محصولات برقی BMW بردی بیش از 1000 کیلومتر نخواهند داشت


BMW در حال آماده شدن برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی است. این نسل بر اساس پلتفرم کلاس جدید (Neue Klasse) و اولین مدل آن در طول سال تولید می شود سال 2025 باز خواهد شد. یکی از ویژگی های مهم این نسل، طراحی پیشرفته سلول های باتری بود. به طور دقیق تر، به جای سلول های منشوری، از سلول های کروی در باتری استفاده خواهد شد. بالاترین ظرفیت حمل یکی از مزیت های اصلی این نوع طراحی است. اما با وجود این، ب ام و می گوید که برد خودروهای الکتریکی مجهز به پایه کلاس جدید از 621 مایل یا 1000 کیلومتر فراتر نخواهد رفت.

توماس آلبرشت، مدیر بخش دینامیک کارآمد، در مصاحبه ای با وب سایت انگلیسی اتوکار گفت:

باتری‌های Gen6 در مقایسه با باتری‌های Gen5 30 مایل یا بیشتر را به ما می‌دهند، اما ما بیش از 1000 کیلومتر برد نداریم. اگرچه ما این قدرت را داریم. “

یکی دیگر از مزایای باتری نسل ششم BMW پشتیبانی از فناوری شارژ بسیار سریع است. طبق مقاله اولیه شرکت BMW، این نسل دارای نرخ شارژ 270 کیلو وات پشتیبانی می کند که در مقایسه با نسل فعلی حدود 30 درصد بیشتر است. شاید فکر کنید به دلیل پشتیبانی از چنین سرعتی، زمان مورد نیاز برای شارژ بسیار کمتر می شود، اما این به هیچ وجه صحت ندارد.

تمرکز BMW بر عمر باتری به جای برد زیاد

آقای آلبرشت گفت که قوانین جدیدی در راه است، مانند کدام عمر باتری خودروها باید افزایش یابد به عنوان مثال، در ایالات متحده، باتری یک ماشین الکتریکی باید بعد از ده سال تعویض شود 80 درصد شما کارایی خود را حفظ کرده اید. او گفت باتری جدید BMW بهتر از این کار می کند.

بد نیست بدانید سلول های باتری پلت فرم کلاس جدید اندازه های کوچکی دارند، بنابراین قطر آنها فقط است. 1.81 اینچ (46 میلی متر) انجام دادن. طول این سلول ها برای قرار دادن مواد مختلف متفاوت است. قبلاً گفتیم که در باتری پلت فرم کلاس جدید، BMW از نیکل بیشتری در سمت کاتد استفاده می کند تا میزان کبالت را کاهش دهد. در نتیجه باتری های نسل ششم از نظر چگالی انرژی حداقل 20 درصد بهتر و از نظر وزن 10 تا 20 درصد سبک تر خواهند بود.