بهترین تغذیه، رژیم غذایی و علائم برای PCOS


سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک ناهنجاری متابولیک رایج است که در زنان در سنین باروری یافت می شود. PCOS شایع ترین علت ناباروری در زنان است. این یک اختلال هورمونی است که باعث بزرگ شدن تخمدان ها با کیست های کوچک در لبه های بیرونی می شود. علت سندرم تخمدان پلی کیستیک به خوبی شناخته نشده است، اما ممکن است ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی باشد. علائم شامل بی نظمی قاعدگی، رشد موهای زائد، آکنه و چاقی است.

بهترین تغذیه، رژیم غذایی برای PCOS:

غذاهای سالم و پر پروتئین شامل تخم مرغ، آجیل، لبنیات، گوشت و غذاهای دریایی است. خلاصه مصرف بیشتر پروتئین ممکن است کاهش وزن را به خصوص برای زنان مبتلا به PCOS افزایش دهد. سعی کنید اقلام سالم و پر پروتئین مانند تخم مرغ، آجیل و غذاهای دریایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • اجتناب از لبنیات: لبنیات می تواند استروژن و التهاب را در بدن افزایش دهد.
  • بدون گلوتن بروید: گلوتن می تواند التهاب را در بدن افزایش دهد.
  • افزایش پروتئین بدون چربی: پروتئین می تواند به تثبیت قند خون کمک کند.
  • کاهش قند: شکر التهاب و مقاومت به انسولین را افزایش می دهد.
  • فیبر کافی دریافت کنید: فیبر به تعادل هورمون ها و تثبیت قند خون کمک می کند.

    علائم PCOS:

  • قاعدگی: قاعدگی غیرطبیعی، عدم وجود قاعدگی، قاعدگی شدید، قاعدگی نامنظم، قاعدگی کوتاه و سبک، یا لکه بینی
  • وزن: چاقی، اضافه وزن یا افزایش وزن
  • پوست: آکنه یا پوست چرب
  • همچنین شایع است: ناباروری، لکه های تیره پوست در چین و چروک، افسردگی، ویژگی های نامناسب مردانه، ریزش موهای سر، یا موهای ناخواسته.

نکات مهمی که باید به خاطر بسپارید:

  • غذاهای واقعی بخورید و از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید.
  • از قبل برنامه ریزی کنید تا گیر ندهید.
  • فعال بمانید، به اندازه کافی بخوابید و استرس را کاهش دهید تا به علائم PCOS نیز کمک کنید.

با بیش از 30 سال تجربه، دکتر. سانیت خانا هست بهترین تغذیه، رژیم غذایی برای PCOS در دهلی می تواند به ریشه مسائل مختلف رژیم غذایی برسد تا بهترین و ساده ترین را به شما ارائه دهد رژیم غذایی برای PCOS راه حل ها