تغذیه، فواید سلامتی و کاربردهای آشپزی – بادی فیوژن بهترین متخصص تغذیه سیدنی


قارچ ها (قارچ ها) ترکیب شیمیایی، ساختاری و تغذیه ای منحصر به فردی دارند و به جای اینکه بخشی از پادشاهی گیاهی باشند، به عنوان دارای “پادشاهی” خود طبقه بندی می شوند. در واقع رابطه نزدیک تری با حیوانات دارند تا گیاهان!

در حال حاضر 2000 نوع قارچ خوراکی قابل توجه در سراسر جهان یافت می شود. استرالیا به طور خاص بسیاری از قارچ های بومی خود را با نام های شگفت انگیز دارد. ترافل واقعی، پانک سفید، پفک سرگین اسب و قارچ بیفت استیک. حالا علاقه داری؟

حقایق کلیدی تغذیه قارچ و فواید سلامتی (A. bisporus، 95 درصد از قارچ های خوراکی مصرف شده در استرالیا)

· در بالا فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان های قوی) که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند

در توجه داشته باشید: بیشتر وجود دارد آنتی اکسیدان ها در کلاهک قارچ، به جای ساقه

· حاوی ویتامین های B برای متابولیسم انسان و عملکرد عصبی ضروری است

· حاوی ویتامین دی که به جذب کلسیم در روده کوچک کمک می کند

· حاوی کیتینیک فیبر پری بیوتیک منحصر به فرد است که به حفظ میکروبیوم سالم کمک می کند

· سرشار از ترکیبات زیست فعال (ویتامین D، سلنیوم، ارگوسترول، ارگوتیونئین و بتا گلوکان) همگی با ایمنی محافظتی مرتبط هستند

قارچ و ویتامین D

به گفته دکتر فلاویا فایت مور، “قرار دادن یک قارچ پورتوبلو در معرض 15 دقیقه نور خورشید می تواند به اندازه یک مکمل ویتامین D با دوز کم (1000IU) ویتامین D را تامین کند.

با توجه به اینکه اکثر ویتامین D RDI روزانه 1000IU یا کمتر برای جمعیت عمومی (به جز کمتر از 70 سال) دریافت می کنند، این خبر عالی است.

قارچ و سرطان

یک مطالعه موردی چینی نشان داد که خوردن روزانه بیش از 2 گرم قارچ دکمه ای سفید شانس ابتلا به سرطان تخمدان را تا 32 درصد کاهش می دهد (لی و همکاران 2013).

یک کارآزمایی بالینی فاز 1 نشان داد که عصاره قارچ در دوزهای افزایش یافته (4 تا 14 گرم عصاره در روز)، معادل 40 تا 140 گرم قارچ دکمه ای سفید تازه با کاهش آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) در 36 درصد بیماران همراه بود (Twardowski et al. 2015)

مهم است که به خاطر داشته باشید این مطالعات کوچک هستند و آزمایش‌های کنترل تصادفی بزرگ‌تر برای ایجاد ارتباط قوی‌تری با کاهش خطر مفید است. علاوه بر این، عوامل بسیاری در بروز، پیشگیری، مدیریت و بقای سرطان نقش دارند.

می‌توانید درباره نحوه حمایت از مشتریان انکولوژی در بادی فیوژن اینجا بیشتر بخوانید.

نکات مهم در مورد گنجاندن قارچ به صورت هفتگی در رژیم غذایی:

· برای صبحانه املت سبزیجات را بگنجانید

قارچ پورتوبلو را با مخلوطی از ریکوتا کم چرب، کدو سبز رنده شده، پارمزان، پونه کوهی خشک و گوجه فرنگی خرد شده خرد شده پر کنید و بپزید. انواع دیگر این دستور غذا در اینجا

· به فریتاتاهای سالم خانگی اضافه کنید

· تکه هایی را به همبرگرهای سالم اضافه کنید یا قارچ پورتوبلو آبدار پخته شده را جایگزین پتی گوشت خود کنید.

· با روغن زیتون، آویشن، سیر، نمک و فلفل تفت دهید و در وعده شام ​​با سالاد خود مخلوط کنید.

· مثل ایتالیایی؟ روی پیتزاهایتان لذت ببرید یا با یک لازانیا خوش طعم بپوشانید

· آن را به تم اصلی ریزوتو خود تبدیل کنید

حقیقت خنده دار: ویتامین D موجود در قارچ در طول پخت و پز تا حد زیادی پایدار است و تا 8 روز در یخچال نگهداری می شود.

امیدوارم این وبلاگ شما را بسیار سرحال نگه داشته باشد. به سلامتی قارچ 🙂

از گروه فوق‌العاده‌ای که منبعی را از طریق پروژه خود با Hort Innovation منتشر کردند، تشکر می‌کنیم که بسیاری از این اطلاعات منبع آن هستند.