درباره یک رژیم کم کربوهیدرات تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر

درباره یک رژیم کم کربوهیدرات تحقیق کنید تا تصمیم بگیرید که آیا برای شما مناسب است یا خیر

اگر به کاهش وزن علاقه دارید، احتمالاً از خود می پرسید که آیا رژیم کم کربوهیدرات برای شما مناسب است یا خیر. رژیم‌های غذایی که مصرف کربوهیدرات را محدود می‌کنند، چنان محبوب شده‌اند که تقریباً همه افرادی را می‌شناسند که به دنبال این نوع برنامه غذایی، مقدار قابل توجهی وزن از دست داده است. قبل از اینکه تصمیم بگیرید خودتان یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را امتحان کنید، مهم است که اصول اساسی پشت این نوع رژیم ها را درک کنید – اینکه چگونه و چرا کار می کنند.

اگرچه بسیاری از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید، تقریباً همه آنها ویژگی های خاصی دارند. بارزترین و مهم ترین ویژگی مشترک همه آنها محدودیت در مقدار و انواع کربوهیدرات هایی است که مصرف می کنید. بیشتر این رژیم‌ها بر پروتئین‌های بدون چربی نیز تأکید دارند و سبزیجات و میوه‌های غنی از فیبر را در برنامه غذایی خود گنجانده‌اند.

اگر می خواهید به طور کامل تحقیقات پشت نظریه محدودیت کربوهیدرات را برای ترویج کاهش وزن درک کنید، باید کمی تحقیق کنید. یک توضیح ساده این است که تحقیقات نشان می دهد که خوردن انواع خاصی از کربوهیدرات ها با افزایش سطح انسولین خون مرتبط است. این به نوبه خود با چاقی مرتبط است.

بسته به میزان کنجکاوی شما در مورد بررسی نظریه رژیم کم کربوهیدرات، می توانید مجموعه ای از اطلاعات جذاب را پیدا کنید که باید در نظر بگیرید. نه تنها متخصصان تغذیه، پزشکان و متخصصان تغذیه، بلکه انسان شناسان و زیست شناسان نیز در مورد تئوری رژیم های کم کربوهیدرات چیزی برای گفتن دارند. اگر برای خواندن حتی بخش کوچکی از نظرات علمی و تفاسیر تحقیقاتی رژیم‌های کم کربوهیدرات وقت بگذارید، می‌توانید نظر خود را در مورد اینکه آیا چنین رژیمی برای شما مناسب است یا خیر، تشکیل دهید.

بدون شک رژیم غذایی امروزی به گونه ای تکامل یافته و گسترش یافته است که امروزه بسیاری از افراد دچار اضافه وزن هستند. بدیهی است که چیزی کار نمی کند، و احتمالاً نیازی به تحقیق ندارید تا بدانید غذاهای پر کربوهیدرات و قند آنهایی هستند که تمایل به خوردن آنها دارید. غذاهای فرآوری شده، فست فود، آب نبات و غذاهای ناسالم از جمله غذاهای پرکالری و کم مغذی هستند که افراد معمولا بیش از حد مصرف می کنند و منجر به افزایش وزن می شوند.

البته اگر بدن خود را با میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا تغذیه می کردید، اشتهای کمتری به شیرینی های پرکالری و پر کربوهیدرات و غذاهای فرآوری شده خواهید داشت. منطقی است که با مصرف پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، توفو و مرغ به جای غذاهای پرچرب و پرکالری مانند دنده خوک، همبرگر و سوسیس، وزن کم کنید. از بسیاری جهات، رژیم غذایی کم کربوهیدرات صرف نظر از داده های علمی بسیار منطقی است.

About the author

ماریا