فواید پتاسیم و راه های بیشتر برای دریافت رژیم غذایی


پتاسیم یکی از مواد معدنی است که باعث عملکرد بدن ما می شود.

پتاسیم یک الکترولیت است و نقش مهمی در عملکرد ، ضربان قلب ، تن ماهیچه ها و نیازهای مختلف فعالیت سلولی دارد.

در پایان روز ، اگر این مقاله را می خوانید ، اندکی کار بدن شما با کار شما انجام می شود.

با این حال ، داشتن آزمایشگاه در حال حاضر به این معنی نیست که کافی است!

اگرچه پتاسیم در غذاهای رایج مانند موز ، سبزیجات ، سبزیجات و سیب زمینی (حتی شیرینی ها) یافت می شود ، اما همچنان می تواند کمبود پتاسیم داشته باشد. کمبود پتاسیم مشکلات سلامتی زیادی ایجاد می کند و با علائم منفی مانند سرگیجه و استفراغ ، تنگی نفس ، ضربان قلب سریع ، پرخوری ، گرفتگی عضلات ، بیماری و ضعف همراه است.

وقتی علائم دارید و فکر می کنید کمبود پتاسیم دارید ، نگران نباشید. برخی از آزمایشات می توانند به شما بگویند که چه زمانی به موارد بیشتری نیاز دارید.

اگر به اندازه کافی دریافت نمی کنید ، راه های طبیعی زیادی وجود دارد که می توانید میزان پتاسیم را در بدن خود افزایش دهید.

در حقیقت ، مطمئن ترین راه برای افزودن پتاسیم به رژیم غذایی ، خوردن غذاهای غنی از پتاسیم است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات اطمینان حاصل کنید. سعی کنید هر وعده غذایی را بخورید ، و باید موفق شوید.

اما احتمالاً می خواهید مطمئن شوید که از غذاهای معمولی پتاسیم دریافت می کنید. بیایید به اعداد و ارقام نگاهی بیندازیم تا بتوانیم تصور کنیم که برای دریافت مقدار کافی پتاسیم به چند نوع غذای طبیعی نیاز داریم.

به طور کلی پذیرفته شده است که یک فرد بالغ باید روزانه 4000 میلی گرم پتاسیم (کم و بیش از نظر اندازه ، جنسیت و نیازهای خاص) به دلایل رژیم غذایی مصرف کند. کلینیک مایو می گوید:

  • 1 سیب زمینی حاوی 844 میلی گرم است
  • 1 فنجان اسفناج حاوی 838 میلی گرم است
  • 1 فنجان لوبیا قرمز حاوی 713 میلی گرم است
  • 1 قسمت کوچک تا متوسط ​​ژامبون حاوی 560 میلی گرم است
  • 1 فنجان ماست حاوی 531 میلی گرم است.

کلینیک مایو همچنین جوانه بروکسل ، طالبی ، شیر ، آب پرتقال و انگور را به دلیل داشتن پتاسیم بالا ارائه می دهد.

اما به یاد داشته باشید ، شما همچنین می توانید پتاسیم را در مقادیر کم در اکثر غذاها دریافت کنید. کمی پتاسیم در اینجا و آنجا می تواند در طول روز به کل غذا اضافه شود!

با این حال ، شما ممکن است به دلایلی کمبود پتاسیم داشته باشید. این بدان معنا نیست که شما اشتباه می خورید.

در حقیقت ، تشخیص کمبود پتاسیم بدون کمک پزشکی دشوار است ، بنابراین توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر با یک پزشک واجد شرایط مشورت کنید. اگر متوجه شدید که این ماده معدنی مهم کم است ، مکمل گزینه بعدی است.

جمع تک

بسیاری از بهترین مکمل های پتاسیم با کیفیت بالا در اینترنت موجود است و ما محصولات خاصی داریم که امروز به شما توصیه می کنیم.

هر یک از موارد زیر ممکن است پتاسیم را متناسب با نیازهای شما پیدا کند. مطمئن شوید که محصول مورد نظر خود را مطالعه کرده و بهترین محصول را انتخاب کرده اید و در صورت داشتن هرگونه سوال اضافی با پزشک تماس بگیرید.

با این حال ، اگر پتاسیم خود را دریافت می کنید ، امیدواریم برای نیازهای منحصر به فرد خود ، مزایای سلامتی را در بدن خود بدست آورید. موفق باشید!



دیدگاهتان را بنویسید