رژیم کم کربوهیدرات: افسانه ها و باورهای غلط

رژیم کم کربوهیدرات: افسانه ها و باورهای غلط

افسانه ها و باورهای غلط زیادی در مورد روند رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد. برخی از مردم فکر می کنند که می توانند نان و پاستا را کنار بگذارند و صد پوند وزن کم کنند. با این حال، رژیم اینگونه عمل نمی کند. عوامل مختلفی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای حذف کربوهیدرات از زندگی خود و شروع یک رژیم کم کربوهیدرات در نظر بگیرید. افسانه ها و باورهای غلط زیر را در نظر بگیرید.

این برای همه نیست

رژیم کم کربوهیدرات لزوما برای همه مناسب نیست. اگر نگرانی های خاصی برای سلامتی دارید، باید قبل از حذف تمام کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید. در برخی موارد، می‌توانید با حذف کربوهیدرات‌هایی که انرژی بدن شما را تامین می‌کنند، به خود آسیب فیزیکی وارد کنید. برخی از افراد به کربوهیدرات بیشتری نسبت به دیگران در روز نیاز دارند. به این ترتیب، رژیم کم کربوهیدرات هرگز نباید در نظر گرفته شود، مگر اینکه بدانید برای شما بی خطر است.

شما مجبور نیستید ورزش کنید

هر زمان که می خواهید رژیم بگیرید، باید ورزش کنید. کاهش وزن با یک رژیم غذایی ساده می تواند آسان باشد، اما برای کاهش وزن باید یک برنامه ورزشی منظم ایجاد کنید. بدون ورزش، پنجاه درصد بیشتر احتمال دارد که دوباره وزن اضافه کنید، و بیست و پنج درصد افراد وزن بیشتری اضافه می کنند.

نان، ماکارونی و سیب زمینی تنها منابع کربوهیدرات هستند

کربوهیدرات ها در بیش از نیمی از غذاهایی که اکثر مردم می خورند یافت می شود. آنها در ماکارونی، نان و سیب زمینی و همچنین در آب میوه ها، کراکرها، برنج و شیرینی ها یافت می شوند. برای تعیین تعداد کربوهیدرات در یک غذا، باید برچسب تغذیه را بخوانید. برچسب مقدار کل کربوهیدرات های موجود در یک غذا را بیان می کند. اکثر مردم باید کمتر از 200 کربوهیدرات در روز بخورند. با این حال، برخی از رژیم های غذایی کم کارت به شما پیشنهاد می کنند که کمتر از بیست کربوهیدرات در روز مصرف کنید. هنگام رژیم گرفتن، به یاد داشته باشید که کربوهیدرات ها منبع انرژی برای بدن شما هستند. اگر آنها را خیلی شدید برش دهید، ممکن است همیشه احساس ضعف یا خستگی کنید.

یک رژیم کم کربوهیدرات می تواند سال ها ادامه داشته باشد

بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانید سال ها بدون عوارض جانبی به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات پایبند باشید. به هر حال، این چنین نیست. اگر تعداد کربوهیدرات های مصرفی خود را در یک دوره زمانی به شدت کاهش دهید، عواقبی در پی خواهد داشت. کربوهیدرات ها توسط انسولین متابولیزه می شوند تا انرژی بدن برای حرکت، کار و انجام کارهای روزانه ایجاد شود. با این حال، کربوهیدرات ها همچنین انرژی لازم برای عملکرد اندام های شما را فراهم می کنند. اگر سال‌هاست رژیم گرفته‌اید، این اندام‌ها ممکن است بدون انرژی لازم قادر به ادامه فعالیت نباشند.

در حالی که رژیم کم کربوهیدرات می تواند راهی سریع برای کاهش وزن ناخواسته باشد، باید مطمئن شوید که در حین رژیم، ایمن بمانید. قبل از شروع یک رژیم کم کربوهیدرات با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا محدودیت هایی را برای میزان کربوهیدرات هایی که از رژیم غذایی خود حذف می کنید تعیین کنید.

About the author

ماریا