چگونه می توان با تغییر رژیم غذایی ساده التهاب را کاهش داد


این پست از پیوندهای وابسته استفاده می کند تا در صورت خرید در پیوندها ، حق کمیسیون من را دریافت کند. هنگام استفاده از این پیوندها قیمت محصولات برای شما یکسان خواهد بود.

تغذیه نامناسب می تواند منجر به بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از غذا شود. بیماریهایی مانند آرتریت ، دیابت ، بیماریهای قلبی ، بیماریهای التهابی روده ، سندرم متابولیک و بسیاری دیگر از بیماریهای شایع و شایع هستند. داروها می توانند به کنترل تورم کمک کنند و گاهی اوقات به داروها نیاز است ، اما اگر درد و ناراحتی ناشی از التهاب طاقت فرسا است یا با تغییر رژیم غذایی کاهش می یابد ، چرا اسلحه را متوقف نمی کنید؟ شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تغییرات غذایی مثبت در بدن می تواند تأثیر قابل توجهی بر عملکرد سیستم ایمنی داشته باشد.

از خوردن غذاهایی که از مواد محرک استفاده می کنند خودداری کنید

اول ، من روی غذاهایی تمرکز می کنم که شناخته شده اند تورم را افزایش می دهند. شاید تعجب آور نباشد که بسیاری از غذاهای بدون نسخه ، غذاهایی هستند که قبلاً می دانیم باید از آنها اجتناب کنیم ، اما شیرین بودن سخت است! غذاهایی که ممکن است تورم را افزایش دهند:

  • گوشت قرمز و فرآوری شده (گوشت گاو ، گوشت خوک ، بره ، بیکن ، سوسیس ، گوشت)
  • غذاهای تصفیه شده (برنج سفید ، برنج سفید ، آب نبات ، شیرینی)
  • نوشیدنی های شیرین
  • غذاهای سرخ شده
  • پاتا
  • آبجو و آوا

البته ، مانند همیشه ، شما نباید از رژیم غذایی خودداری کنید (مگر اینکه پزشک داشته باشید و اعتقاد خاصی در این مورد داشته باشید). کلید را مطابقت دهید! با این حال ، تلاش برای بهبود اوضاع همیشه خوب است.

طراحی شهر ضد اضطراری

هیچ کس به طور خاص با ذهن آگاهی در غذا مخالف نیست ، اما بسیاری از غذاها برای مخالفت با ذهن آگاهی استفاده می شوند. رژیم مدیترانه ای یکی از بهترین رژیم های غذایی است که نشان می دهد التهاب و شیوع بیماری های شایع را کاهش می دهد. اصول غذای مدیترانه ای عبارتند از:

  • مصرف زیاد میوه و سبزیجات ، غلات کامل ، حبوبات ، آجیل و دانه ها و ادویه جات ترشی جات
  • روغن زیتون یک چربی ضروری است
  • استفاده متوسط ​​از ماهی و غذاهای دریایی
  • رژیم غذایی کم متوسط ​​مرغ ، تخم مرغ و شیر
  • گوشت و شیرینی نادر است
  • شراب به نسبت
  • وای سو

حتی تغییرات کوچک مانند داشتن ماهی به جای گوشت گاو یک بار در هفته یا شامل یک وعده سبزیجات یا سبزیجات / خرما می تواند مفید باشد. افزایش هر دو جزء رژیم مدیترانه ای منجر به کاهش قابل توجه (25٪) در بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن شد.

اسیدهای چرب Omeka-3 در مقابل امگا 6

به طور کلی، امگا 6 ضد التهاب و امگا 3 ضد التهاب هستند. نسبت 1: 4 امگا 3 به امگا 6 مورد نیاز است ، با این حال ، رژیم غذایی آمریکایی نسبت نزدیک به 1:15 را فراهم می کند.

به طور معمول ، امگا 6 های پیش التهابی:

  • روغن ذرت
  • مقدار زیادی روغن نباتی

امگا 3 ضد التهاب:

  • ماهی های آب سرد (ماهی آزاد ، ماهی تن ، ماهی)
  • دانه های کتان ، شاهدانه و چیا
  • گردو

مواد شیمیایی گیاهی

مواد شیمیایی گیاهی نشانگرهای زیستی آلی هستند و تأثیرات مفید زیادی بر کنترل و توسعه التهاب ناشی از بیماری های شایع دارند. مواد شیمیایی گیاهی شامل بسیاری از زیر کلاسها می باشد. برای سادگی ، من روی فلاونوئیدهایی تمرکز می کنم که نشان داده شده است دارای اثرات محافظتی قلبی با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. به عنوان مثال ، کوئرستین به خوبی مطالعه شده است و اثرات آنتی اکسیدانی مستقیم را نشان می دهد. منابع زیادی از این مواد شیمیایی در دسترس است و اغلب استفاده از گیاهان (میوه و سبزیجات) مزایای بالقوه آنها را افزایش می دهد. لیست کوتاهی از غذاهای حاوی فلاونوئیدها و سایر مواد مغذی برای مبارزه با التهاب.

  • زیتون (روغن زیتون)
  • سبزیجات برگ سبز
  • قره قاط
  • تی لائوتی
  • شراب
  • بیا
  • کوکو
  • آب پرتقال
  • اندازه گرفتن
  • حبوبات (سویا ، پی ، پی)

در خاتمه ، می خواهم تأکید کنم که مصرف مقادیر هر یک از غذاهای مورد بحث توصیه می شود و رژیم متعادل ، روال متفاوت همیشه مهم است. تغییرات کوچک و متعادل رژیم غذایی تبدیل به عادت اضافه کاری می شود و پتانسیل بهبود کیفیت زندگی را دارد.

این دستورالعمل ضد التهابی دارای مجوز پزشک و متخصص تغذیه را بررسی کنید تا به شما کمک کند اطلاعاتی را که در پست مورد بحث قرار گرفته است به خاطر بسپارید! ->

اطلاعات

1Gropper SS ، Smith JL. تغذیه بالا و متابولیسم انسان. 7 ویرایش بوستون ، MA: معلم مشارکت ؛ 2018

2اسکات استامپ ، S. Nutrite و مراقبت های مربوط به تشخیص. 8 ویرایش فیلادلفیا ، PA Wolters Kluwer؛ 2015

3کوهاتسو ، W. غذاهای ضد التهابی. در: پزشکی یکپارچه 4 ویرایش فیلادلفیا ، PA: Elsevier؛ 2018: 869-877.e4.

PS این چای سبز یاسمن است که من در حال حاضر از آن استفاده می کنم. با یک تکه شکر و نیم و نیم خوب می شود :). (این پیوند است و در صورت خرید از طریق این لینک ، کمیسیون دریافت می کنم)

دیدگاهتان را بنویسید