12 نکته ساده برای داشتن یک خواب عمیق • کاپیتان سلامتی


خواب عمیق

عکس از کوره های شاتر استوک گرفته شده است

هنگام خواب ، 4 مرحله را پشت سر می گذاریم. به آنها زمان خواب می گویند. فازهای 3 و 4 چرخه خواب جایی است که روز بعد احساس طراوت می کنید ، که به آن خواب عمیق نیز می گویند.

وقتی عمیق می خوابید ، قلب شما می تپد ، فعالیت می کند و به آرامی نفس می کشد. بنابراین اگر در بیدار شدن از خواب در صبح مشکل دارید ، باید خواب عمیق خود را مقصر بدانید.

اگرچه به ما توصیه می شود روزانه 7 تا 8 ساعت بخوابید ، اما این امر واقعاً بر روند خواب خوب تأثیر نمی گذارد. اگر می خواهید بدانید چگونه بهتر بخوابید ، به نکات زیر توجه کنید:

چگونه هر شب به خواب عمیق فرو برویم:

  1. بدون وسایل در اتاق خواب – آنها نه تنها شما را اذیت می کنند ، بلکه نور آبی نیز منتشر می کنند که در تولید ملاتونین اختلال ایجاد می کند و خواب را مختل می کند.
  2. خاموش کردن چراغ قبل از خواب – هنگامی که زمان بیدار شدن از خواب می گذرد ، نور روشن به مغز می تابد. از چراغ های روشن استفاده کنید ، زیرا وقتی نزدیک زمان خواب است بسیار آرام تر است.
  3. سعی کنید از عطرهای طبیعی برای خواب بهتر استفاده کنید – وقتی بویی را که با آن آشنا نیستید اضافه می کنید ، مغز شما به طور خودکار به شما هشدار می دهد. بهتر است عطری را که می شناسید انتخاب کنید.
  4. تغییر پیشینه خود را نیز در نظر بگیرید – و با این اوصاف ، منظور ما این نیست که شما باید گران ترین بازار را خریداری کنید. اما یک مطالعه مرتبط در مورد چترها وجود دارد ، که می گوید اکثر مردم چتری را می خواهند که خیلی سخت یا راحت باشد. فکرش را بکن! اگر می خواهید چیز جدیدی را امتحان کنید ، این تختخواب زیبا با تکه های فوم را ببینید.
  5. قبل از مصرف مسکن برای کمک به هنگام خواب ، برچسب را بررسی کنید – آیا می دانید چند نفر احساس مسکن پر از کافئین می کنند؟ اگر نمی توانید بخوابید ، درد را متوقف کنید به چه معناست؟ به عنوان مثال ، اکسدرین 65 میلی گرم کافئین روی تخته دارد ، و اگر دو عدد مصرف کنید ، مانند نوشیدن یک فنجان قهوه است.
  6. کی لی کی – اگر سگی دارید که دوست دارد با هر سر و صدا در نیمه شب پارس کند ، “خوش شانس” هستید. برای حل این مشکل ، سعی کنید fain را روشن کنید. این یک صدای سفید ایجاد می کند که حیوان خانگی شما را از شنیدن هر صدایی که در خارج از خانه شما اتفاق می افتد منحرف می کند.
  7. اگر تخت خود را به اشتراک می گذارید ، ملحفه دیگری بخرید – برخی از افراد به خاطر دعوای مداوم “کسانی که پتو را سرقت کردند” بسیار حواسشان پرت می شود. اگر نمی خواهید به این دلیل بیدار شوید ، یک حرکت هوشمندانه انجام دهید و دو عدد بخرید!
  8. با شریک خواب خود صحبت کنید – وندی ام تروکسل ، استادیار روانشناسی و روانپزشکی در موسسه Sleep Medicine در پنسیلوانیا ، مشاهدات مهمی را بیان کرد: “برای مردی ، نحوه خوابیدن او در شب ابتدا کیفیت روابط او با همسرش را در روز بعد پیش بینی می کرد. برای یک زن ، نحوه برخورد آن روز با شوهرش بر نحوه خوابیدن آن شب تأثیر می گذارد. “
  9. کیف بالش پر – شما ممکن است از این بیماری رنج ببرید ، به این معنی که شما بیشتر دارای وزن پر هستید. تعداد کمی از افراد تحت تأثیر خز قرار می گیرند تا افرادی که تحت تأثیر هر چیزی که از بالش شما کف می کند ، نیستند.
  10. یک فنجان چای بنوش – و با یک فنجان چای ، ما در مورد چای سبز صحبت نمی کنیم. از سوی دیگر ، چای بابونه حتی برای کودکان مفید است. همچنین ، جمجمه ، خشخاش کالیفرنیا ، سنبل الطیب و اسطوخودوس نیز برای بی خوابی مفید هستند.
  11. آیا خواب می بینید زود بخوابید؟ پایتان را بلند کنید! – سعی کنید پاها را در آب گرم ، با مقداری نمک اپسوم یا روغن حمام خیس کنید. عالی است ، باید سعی کنید در زمان مناسب به خواب نروید!
  12. یک نفس عمیق بکش – برای بهبود خواب به سراغ این روش مدیتیشن بروید. اگر نفس عمیق بکشید ، ذهن شما را دنبال می کند!

اگر از خواندن این مقاله لذت بردید ، ما همچنین به شما توصیه می کنیم: 7 عادت خواب که می تواند نشان دهنده مشکلات سلامتی باشد



دیدگاهتان را بنویسید