نحوه خواندن برچسب مواد غذایی


اطلاعات متعادل در برچسب مواد غذایی می تواند راهی عالی برای انتخاب مناسب هنگام خرید باشد. با این حال ، اطلاعات غذایی رژیم غذایی گاهی اوقات می تواند بسیار زیاد و دشوار باشد و همیشه آنطور که باید به ما اطلاع داده نمی شود!

و ، ما راهنمای خواندن برچسب مواد غذایی و همه آنچه شما باید بدانید را برای روشن شدن اطلاعات و کمک به شما در درک آنچه می خرید و برای بدن خود به کار می برید ، گردآوری کرده ایم.

این یک راهنمای گام به گام است

رژیم های متعادل اغلب اطلاعاتی در مورد قدرت ، اندازه و میزان و میزان مصرف روزانه درشت مغذی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی نشان می دهند.

وقتی محصول روبرو را می بینید:

تاریخ

ابتدا بهترین را بررسی کنید یا امروز برای جدید استفاده کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که به خانه برگردید و نتوانید غذای موردنظر خود را بخورید یا بپزید به دلیل چیزهای مهم روز! خطرات بالقوه بی فایده برای سلامتی

دستورالعمل مواد

محصولات غذایی به ترتیب زمانی (از نظر وزن) ظاهر می شوند. هنگام تولید غذا ، اولین مورد ذکر شده به بیشترین مقدار و آخرین گروه ذکر شده به کمترین مقدار کمک می کند. به عنوان مثال ، اگر شکر به عنوان یکی از اولین ها ذکر شده باشد ، به این معنی است که این محصول دارای قند بیشتری نسبت به سایر محصولات ذکر شده در لیست است.

خدمات زیاد

این امر معمولاً توسط صنایع غذایی که محصول در آن تولید می شود تعیین می شود و ممکن است هر از گاهی متفاوت باشد. این اطلاعات می تواند در مقایسه میزان مصرف میوه مفید باشد. به عنوان مثال ، اگر از رژیم غذایی کم سدیم پیروی می کنید ، از ستون “سرو” برای تعیین میزان سدیم خوراکی استفاده کنید.

برای 100 گرم

اعداد پایین این ستون برابر با درصد است. بنابراین اگر محصول حاوی 20 گرم قند در 100 گرم باشد ، محصول 20 درصد شکر است.

پسندیدن

ما انتظار داریم محصولی داشته باشیم که نزدیک به 10-15 گرم قند یا کمتر از 100 گرم باشد. فروش محصولات دارای قند که به عنوان یکی از اولین موارد ذکر شده است را محدود کنید. نامهای متداول دیگر قند برای بررسی عبارتند از گلوکز ، شربت ، شکر نیشکر ، شربت قند و دیگران.

چاق

مواد پر کننده / چربی ترانس را بررسی کنید. ما انتظار داریم کمتر از 3-5 گرم در 100 گرم باشد. مراقب محصولات “کم چرب” باشید زیرا اغلب حاوی مقادیر زیادی قند یا مواد ترشح کننده هستند.

سدیم / نمک

دولت های استرالیا و نیوزلند توصیه می کنند که بزرگسالان 2000 میلی گرم سدیم در روز مصرف کنند. این مقدار معادل 5 گرم یا 1 قاشق چایخوری است. نمک پنهان در بسیاری از محصولات بسته بندی شده مانند نان ، غلات ، تنقلات ، چیپس و آجیل پخته وجود دارد. به عنوان یک دستورالعمل کلی برای بسته بندی محصولات ، ما انتظار داریم که از 250 تا 300 میلی گرم از 100 گرم یا کمتر استفاده شود. بیش از 400 میلی گرم سدیم در 100 گرم انتظار نداشته باشید زیرا این مقدار زیاد در نظر گرفته می شود!

دشوار است بگویم چه باید کرد

آیا قبلاً درباره آنچه انجام شده بود شنیده اید و می توانید آن را بیان کنید؟ اگر نمی توانید ، ممکن است کلمه دیگری برای شکر یا نوعی نگهدارنده ، حلال ، غلیظ کننده یا امولسیفایر باشد. شیرین کننده ها (آسپارتام) و شکر را بررسی کنید. ما می خواهیم روی همه چیز طبیعی تمرکز کنیم!

به یاد داشته باشید ، گاهی اوقات بسیار خوب است که به دستورالعمل های بالا گوش ندهید و از غذاها بر اساس آنچه که احساس می کنید دوست دارید استفاده کنید – فقط این کار را با قضاوت خوب انجام دهید و هرکدام را بچشید. همیشه متعادل باشید!

شرح:

Goyal R ، Deshmukh N. برچسب های غذا: قبل از غذا بخوانید. J Educ ارتقاء سلامتبه 2018؛ 7:56 منتشر شده در 3 آوریل 2018.

Foodstandards.gov.au. 2021 خانهبه [online] موجود در: [Accessed 16 September 2021]به

Foodstandards.gov.au. 2021 شرح تغذیهبه [online] موجود در: [Accessed 16 September 2021]به

دیدگاهتان را بنویسید