تحقیقات جدید: مثبت اندیشی گاهی اوقات می تواند به شما آسیب برساند


یکی از رایج ترین رویکردها به پارک ها درد و مشکلات من داشتیم اکوباداشتن لطف یا همان فکر خوب انجام دادن. اما آیا تفکر مثبت می تواند نیازهای مردم را برآورده کند؟ آیا همیشه می توان در لحظه حال و شاد زندگی کرد؟ آیا همیشه می توان از چنین احساساتی اجتناب کرد؟ غمگینی، خشم داشتیم نگران بودن تبدیل شدن؟ تحقیقات جدید نشان می دهد که متأسفانه چنین روشی حتی در برخی موارد نیز ممکن است رخ دهد اثر منفی پيگيري كردن.

روانپزشکی که از روش های پزشکی و بیولوژیکی برای درمان اختلالات روانی استفاده می کند و به شناخت و ارتباط بستگی دارد. اما زیاد روان درمانگران امروزه بیماران به جای تسکین درد و مقابله با سکته قلبی، گاهی اوقات از خود می خواهند که برای داشتن زندگی سالم تری بر شاد بودن تمرکز کنند. واقعا فکر خوب این روش توسط دانشمندان، مددکاران اجتماعی و درمانگران به عنوان یکی از مهمترین تکنیک ها در مقابله با انواع دردها و مشکلات توصیه می شود. شواهد جدید نشان می دهد که چنین روشی به موارد خاصی محدود نمی شود مفید ممکن است نه، اما می تواند تأثیر منفی نیز داشته باشد.

آیا همیشه می توان در لحظه حال زندگی کرد؟

بسیاری از روانشناسان امید مشتریان خود را تشویق کنید تا از زمان و فضایی که در زندگی دارید استفاده کنند این بار سبک زندگی ورزش کنید. انجام این کار به ما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشیم و از چنین احساساتی جلوگیری کنیم غمگینی، خشم داشتیم نگران بودن مانع در نتیجه فرد مورد نظر به جای غم و عصبانیت و نگرانی در مورد آینده، افکار مثبتی را در ذهن خود ایجاد می کند.

علاوه بر این، انجام این کار آسان به نظر می رسد. اما در عمل چالش هایی وجود دارد. نمی توان از درس های گذشته یا بدون برنامه ریزی برای آن درس گرفت آینده برای زندگی. یعنی گذشته و آینده در نگاه ما به حال نقش دارند.

در نتیجه زمانی که کار وجود ندارد .مان ما می آییم و از دردهای گذشته رنج می بریم، ماشینی که در ذهن ما فعال می شود تا از اشتباهات گذشته خود و دیگران درس بگیریم و از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم.

همراه با نگران بودن در آینده نیز به ما انگیزه می دهد تا اقدامات لازم را انجام دهیم. این به ما امکان می دهد به سمتی حرکت کنیم که در آینده به مشکلات بیشتری رسیدگی کنیم. اگر اصلاً نگران آینده نباشد، ممکن است به فکر سیستم آموزشی، سلامت و درآمد نباشد.

خشم به عنوان ناامید و مضطرب، احساسی است که کاربردهای خود را دارد. خشم ما را از آسیب محافظت می کند و به اطرافیانمان انگیزه می دهد که به رفاه ما احترام بگذارند. تحقیقات نشان می دهد که مقدار مشخصی از عصبانیت در مذاکره می تواند کمک کند و به نتایج بهتری منجر شود.

مثبت اندیشی و بی تفاوتی نسبت به مشکلات

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که داشتن روحیه منفی به طور کلی می تواند بسیار مفید باشد و می تواند کاهش یابد. طبق آموزه ها، 80 درصد چنین ظلمی بر مردم کشورهای غربی خوشبختانه که در. این بدان معناست که آنها بیشتر از تجربیات مثبت یاد می گیرند تا از تجربیات منفی. اما این وضعیت می تواند منجر به تصمیم گیری های ضعیف شود. به عنوان مثال اکثر این افراد برای سرمایه گذاری با خوش بینی وارد بازار می شوند و گاهی ضرر می کنند.

گاهی امید بسیار سخاوتمندانه است اعتماد به نفس کاذب شما ایجاد می کنید. به عنوان مثال، در بسیاری از جاها چنین افرادی احساس می کنند که از دیگران بهتر هستند. این امر باعث بروز مشکلاتی در روابط اجتماعی آنها می شود و از طرفی این گونه افراد به خوبی برای کارهای سخت آماده نمی شوند و در نهایت در صورت شکست دیگران را مقصر می دانند.

مقدار شاخص خوشحال بودن از طریق سازمان ملل توسط نظرسنجی ها بررسی شد و اطلاعات دقیقی ارائه نکرد. شادی فقط با کلمات بیان می شود و بسیاری از مردم طوری رفتار می کنند که انگار همیشه بهتر از دیگران برای لاف زدن هستند، اما شادی را در درون خود تجربه نمی کنند.

تمرکز زیادی بر روانشناسی پوزیتیویستی است خوشحال، می تواند منجر به خطرات شود. بیکاری، فقر و بیماری گاهی می تواند ویرانگر باشد و شادی را از مردم سلب کند. در چنین شرایطی که فرد دچار استرس زیادی شده است، تجربه توانایی رویارویی با احساسات مثبت ساده به نظر می رسد.

گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که غمگینی بر زندگی مردم سایه افکنده است و باید کاری کنند تا مشکلاتشان به صورت عملی حل شود و بگذارند در مورد قندوف مثبت فکر کنند، به نظر می رسد که به یک فیل صورتی فکر می کند. شما می توانید به آن فیل فکر کنید، اما در درون شما متقاعد شده است که چنین فیلی اصلا وجود ندارد و در واقع از درون افکار غیر قابل باوری را ایجاد می کند. با این حال، شما می توانید از این قدرت در این واقعیت استفاده کنید که برای حل مشکلات و انجام کاری در دنیای واقعی.

اما زمانی که تنها راه حل فکر خوب انسان در نهایت هیچ کاری نمی کند و در نهایت حالت مثبت اندیشی برای او نمی ماند.