حقیقت در مورد برنامه های رژیم کم کربوهیدرات

یکی از محبوب ترین برنامه های رژیم کم کربوهیدرات رژیم اتکینز است. احتمالاً تا به حال در مورد آن شنیده اید، زیرا بسیاری از افراد مشهور و نمادهای مشهور تأثیرات و مزایای این رژیم را تأیید کرده اند. اتکینز به عنوان “پدر رژیم غذایی کم کربوهیدرات مدرن” شناخته می شود و به قول خود عمل می کند. البته این یک تعهد مادام العمر است. بنابراین اگر برای چنین رژیمی ثبت نام می کنید، باید آماده تغییراتی در سبک زندگی خود باشید. در اتکینز، شمارش کالری مهم است. غذاهای حاوی قند بالا در ابتدای رژیم محدود می شوند. به تدریج، فرد می تواند غذاهای پر قند را در حد اعتدال و بسته به پاسخی که به این برنامه غذایی دارد، مصرف کند.

رژیم اتکینز بسیار ساختار یافته است و به افراد می آموزد که خود را در مورد میزان کربوهیدراتی که می توانند تحمل کنند آموزش دهند. دارای چهار مرحله است که به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند. در میان برنامه های مختلف رژیم غذایی کم کربوهیدرات، اتکینز بهترین گزینه برای کسانی است که دوست دارند شمارش کنند و از کربوهیدرات های خود آگاه هستند.

با این حال، اگر شمردن کار شما نیست و ترجیح می دهید تمام غذاهای پر کربوهیدرات را به مدت دو هفته از رژیم غذایی خود حذف کنید، ساحل جنوبی برای شما مناسب است. ساحل جنوبی که نسبت به اتکینز فنی تر است، مصرف چربی های اشباع شده و اکثر کربوهیدرات ها را در مجموع دو هفته محدود می کند. این نوع رژیم فقط سه مرحله دارد. همانطور که قبلا ذکر شد، مرحله اول در مجموع دو هفته طول می کشد. برعکس، مرحله دوم به صورت جداگانه ادامه خواهد داشت. زمانی که فرد به میزان مورد نظر کاهش وزن دست یافت، می تواند به مرحله نگهداری ادامه دهد.

کربوهیدرات ها پس از مرحله اول به تدریج به جیره تزریق می شوند. آسان است زیرا فقط باید فهرستی از آنچه می توانید بخورید و نمی توانید دنبال کنید.

نیاز اصلی برنامه های رژیم غذایی کم کربوهیدرات این است که مصرف غذاهای پر کربوهیدرات را حذف کنید، اگر محدود نکنید. به گفته متخصصان، این نوع غذاها دلیل اصلی افزایش وزن شما هستند.

همانطور که می بینید، در حالی که این نوع رژیم ها بسیار امیدوارکننده به نظر می رسند، اما چندان امکان پذیر نیستند. اعتراف کنید، غذاهای خاصی وجود دارند که نمی توانید بدون آنها کار کنید. افرادی هستند که می توانند این کار را به راحتی انجام دهند، اما اکثریت افراد در ایجاد تغییرات غذایی با مشکل زیادی مواجه هستند. علاوه بر این، بدون کربوهیدرات، بیشتر مستعد سردرد و بی خوابی هستید. در نهایت، برنامه های رژیم غذایی کم کربوهیدرات واقعاً راه حلی نیستند.