رژیم کم کربوهیدرات "شما باید بدانید"

رژیم کم کربوهیدرات "شما باید بدانید"

قبل از اینکه رژیم بگیرید این مقاله را بخوانید!

من به دنبال رژیم‌های کم کربوهیدرات در اینترنت بودم و چند واقعیت را کشف کردم که به خوبی شناخته شده نیستند و به نظرم بسیار جالب بودند. اگر به دنبال رژیم غذایی مناسب هستید یا در حال حاضر رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارید، ممکن است بخواهید قبل از ادامه این مطلب را بخوانید. این مقاله می تواند به کاهش وزن، شادی و سلامتی شما کمک کند!

لطفاً توجه داشته باشید: مانند هر رژیم دیگری، ابتدا باید با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

در اینجا مواد پزشکی آمده است …

کبد شما پروتئین را به کربوهیدرات تبدیل می کند. در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، شما می خواهید میزان انسولین را در بدن خود کاهش دهید. (انسولین هورمونی است که به بدن شما می‌گوید چربی را ذخیره کند.) پروتئین بیش از حد باعث افزایش تولید انسولین می‌شود، بنابراین مهم است که مقدار مناسب پروتئین را متناسب با اندازه خود و مقدار کربوهیدراتی که می‌خورید محاسبه کنید. کتابخانه محلی شما باید کتابی داشته باشد که به شما می گوید چگونه این کار را انجام دهید، یا می توانید از پزشک خود بپرسید.

وقتی صحبت از شکار غذا در این “جنگل شهری” می شود، رژیم گرفتن باید به معنای “زندگی در لبه” باشد!

بیشتر بازارها غذا را طوری چیده اند که چیزهایی مانند میوه، سبزیجات، گوشت، آجیل، تخم مرغ و لبنیات در لبه های آن قرار بگیرند. «لبه‌هایی» که نمی‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید، اما نیاز به خودکنترلی دارند، لبه‌های راهروهای پرداخت هستند. این جایی است که اکثر فروشگاه ها اقلام “تکانه ای” مانند شیرینی و سایر تنقلات را قرار می دهند. خواربارهایی مانند شام تلویزیون، بستنی، و آن «کمک‌هایی» که همه با آن‌ها آشنا هستیم، همه در راهروها هستند. (شیر و ببر و کربوهیدرات… وای خدای من!) برای اینکه سالم بخوریم، وزن کم کنیم و شاد باشیم باید در انتخاب دقت کنیم.

با این حال، سبزیجات منجمد برای رژیم غذایی کم کربوهیدرات شما مناسب هستند، اما سبزیجات تازه معمولا طعم بهتری دارند و بیشتر آنها را می توان خام مصرف کرد. خوردن سبزیجات به صورت خام مواد مغذی بیشتری به شما می دهد و اکثر آنها یک “کرانچ” بسیار رضایت بخش دارند.

بیشتر کالری در یک رژیم کم کربوهیدرات باید از چربی باشد. (چربی؟!) این باعث نمی شود کبد شما انسولین زیادی تولید کند. با این حال، چربی های ترانس یا چربی های هیدروژنه استثنا هستند و باید از آنها اجتناب شود. به همین دلیل است که باید برچسب ها را بخوانیم. هر چیزی که می گوید “هیدروژنه” (روغن سویا هیدروژنه یا هر چیز دیگری) باید در قفسه بماند!

با شروع یک رژیم، مایعات زیادی از بدن شما خارج می شود. این یکی از دلایلی است که بیشتر افراد در مراحل اولیه تمایل بیشتری به کاهش وزن دارند. این گاهی اوقات منجر به گرفتگی عضلات پا می شود. برای جلوگیری از گرفتگی ناشی از کمبود پتاسیم، مقداری جایگزین نمک مورتون را به رژیم غذایی خود اضافه کنید (این پتاسیم خالص است) یا موز بیشتری بخورید که پتاسیم بالایی دارد.

سطح کلسترول نیز در بخش اول اکثر رژیم ها افزایش می یابد. (بسیاری از پزشکان حتی از این موضوع آگاه نیستند.) زمانی که شما به سرعت وزن کم می کنید، طبیعی است، زیرا چربی موجود در جریان خون شما خارج می شود. در ماه ششم یا بیشتر، باید شاهد بهبودی بزرگی باشید، به خصوص در HDL و تری گلیسیرید خود، که بیشترین ارتباط را با سلامتی دارند.

سلامت باشید، شاد باشید.

رقصیدن، دویدن، بازی با بچه ها…

در اینجا آخرین واقعیتی است که برای هر رژیمی صدق می کند. ورزش همراه با رژیم غذایی شما همیشه موثرتر خواهد بود، حتی اگر فقط در اطراف بلوک قدم بزنید. در حرکت خلاق باشید. با بچه هایتان در پارک بازی کنید، چند بار در هفته با دوستتان برقصید، با یک دوست به طبیعت گردی بروید (اگر در شهر زندگی می کنید، آن را به یک «مرکز خرید» تبدیل کنید)، یا به رادیو گوش دهید و در حین رقصید. انجام تکالیف و فراموش نکنید که اینچ و وزن را در ذهن داشته باشید. ورزش عضله می سازد و وزن ماهیچه بیشتر از چربی است. بنابراین نوار متر خود را نزدیک ترازوی خود نگه دارید و نمودار یا دفترچه ای از هر دو را نگه دارید (ممکن است شگفت زده شوید!)

اگر از آن لذت می برید و تسلیم نمی شوید، می توانید وزن کم کنید، شاد باشید و زندگی فوق العاده فعالی داشته باشید.

امیدوارم این حقایق مفید بوده باشد و برای شما آرزوی موفقیت دارم!

About the author

ماریا