، بدن شما سعی می کند این کمبود انرژی را با کاهش انرژی و کالری دریافتی شما جبران کند.

میزان چاقی ناشی از عدم تمرکز و کاهش وزن در افراد مختلف متفاوت است. برای برخی از افراد ، به ویژه افراد با ریسک بالا ، سرعت گودال افزایش می یابد. کاهش وزن با خوردن سریع تر و سخت تر می شود.

ژنتیک برای گرسنگی مهم است ، اما تلاش برای کاهش وزن یا ورزش می تواند کار را دشوارتر کند.

آیا می توانید انرژی خود را افزایش داده و وزن خود را کاهش دهید؟

کاهش وزن با خستگی و خستگی شدید همراه خواهد بود. راهی برای کاهش و افزایش سرعت فشار وجود دارد. در اینجا چند نکته مفید وجود دارد.

شما باید صبحانه بخورید تا به انرژی شما کمک کند

در مورد این ایده که راز کاهش وزن این است که صبحانه را مانند پادشاه بخورید ، ناهار را مانند یک شاهزاده بخورید و ناهار را مانند یک فقیر بخورید ، اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما ما می توانیم مانند یک پادشاه صبحانه ، ناهار و شام بخوریم.

نگران مقدار غذایی که می خورید نباشید ، بلکه به نوع غذایی که در بشقاب صبحانه خود می گذارید توجه کنید ، که مطمئناً بر انرژی شما تأثیر می گذارد. مطالعات نشان می دهد که غذاهای کم قند و پروتئین بالا باید برای صبحانه مصرف شود. برای صبحانه مقداری پروتئین بدون چربی مانند مرغ یا تخم مرغ بخورید.

همچنین بخوانید: عملکرد غذا در سیستم ایمنی بدن

کارهای بالینی را انجام دهید

هنگامی که در حال انجام یک کلینیک پرواز ساده هستید (که شامل هیچ ورزش بدون استرس نمی شود) ، تنها دوچرخه شما این حرکت را ذوب می کند. اما تمرینات قدرتی با شدت بالا و تمرینات قدرتی می توانند انرژی بدن شما را برای ساعت ها پس از تمرین قوی نگه دارند و باعث می شوند چربی بیشتری نسبت به تمرینات بدنی خود کاهش دهید.

اما مشکل این است که شما ممکن است بخواهید بر روی تردمیل راه بروید نه فقط تمرین با گودال. برای سرعت بخشیدن به انرژی خود در این شرایط ، می توانید عرشه پنجره را دوباره اجرا کنید (به سمت بالا یا پایین عرشه حرکت کنید ، انگار از یک تپه بالا یا پایین بروید).

چای سبز بنوشید

چای سبز جدید حاوی کافئین و اپی گالوکاتچین است. این ماده شیمیایی متابولیسم بدن را تسریع می کند. برای صبحانه یک فنجان چای و بعد از ظهر چای سبز بنوشید. بله ، به خاطر داشته باشید که خوردن زیاد چای سبز نیز می تواند مشکل ساز باشد.

همچنین بخوانید: بهترین چای برای سلامتی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید