بهبود متابولیسم راه آیورودا | عقب نشینی شاتایو آیورودا


چند بار شنیده اید که کسی می گوید اضافه وزن دارد زیرا متابولیسم بدن او کند است؟

بیایید با سوزاندن متابولیسم خود به طور کامل از این بهانه خلاص شویم. در حالی که برنامه کاهش وزن بهینه خود را دنبال می کنید ، آیا به این دلیل نیست که متابولیسم شما را به حداکثر میزان بالقوه خود می رساند؟

قطعاً روش هایی برای افزایش متابولیسم وجود دارد. برخی هستند درمان آیورودا دارای سن ، روش های زندگی ، در حالی که دیگران تاکتیک های متعادلی هستند.

اولین همه را در می خوانید درمان افزایش متابولیسم نیز می فهمیم آ متابولیسم مناسب

متابولیسم

به بیان ساده ، متابولیسم میزان سوزاندن کالری بدن (“سوخت”) است. تعداد کمی از افراد متابولیسم سریع دارند. متابولیسم سریعتر به شما امکان می دهد وزن بیشتری نسبت به افرادی که فعالیت ، رژیم غذایی و وزن یکسانی دارند کاهش دهید. موارد مهمی وجود دارد که می توانید آنها را کنترل کرده و تغییر دهید ، و برخی چیزها را نمی توانید.

سال – میزان متابولیسم در ده سال پس از 40 سال به دلیل کاهش توده عضلانی 5 درصد کاهش یافت.

ایتوپا – مردان بیشتر از زنان کالری می سوزانند زیرا ماهیچه های بیشتری دارند.

هردوتاy – می توانید میزان متابولیسم خود را از نسل های گذشته به ارث ببرید.

مشکلات تیروئید – کم کاری تیروئید (فعالیت غده تیروئید).

نکات و درمان های افزایش متابولیسم

  1. فعالیت بدنی خود را افزایش دهید – این هیچ رازی نیست ، اما در واقع به اندازه توده عضلانی متابولیسم شما عمل می کند! افرادی که به طور منظم ورزش می کنند نسبت به افرادی که فعالیت کمتری دارند کالری بیشتری می سوزانند و از نظر متابولیک تحریک بیشتری دارند و کالری می سوزانند. فعالیتهای ساده مانند پیاده روی ، شنا با سوزاندن کالری متابولیسم را افزایش می دهد ، در حالی که تمرینات شدید یا YOGA توده عضلانی متابولیکی قوی را در بزرگسالان کند می کند. نشان داده شده است که هر دوی این فعالیت ها به محض شرکت در فعالیت باعث افزایش متابولیسم می شوند ، اما ورزش های طولانی مدت به سوزاندن بیشترین کالری در 24 ساعت شبانه روز در روز حتی در خواب کمک می کند.
  2. استفاده از پروتئین ها – برخی از شواهد نشان می دهد که افزایش متابولیک در رژیم های غذایی با پروتئین بالا در مقایسه با رژیم های حاوی کربوهیدرات بالا و پروتئین کم ، کمی افزایش می یابد. لطفاً توجه داشته باشید که بیشتر کاهش وزن ناشی از کاهش کالری و افزایش فعالیت است ، نه تغییر درصد کالری و پروتئین در رژیم غذایی. ثابت شده است که پروتئین رژیم غذایی بالا باعث ایجاد چالش های سلامتی می شود. فقط مطمئن شوید که مقادیر مناسبی از آن را می خورید پالوس ، دال ، پنیر ، گوشت بدون چربی و غیره و برنج یا نان ساده خود را تا 20 درصد کاهش دهید.
  3. به اندازه کافی خوابیدن – خواب بیش از 7 ساعت در هر شب ممکن است بر هورمون های تنظیم کننده وزن و اشتها تأثیر بگذارد. در همین حال ، مطالعات نسبتاً بزرگ و مداوم ، افرادی که کمتر می خوابند ، تمایل به افزایش وزن دارند.
  4. از سم زدایی آیورودا استفاده کنید – آیورودا یک جزء مهم هضم و متابولیسم در بدن ما را Agni تعریف کرده است و اهمیت پاکسازی AMA را که مواد شیمیایی سمی نامیده می شود ، اهمیت می دهد. این بخشی است که بدن در صورت اختلال در هورمون ها و آنزیم ها انجام می دهد. درست مانند اثر انگشت ، این برای هر فرد منحصر به فرد است. درمان سم زدایی با داروهای طبیعی به پاکسازی کمک می کند و بنابراین به افزایش متابولیسم و ​​کمک به پوست شما کمک می کند. ما اغلب الف را می بینیم برنامه سم زدایی 14 سگ نه تنها به کاهش وزن کمک می کند ، بلکه متابولیسم و ​​متابولیسم را نیز بهبود می بخشد.
  5. غذا ندهید – مهم است که بین وعده های غذایی بیش از 5 ساعت صبر نکنید تا غذا بخورید. انتظار برای مدت طولانی با یکی دیگر از آنها اغلب متابولیسم شما را کند کرده و انرژی فیزیکی شما را از بین می برد. همچنین مهم است که متابولیسم خود را با افطار هر روز صبح و هر صبح احیا کنید تا به شما انرژی دهد و از پرخوری دیرتر جلوگیری کنید. لطفا توجه داشته باشید: همچنین مهم است که همیشه میزان مصرف غذای خود را با دقت کنترل کنید.
  6. غذاهای فوق العاده برای کاهش وزن – برخی از مکمل ها دارای اثر محرک هستند که می توانند متابولیسم شما را افزایش دهند. استفاده زیاد از زردچوبه ، دارچین ، فلفل ، دانه های کتان فلفل بلند ، دانه های چیا ، کدو ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن در غذاها.

نکات زیر به شما کمک می کند تا متابولیسم خود را به بهترین شکل ممکن افزایش دهید. با این حال ، Ayurveda panchakarma معمولاً روی هضم و متابولیسم آن به تنهایی عمل می کند. بهتر است برای نتایج سریعتر و بهتر به سراغ نظافت منظم بروید.



دیدگاهتان را بنویسید