نحوه محاسبه قیمت پژو 207 در بورس; گران تر از قیمت محصول رایگان!


بسیاری از مردم با دیدن اعداد روی تابلو تصور می کنند که بهترین شانس را برای داشتن خودرویی با قیمت پایین در بورس خواهند داشت، اما حقیقت این است که پس از تجربه اتفاقات دیروز در عرضه پژو 207، باید باشد . گفت: در واقع تفاوت قیمتی بین بورس و بازار وجود ندارد و حتی خریداران از طریق بورس کالا به نوعی ضرر کرده اند.

دیروز 1000 دستگاه پژو 207 در بورس به فروش رسید و در مجموع به قیمت 343 میلیون تومان فروخته شد. شاید در نگاه اول، معامله سودآور باشد. زیرا قیمت 207 قلم در بازار حدود 420 میلیون تومان برآورد شده و 80 میلیون تومان با نرخ ارز متفاوت است. برخی معتقدند سود شیرینی نصیب دلالان بورس شده و بد نیست شانس خود را امتحان کنند. اما حقیقت چیست؟

ابتدا باید توجه داشت که قیمت نهایی در طرح های فروش با خودروهای پرتقاضا مانند محصولات بهمن موتور یا ایران خودرو اغلب بالاتر از قیمت پایه است. به عنوان مثال در فروش Iyi متوجه شدیم که قیمت تابلو به حدود یک میلیارد و 286 تومان رسیده است که با قیمت پایه 821 میلیون تومانی حدود 465 میلیون تومان تفاوت دارد. در واقع در اینجا باید گفت که الزاماً تمامی خودروهای عرضه شده در بازار تجاری با قیمت پایه اعلامی به فروش نمی رسند.

اما این تمام داستان نیست. پس از خرید موفقیت آمیز خودرو در بورس، اکنون نوبت به پرداخت مالیات و عوارض رسیده است. خریداران باید به پارکینگ مناسب مراجعه کنند و بین 11 تا 13 درصد ارزشی را که در بورس ثبت کرده اند به عنوان مالیات و عوارض پرداخت کنند. به عنوان مثال، امروز با وجود اینکه خریداران 207 سفارش با 343 میلیون تومان ثبت کردند، اما باید 11 درصد آن (معادل 38 میلیون تومان) را به حساب این شرکت در سایت ایران خودرو واریز می کردند.

همچنین هزینه های دیگری مانند هزینه های بیمه شخص ثالث، ترخیص، صدور و ارسال کارت مشخصات خودرو، هزینه پست ملک، هزینه تولید پلاک و هزینه شماره گذاری وجود دارد که هزینه خریدار بین 4 تا 5 میلیون تومان است. همچنین رویای پول را نیز نباید فراموش کرد. اگرچه در اکثر طرح های فروش بورس، خودروها در سه ماه تحویل مشتری می شود، اما این زمان تقریبا معادل 5 درصد سود سپرده بلندمدت است. پس وقتی دقت کنید می بینید که قیمت پژو 207 در بورس با مالیات و عوارض و هزینه های بیمه 385 میلیون تومان نیست و در نهایت برای مشتری 405 میلیون تومان است.

در واقع این اختلاف 62 میلیون تومانی بین مبلغ 343 میلیون فروخته شده در بورس با قیمت نهایی 405 میلیون برای مشتری، نکته گران قیمتی است که کمتر به آن اشاره می شود. این رقم تنها 15 میلیون تومان کمتر از نرخ بازار است و با سود پیش بینی شده 80 میلیون تومانی تفاوت زیادی دارد در حالی که موعد تحویل خودرو سه ماه کاری گفته می شود و مورد خواب سرمایه را نیز باید پذیرفت. . درصد بانک، احتمالاً ماشین حساب مذکور حتی بیشتر از بازار پول هزینه خواهد داشت.

به عبارتی اگر متقاضی به جای ثبت نام در بورس به یکی از نمایشگاه های شهر رفته باشد، می تواند این بار خودروی مورد نظر خود را تهیه کرده و سه ماه و در پایان تعداد کمی از آن استفاده کند. (نسبت به قیمت تمام شده بازار ارز) پرداخت کنید!

قیمت پژو 207 در بورس

در واقع بسیاری از افراد با دیدن اعداد روی خودرو فکر می کنند که شانس بیشتری برای داشتن خودرو در بورس خواهند داشت. اگرچه این ایده تا حدودی درست است، اما نباید فراموش کرد که بازار کسب و کار بر اساس عرضه و تقاضا کار می کند و در صورت افزایش تقاضا، سودی نخواهد داشت. شاید برخی افراد در برنامه بازاریابی گم شوند!

با توجه به اینکه قیمت عرضه یک روز قبل از عرضه در سامانه معاملات مشخص می شود، قیمت با آنچه در بورس اتفاق می افتد متفاوت است. در واقع شباهت زیادی به مزایده دارد و باید شماره پیشنهادی مناسب را در سامانه ثبت کنید. این دلیل باعث می‌شود اطلاعات دقیقی از حداقل قیمت معامله نداشته باشید و اگر به اشتباه حداکثر عدد را وارد کنید، نه تنها خودروی گران‌تر از بازار می‌خرید، بلکه باید سه ماه یا حتی بیشتر منتظر بمانید. تحویل! در فروش اخیر 207 برخی از خریداران 366 میلیون تومان ثبت نام کردند و با فرمول فوق در نهایت 430 میلیون تومان برای خودرو پرداخت کردند. یعنی 10 میلیون تومان گرانتر از بازار!

اگر این افراد تصمیم به عقب نشینی بگیرند، ضرر بیشتری خواهند داشت. زیرا طبق قانون کالا باید 5 درصد از پول فروخته شده را به عنوان زیان به دلال بپردازند. به همین دلیل متقاضی خوش شانس پژو 207 باید بین 10 میلیون زیان بازار یا زیان 18 میلیون تومانی در بورس یکی را انتخاب کند. به نظر می رسد برخی افراد اطلاعات کافی در مورد معاملات ندارند و همین امر باعث می شود بیشتر از بازار خودرو بخرند.

روند پیچیده بورس و ناآگاهی برخی خریداران با میلیون ها قید قرعه کشی محصولات قدیمی، نه تنها منجر به کاهش قیمت نمی شود، بلکه شیب آهسته ای را برای افزایش قیمت ایجاد می کند که متناقض و کاملاً با وعده های داده شده است. وزارت دفاع و نمایندگان بورس ها می توانند منابع جدیدی را برای خودروسازان ایجاد کنند و آنها را از زیان رهایی بخشند اما سیستم کنترل لانه این شرکت ها و فسادهای گسترده اجازه چنین چیزی را نمی دهد.

علاوه بر این، مابه‌التفاوت قیمت پایه و نرخ فروش بورس برای اهدافی مانند توسعه حمل‌ونقل عمومی یا تسهیلات برای زوج‌های جوان بدون خودرو استفاده می‌شود که نمی‌تواند تغییر محسوسی در صورت‌های مالی تمرین‌ها ایجاد کند. کوتاه مدت. بنابراین برخلاف آنچه تحلیلگران می گویند، بورس با عرضه های محدود قادر به بهبود وضعیت بازار نیست و در آینده این پتانسیل را دارد که به یکی از معضلات بزرگ صنعت خودرو ایران تبدیل شود.