غلبه بر موانع مسئولیت پذیری فعال


مردی با پیراهن قرمز در حال دوچرخه سواری با کوله پشتی

مسئولیت قوی برای محیط زیست ، سلامت و مزایای اقتصادی مهم است. ترویج انواع سفرها مانند پیاده روی ، دوچرخه سواری و ویلچر ، یا در خط پیاده روی ، می تواند فعالیت بدنی را افزایش دهد ، به نفع شهروندان و جوامع ثروتمند باشد و آلودگی هوا را کاهش دهد.

در برخی موارد ، حرکات قوی می تواند جایگزین استفاده از خودرو شود. با این حال ، به عنوان یک قاعده کلی ، امکان ترکیب ورزش با اتومبیل یا حمل و نقل افراد برای جایگزینی گزینه های سفر وجود دارد. با این حال ، دسترسی به مسئولیت های برق بین شهرهای بزرگ ، شهرک ها و جوامع روستایی متفاوت است. این تفاوت در تضاد کامل با موانع فردی ، محیطی و فرهنگی است که استفاده از وسایل نقلیه قدرتمند را دچار مشکل می کند. تشویق مردم به استفاده از انواع مختلف سفرها مستلزم این است که ما نحوه غلبه بر این موانع را بدانیم.

یکی از موانع تحویل نیرو ، در دسترس بودن منابع و زیرساخت ها برای جامعه صادقانه است. به عنوان مثال ، شاخص آمادگی جسمانی آمریکا شامل امتیاز پیاده روی است که بر اساس کیفیت تمرینات و فعالیتهایی است که می تواند در پای خارجی با نیاز حرکتی انجام شود. شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک که جمعیت کمتری دارند و ممکن است به جاده ها ، مسیرهای دوچرخه سواری و حمل و نقل عمومی دسترسی نداشته باشند ، تعداد عابران پیاده بالاتری دارند.

عوامل دیگری که بر تصمیم پیاده روی و دوچرخه سواری تأثیر می گذارد شامل دسترسی و شرایط جاده ها ، مسیرهای دوچرخه سواری ، خطوط متعدد و انواع وسایل حمل و نقل عمومی است. همچنین در دسترس بودن یک ماشین دوستانه دوچرخه سواری و فضای ذخیره سازی و همچنین محلی برای تعویض لباس و دوش گرفتن بعد از سوار شدن ، موانع بالقوه بزرگی هستند. دسترسی به این منابع تصمیم گیری برای پیاده روی یا دوچرخه سواری را برای حمل و نقل سریعتر آسان می کند.

یکی دیگر از موانع انتقال قدرت ایمنی ، صادق بودن و هوشمند بودن است. ساختارها و فرهنگ ها در برخی از شهرها آن را برای عابران پیاده و دوچرخه سواران ایمن تر می کند ، بنابراین مرگ و میر کمتری برای عابران پیاده وجود دارد و مردم و خانواده ها فعالتر هستند. جوامعی که بزرگراه ، مسیر دوچرخه سواری ، عابر پیاده و چراغ های روشن ندارند ، دسترسی کمتری به بارهای سنگین دارند. علاوه بر این ، زیرا “برای بسیاری امن است” ، مناطق پر از پیاده روی و دوچرخه سواری هستند زیرا رانندگان مقصد خود را می دانند. اگر دوچرخه سواران و عابران پیاده به وضوح قابل مشاهده نیستند ، رانندگان ممکن است مراقب نباشند ، نگرانی های زیادی برای ایمنی وجود دارد.

فرهنگ جامعه از انتقال قوی جلوگیری می کند. در مناطقی که حمل و نقل سریع به طور فزاینده ای رایج است و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می شود ، مردم ممکن است ماشین خود را در خانه بگذارند و پیاده یا دوچرخه سواری کنند تا به محل کار یا سفرهای تعطیل برسند. با این حال ، بسیاری از مردم متوجه می شوند که جوامع آنها به دلیل ساختارهای ضعیف یا به دلیل نگرش مردم از جنبش های قوی پشتیبانی نمی کنند. تعداد کمی از افراد هنگامی که حمل و نقل انرژی را پذیرفته یا بر عهده می گیرند ، زمانی که مورد قبول نیست و توسط هنجارها و سیاست های اجتماعی پشتیبانی نمی شود.

قسمتهای بیشتر قسمتهای محلی خواهد بود. اعتقاد فرد به سلامتی ، محیط زیست و رفاه اقتصادی بر تصمیم او برای دسترسی به وسایل نقلیه سریع تأثیر می گذارد. زمان اضافی که با پیاده روی یا دوچرخه سواری یافت می شود و نه رانندگی نیز یک مانع است ، اما شایان ذکر است که اکثر افراد زمان زیادی را برای در نظر گرفتن زمان مورد نیاز برای پیاده روی اختصاص می دهند. توانایی و ظرفیت فرد برای طی مسافت های طولانی با پای پیاده یا دوچرخه نگران کننده است ، به خصوص اگر این کوهپیمایی کوهستانی باشد. ترکیب پیاده روی با پیاده روی های عمومی برای سفرهای طولانی یا استفاده از دوچرخه برقی برای کاهش انرژی بسیار سرگرم کننده خواهد بود. در حالی که هزینه حمل و نقل سریع کمی کمتر از رانندگی با ماشین است ، هزینه دوچرخه و سایر تجهیزات ممکن است شما را برای شروع راه اندازی نکند. توزیع دوچرخه و مشوق های مالی برای فروش دوچرخه احتمالاً این نگرانی را کاهش می دهد. در نهایت ، آب و هوا یک نکته مهم است. گرما ، سرما یا باران در مواقعی برای جلوگیری از حمل سنگین مناسب است ، مخصوصاً هنگام در نظر گرفتن لباس حرفه ای.

بسیاری از این موانع را می توان با درک مزایای سفر فعال ، در دسترس بودن ساختارها ، منابع برای حمایت از پیاده روی و دوچرخه سواری و نکاتی برای بهبود جریان ترافیک برطرف کرد. حمایت از تغییرات در سیاست ها و محیط تولید نیز به عنوان تقویت کننده کنترل علف های هرز پیامدهایی خواهد داشت. آموزش رانندگان ، عابران پیاده و دوچرخه سواران در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی و ایمنی می تواند فرهنگ را تغییر دهد. درک تورهای عمومی ، پیاده روی و دوچرخه سواری در رویدادهای “جاده باز” آگاهی و عزم راسخ برای سفرهای فعال را افزایش می دهد. در نهایت ، گسترش دسترسی به مسئولیت های پیچیده ، ثبات اجتماعی ، سلامت و رفاه اقتصادی را بهبود می بخشد.

نویسنده: Brian B. Parr ، Ph.D. ، FACSM ، ACSM-CEP ، University of South Carolina Aiken

دیدگاهتان را بنویسید