رژیم های کم کربوهیدرات – آیا کار می کنند؟

رژیم های کم کربوهیدرات – آیا کار می کنند؟

اگر تازه شروع به کار کرده اید، رژیم کم کربوهیدرات یا «بدون» کربوهیدرات برای شما بی خطر نیست. احتمالاً در ابتدا چند پوند وزن کم خواهید کرد، اما در نهایت، محروم کردن بدنتان از چیزی بسیار مهم هرگز ایده خوبی نیست.

همه کربوهیدرات ها یکسان نیستند

باید بین دو نوع کربوهیدرات تمایز قائل شد. کربوهیدرات هایی که از سبزیجات تازه، میوه های تازه و غلات کامل دریافت می کنید به عنوان کربوهیدرات های پیچیده طبقه بندی می شوند. بدن شما برای حفظ خود به کربوهیدرات های پیچیده نیاز دارد.

سپس کربوهیدرات های ساده ای نیز دریافت می کنیم که از غذاهای فرآوری شده، شربت ذرت، نان سفید، پاستا و غیره دریافت می کنیم.

اینها انواع کربوهیدرات هایی هستند که اکثر افراد اگر می خواهند وزن کم کنند باید مصرف آنها را کاهش دهند

بدن شما برای تامین انرژی به کربوهیدرات های پیچیده متکی است و زمانی که مصرف کربوهیدرات های خوب را محدود می کنید، اساسا بدن خود را از انرژی مورد نیاز برای عملکرد صحیح محروم می کنید.

تفاوت بین کربوهیدرات ها مدت زمانی است که بدن شما برای هضم آنها نیاز دارد. برخلاف کربوهیدرات های ساده، کربوهیدرات های پیچیده زمان بیشتری برای هضم دارند که به طور طبیعی به افزایش متابولیسم بدن شما کمک می کند. این به شما انرژی بیشتری می دهد که همچنین کالری را سریعتر پردازش کرده و می سوزاند.

با این حال، کربوهیدرات های ساده موجود در غذاهای ناسالم مسئول افزایش وزن بیشتر افراد هستند. آنها به عنوان کربوهیدرات های سریع الاثر در نظر گرفته می شوند زیرا به سرعت به سلول های چربی تبدیل می شوند که از بین بردن آنها برای بدن دشوار است.

اگرچه کربوهیدرات های ساده می توانند به شما انرژی ناگهانی بدهند، اما دوام زیادی ندارد زیرا به سرعت هضم می شود. خیلی سریعتر از زمانی که پروتئین یا کربوهیدرات پیچیده مصرف می کردید احساس گرسنگی می کنید.

نوع مناسب کربوهیدرات را حذف کنید

جایگزینی کربوهیدرات های ساده با انواع پیچیده تر، استراتژی کاهش وزن بسیار بهتری خواهد بود. به جای برنج سفید فرآوری شده برنج قهوه ای بخورید. نان سفید را با نان سبوس دار عوض کنید.

به جای کنسرو میوه ها و سبزیجات تازه بخورید. اکثر کربوهیدرات های پیچیده ارزش غذایی بالایی دارند و شما را برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند.

بدن شما واقعاً نمی تواند بدون کربوهیدرات های پیچیده “بقا” کند. با این حال، این کربوهیدرات های ساده هستند که بدن شما می تواند بدون آنها کار کند.

About the author

ماریا