7 راه درمان باکتری های روده


میکروب های بیشماری دستگاه گوارش کوچک را که نقش مهمی در هضم و هضم غذا دارند ، آلوده می کنند. آنها اختلالات پاسخ ایمنی و متابولیک را طراحی و تنظیم می کنند. میکروبیوتای تنفسی شامل همه باکتری های خوب و بد است. باکتری های خوب معده در عمل محافظت می شوند ، از افزایش وزن ناخواسته جلوگیری می کنند ، یبوست را کنترل می کنند و مسئول سلامت عمومی هستند.

در اینجا هفت راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن آورده شده است

1) نگران نباش ، شاد باش

میکروبیوتای دستگاه گوارش به استرس حساس است. هنگامی که استرس دارید ذهن شما مواد شیمیایی عصبی خاصی را ترشح می کند که می تواند بر پاسخ به عفونت باکتریایی تأثیر بگذارد. تحریک باعث تحریک می شود و مواد مغذی جذب روده می شوند.

2) وحدت در تنوع

گروه های مختلف غذایی مواد مغذی هستند که از انواع مختلف ریز مغذی ها به دست می آیند. رژیم غذایی که دارای گونه های مرتبط با میکروبیوم متنوع تر و میکروبیوتای متنوع است ، یک غذای سالم است. و همه آنها گروه های غذایی مختلف می خورند. در حال حاضر ، این بدان معنا نیست که آنها غذاهای ناسالم / ناخواسته را در رژیم غذایی خود قرار می دهند.

3) میوه ات را بخور!

رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات منجر به فیبر بالا می شود. این فیبر نه تنها رشد باکتری های سالم را تحریک می کند بلکه می تواند از رشد باکتری های عامل بیماری جلوگیری کند. مهم است که فصل های میوه را اضافه کند زیرا ایمنی شما را تقویت می کند.

4) روی بیل پرش نکنید

اگرچه آنتی بیوتیک ها برای هدف قرار دادن ارگانیسم های بیماری زا طراحی شده اند ، اما باکتری های روده را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. ما کاهش قابل توجهی در میکروبیوم پس از درمان شیمیایی مشاهده کردیم. بنابراین سعی کنید از داروها مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد خودداری کنید.

5) جان خود را نجات دهید!

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گیاهان و ادویه جات آشپزی مزایایی در سلامت و محافظت از دستگاه گوارش دارند. ادویه های سفت که غذای هندی را تقویت می کنند می توانند به تحریک کمک کنند.

6) هنگامی که در پیکو هستید ، غذای مخمر را بردارید

مخمر غذا و نوشیدنی یک عمل قدیمی است. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد غذاهای تخمیر شده میکروبیوتای گوارشی را جوان می کند. غذاهای مخمر نه تنها طعم خوبی دارند ، بلکه مزایای سلامتی زیادی نیز دارند. این واقعا یک موقعیت برد-برد است. از ماست ، کره ، idli ، دوسا ، ترشی ، کیمچی ، تمپه و سایر محصولات مخمر خود لذت ببرید.

7) پری بیوتیک ها و پروبیوتیک ها

به عبارت ساده ، پری بیوتیک ها به عنوان یک ماده مغذی برای باکتری های خوب معده عمل می کنند و پروبیوتیک ها با باکتری های خوب ساخته شده اند تا به سلامت بدن و عملکرد صحیح بدن شما کمک کنند. غذاهای مخمر نمونه ای از پروبیوتیک ها هستند. چند نمونه از پری بیوتیک ها شامل موز ، پیاز ، سیر ، جو دوسر ، جو و موارد دیگر است. توجه داشته باشید که میکروبیوم باید در عملکردهای مهم از جمله گوارش ، هموستاز قوی و متابولیسم ، سنتز ویتامین ها و سایر مواد مغذی و توسعه و تنظیم سیستم ایمنی شرکت کند. به
نقش میکروبیوم در سلامتی و بیماری به درک علمی از اصول اساسی در آیورودا کمک می کند که پیشنهاد می کند پاکسازی پانکاکرما و سم زدایی برای بهبود سلامت روده شما انجام شود.



دیدگاهتان را بنویسید