10 کمک بهداشتی برای ملاقات با 2021


از آنجا که سال 2020 سال برنامه ریزی نشده مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان است ، من مجبور شدم 10 طرح بشردوستانه را برای مقابله با 2021 به اشتراک بگذارم. بیایید خودمان را قدرتمند کنیم و دفاع را طوری بسازیم که به ما این امکان را بدهد که سازماندهی شده و با همه شرایط با قدرت روبرو شویم.

رژیم غذایی متعادل ، استراحت کافی و ورزش منظم سه مورد ضروری برای حفظ سلامت جسمانی است که می تواند میزان بروز بیماری را کاهش داده و سلامت را ارتقا دهد. از سوی دیگر ، حفظ تعادل سلامت اجتماعی ، عاطفی و روانی را سلامت روانی می نامند. از دست دادن سلامت روان در نهایت بر وخامت سلامت جسمی نیز می افزاید. سلامت روان نیز به مهارتهای مختلف برای دستیابی به قدرت ، سازگاری با سختی ها ، لذت بردن از زندگی و غیره بستگی دارد.

1. اعتماد به نفس

مانند بسیاری از انواع تحقیقات ، اعتماد به نفس در مورد شخص در حفظ سلامتی در خط مقدم قرار دارد. شخص نباید خود را دست کم بگیرد که ممکن است به او اعتماد نکند. داشتن نگرش مثبت نسبت به خود به این معنی است که شما ظاهر و رفتار خود را می پذیرید و انتظار تغییر خود را ندارید. پرانرژی بودن ، دوستانه ، ورزش کردن ، تفریح ​​کردن ، قدردانی از خود ، فراموش کردن گذشته و کنار گذاشتن نگرانی از عوامل کلیدی بهبود خود هستند. بالا نگه داشتن آن اعتماد به نفس او را افزایش می دهد و به او کمک می کند تا هر مشکلی را حل کند.

2. ورزش منظم

ورزش یک فعالیت ساختارمند برای حفظ سلامت شما است. ورزش با انجام ورزش منظم به از بین بردن مشکلات قلبی ، فشار خون پایین ، اشتها و سایر تغییرات ناخواسته در سلامتی بدن کمک می کند ، اما خوبی آن دیر است. البته ، داروها می توانند خطر عفونت را کاهش دهند ، اما ورزش منظم قبل از ابتلا به عفونت ، آن را دور می کند.

3. به اندازه کافی بخوابید

خواب یک ورزش بدنی ضروری است که برای حفظ سلامت روحی و جسمی مناسب لازم است. یک خواب خوب شبانه باید با 7 تا 9 ساعت شروع شود تا اندام و ذهن شما تازه شود تا شما را برای کار در روز بعد آماده کند. علاوه بر این ، یک رژیم غذایی سالم افکار روشن ، حافظه خوب ، محافظت خوب را فراهم می کند و نیازی به یک سفر طولانی نیست. علاوه بر این ، کم خوابی همچنین می تواند باعث بیماری های قلبی ، حمله قلبی ، سردرد ، چاقی و موارد دیگر شود.

4. در همه چیز شادی کنید

وقتی اکسیژن به سرعت به سلول ها منتقل می شود و آنها را بازسازی می کند ، شادی شما را خوشحال و هیجان زده می کند. علاوه بر این ، در کاهش استرس و تقویت انرژی ، ذهن و توجه بسیار مهم است. دوچرخه سواری ، ماهیگیری ، پیاده روی ، شنا ، قایق رانی ، شرکت در کلاس های یوگا همه فعالیت های سرگرم کننده متفاوتی هستند. شما تجربه پرش با پرش را داشته اید سرگرم کننده ترین فعالیت عشقی است که می توانید با دوستان و خانواده خود انجام دهید. سوار شدن بر اسب نیز دارای مزایای مفیدی مانند کاهش وزن ، تقویت استخوان ها ، بهبود تعادل و هماهنگی است و یک تمرین سرگرم کننده را فراموش نکنید. تفریح ​​با خانواده یا دوستان باعث می شود شما اتفاقات بد و بد گذشته را فراموش کنید.

منبع تصویر

5. عجله کنید بخوابید

یکی از سالم ترین فعالیتهایی که کودک بزرگتر باید از آن پیروی کند. نه تنها کودکان ، بزرگسالان و کودکان خردسال می توانند از آنها پیروی کنند تا نتایج سلامتی بهتری به دست آورند. زود خوابیدن به شما این امکان را می دهد که بدون خواب کافی زود از خواب بیدار شوید. علاوه بر این ، تماشای طلوع خورشید پس از یک استراحت طولانی و یک ذهن تازه ، افکار مثبت شما را برای انجام یک کار مهم در آن روز تحریک می کند. همچنین افرادی که زود به خواب می روند در طول روز م moreثرتر بوده و خطر کمتری برای ابتلا به بیماری های مختلف خواهند داشت.

6. عبور از جدول کلمات متقاطع

پازل مجموعه ای از مربع ها است که در آنها فرد باید یک سری کلمات را با نمادهای ارائه شده رو به بالا پر کند. این معما ذهن شما را بر آن موضوع متمرکز می کند و کلمه خاصی را جستجو می کند و همچنین مهارت های گفتاری شما را نیز افزایش می دهد. علاوه بر این ، کار بر روی معماها باعث کاهش اضطراب و کاهش تجمع سموم در مغز می شود و در نتیجه خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد. همچنین ، جدول کلمات متقاطع عمق بیشتری را در مورد عملکرد یک شخص یاد می گیرد.

7. نوشیدنی های سالم

همانطور که می دانیم نوشیدن یک عادت خوب برای سلامتی نیست ، هنگامی که الکل بیش از حد مجاز نوشیده می شود. علاوه بر این ، هرچه نتایج مصرف الکل کمتر باشد ، درک بهتر انسولین برای لخته شدن خون ، انسداد قلب و مغز کاهش می یابد. علاوه بر این ، اگر به میزان محدودی مصرف شود ، می تواند طول عمر شما را افزایش داده و میل جنسی شما را افزایش دهد. به یاد داشته باشید ، استفاده بیش از حد به کبد شما آسیب می رساند و زنان حتی اگر الکل کمتری نسبت به مردان داشته باشند ، به کبد آسیب می رسانند. خوب ، مطمئن شوید که آب آشامیدنی خود را محدود کرده اید.
آب آشامیدنی شما چقدر سالم است؟  - زندگی بهتر - Hindustan Times
منبع تصویر

8. از خوردن غذاهای ناخواسته خودداری کنید

برخی از افراد عادت منحصر به فردی دارند که هر زمان که غرق در عصبانیت ، گرسنگی و سرخوردگی می شوند غذا بخورند. خوردن ذهنی ، بدون توجه به سلامتی می تواند منجر به عوارض جدی مانند انسداد قلب ، سکته مغزی ، دیابت و سایر موارد شود. این نوع انگیزه احساسی شما را تنبل می کند و با ایجاد چربی های ناسالم در بدن ، تمایل به خوابیدن را احساس می کنید و در نهایت شما را به سمت خستگی سوق می دهد. جراحی برای محدود کردن رژیم غذایی شما

9. زیاد ننشینید

به نظر می رسد نشستن در مقایسه با ایستادن طولانی مدت رضایت بخش تر است. اما نشستن طولانی مدت همچنین باعث بی حسی در کمر شما می شود که به دلیل کاهش جریان خون در آن عضلات ایجاد می شود. علاوه بر این ، باعث کمردرد ، بیماری های قلبی و سایر افراد می شود. کار آنها شامل نشستن به عنوان بخشی از برنامه معمول توصیه شده آنهاست تا هر ساعت برای جوانسازی خود و پاکسازی چشم ها از درد برخیزید.

10. نمک کمتر

کلرید سدیم به معنی کلرید سدیم است که اگر به غذاها اضافه شود باعث اختلال در سلامت ما می شود. سدیم به آب زیادی احتیاج دارد تا هضم آن از سلول های نزدیک شریان خارج شود. این باعث افزایش فشار خون می شود که باعث فشار خون بالا ، سکته مغزی و نارسایی قلبی می شود. بنابراین ، اکیداً توصیه می شود که افراد مبتلا به دیابت و فشار خون بالا نمک کمتری در رژیم غذایی خود مصرف کنند. نمک همچنین از غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده به دست می آید. این بدان معناست که مصرف بسته های غذایی باید تنظیم شود.

توصیه های فوق قطعاً بدن شما را با تغییرات مثبت تغذیه می کند و بدن سالم تری به شما می دهد. بنابراین بیایید نذر کنیم که از بدن خود مراقبت کنیم و عادات تغذیه ای خوبی را آغاز کنیم.

دو خط زیر موارد زیر را تغییر می دهد.

نها کاوا متخصص تغذیه دارای مجوز ملی ثبت شده در هند است. او از به اشتراک گذاری دانش خود در مورد سلامتی ، تغذیه و تغذیه روزانه لذت می برد. می توانید با او تماس بگیرید [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید