کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی اصفهان یک رژیم غذایی سالم


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی که هدف آنها چربی شکمی است ، برخی از اجزای رژیم مدیترانه ای هستند. در ادامه این مقاله ، از سایت Dr. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، در مورد پنج ماده غذایی با رژیم منظم که می تواند چربی شکم را کاهش دهد ، به ما می گوید.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است. سرشار از چربی ، فیبر ، اسیدها ، ویتامین ها و بسیاری از مواد معدنی از جمله پتاسیم است. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین ادرارآور است.

تحقیقات جدید نشان داده است که آووکادو می تواند چربی شکم را نیز کاهش دهد. در این مطالعه ، 111 بزرگسال شرکت کننده به دو گروه تقسیم شدند. اعضای یک گروه به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود رژیم جدیدی دریافت کردند ، در حالی که گروه دوم بیشترین تعداد چرخ دستی را که در کارگاه غذا نمی خوردند مصرف کردند. پس از سه ماه ، کسانی که اضطراب می خوردند ، کاهش چربی احشایی داشتند که در گروه های دیگر دیده نشد.

حتی اگر روزانه مقدار زیادی آووکادو نمی خورید ، گنجاندن این محصول در رژیم غذایی و خوردن آنچه می توانید یک استراتژی هوشمندانه برای مراقبت از سلامتی شما است.

2. مغز غذا

آجیل رژیمی بخش مهمی از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم و مغذی ، اسیدها ، فیبر و تعدادی ویتامین و مواد معدنی را تأمین می کند. در میان آنها ، بسیاری از مواد مغذی وجود دارد که بزرگسالان ممکن است دچار کمبود شوند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب حمایت می کند.

بزرگسالان به طور متوسط ​​بیش از یک چهارم فنجان (7 گرم) آجیل ، از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، ارزن ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو ، با شاخص توده بدنی مصرف می کنند. فشار خون در افرادی که از این غذاها استفاده نمی کنند کاهش می یابد. اندازه کمر کوچکتر است ، که نشانه تجمع چربی شکمی است.

اگر از حساسیت غذایی رنج نمی برید ، آن را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید یا آن را به عنوان میان وعده بخورید.

3. مقاله

می توان در نظر گرفت که غلات یکی از محبوب ترین غذاهایی است که اکثر ما آن را نادیده می گیریم. جلبک دریایی نه تنها فاسد نشدنی نیست ، بلکه مقرون به صرفه ، همه کاره ، آسان برای محیط زیست ، سپاسگزار و بسیار مغذی است. سرشار از روغن های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج این مطالعه چربی شکم بزرگسالان را در طول پنج سال دنبال کرد. نشان داده شد که 10 گرم مکمل رژیم غذایی فیبر محلول 3.7 reduced تجمع چربی احشایی را کاهش می دهد. یک وعده جوش شیرین حاوی 14 گرم فیبر است که تقریبا نیمی از آن فیبر محلول است و همچنین به کنترل حرکات معده و کاهش کلسترول کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی رژیم غذایی اصفهان

4. کاتو همه

با افزایش مصرف کتو و پالئو ، بسیاری از مردم باید از غلات اجتناب کنند. اما غلات سبوس دار می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. یک مطالعه روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی زیر جلدی و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات تصفیه شده مانند آرد ، برنج و ماکارونی سفید به چربی چرب شکم افزوده اند.

اما برای اجتناب از غلات کامل ، خوردن غلات کامل را با توجه به میل شدید به انرژی در نظر بگیرید ، به این معنی که خوردن وعده های غذایی کوچک شما را ضعیف می کند و خوردن وعده های غذایی بزرگ شما را قوی می کند. انتخاب های خوب جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. هامانا وحشی

ویتامین D برای برخی عملکردهای فیزیکی از جمله مقاومت ، تنظیم چگالی مواد معدنی استخوان و سلامت روان ضروری است. مطالعات نشان داده اند که ویتامین D پایین با افزایش چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از مهمترین منابع ویتامین D است وعده غذایی چهار اونسی (113 گرم) این ماهی می تواند حاوی 80 درصد ارزش D. باشد. شما می توانید ماهی قزل آلا را در انواع مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی یا چربی نمی خورید ، ماهی خوبی نیستید ، غذاهای غنی از ویتامین D مانند مقداری شیر غلات کامل بخورید یا مکمل هایی از این ویتامین مصرف کنید که روزانه 800 تا 1.000 واحد از جهان را تأمین می کند. فکرش را بکنید.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه اصول اساسی برای یک رژیم غذایی سالم با غذاهای فراوان و متنوع ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روانی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان یک غذای سالم است


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

بوی بد دهان را از بین ببرید و غذا بخورید

انحطاط راست و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید