NaturalNewsBlogs PMDD: ماهانه زنان بازدید کننده


سندرم پیش از قاعدگی ، که بیشتر با نام PMS شناخته می شود ، در زنان شایع تر است. علائم شامل هوس ، تحریک پذیری ، ضعف قفسه سینه ، خستگی و نوسانات خلقی است. تخمین زده می شود که سه چهارم زنان این عوارض را تا ماه های خود و در طول آنها تجربه می کنند. با این حال ، توصیف جدی تری از این اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی (PMDD) وجود دارد. علائم PMS ناتوان کننده زندگی روزمره می تواند مختل کننده باشد و باعث شود کار ، روابط و زندگی اجتماعی تحت تأثیر منفی قرار گیرد. این ناهنجاری هورمونی زندگی را ماه به ماه بسیار سخت می کند.

علل مستقیم PMDD ناشناخته است ، اما ممکن است با کاهش سطح سروتونین مرتبط باشد. مغز سیگنال هایی را که به احساسات ، خواب و درد کمک می کند ، ارسال نمی کند. تغییرات هورمونی که باعث کاهش سطح سروتونین در این دوره می شود باعث ایجاد علائم PMDD شده است. این علائم یک هفته قبل از ترخیص تایید می شود. این موارد عبارتند از: خستگی ، گیجی ، اضطراب ، افسردگی ، تغییرات خلقی ، مشکلات خواب ، یبوست ، تورم ، سردرد ، مفاصل استخوان ها و ماهیچه ها ، گرگرفتگی و تغییر در اشتها. از بین این علائم ، اثبات می شود که حدود 5 مورد از این علائم حداقل 7 روز قبل از ماه وجود دارد و بعد از چرخه دیگر وجود ندارد.

پزشک سابقه پزشکی را بررسی می کند و معاینه انجام می دهد و همچنین از نظر احساسی و جسمی با بیمار صحبت می کند. مهم است که به سرخوردگی و سردرگمی دلیل این امر پایان دهید. مشکلات هورمونی دیگری نیز وجود دارد که باید از جمله آنها یائسگی ، اندومتریوز و فیبروئیدها باشند. از آنجا ، انتخاب شما برای درمان بستگی به شما دارد ، اما روش ها می توانند رایج باشند. درمان های خانگی وجود دارد که شامل مصرف زردچوبه برای تورم ، انجام ورزش منظم و افزودن ویتامین ها یا تغییر در رژیم غذایی است. این فعالیت ها می تواند به گرفتگی ، حساسیت و سردرد کمک کند. آرامش همچنین می تواند در مورد تمرینات یوگا ، مدیتیشن یا درمان های درمانی بحث کند. صرف زمان برای کشش بدن یک راه خوب برای کار است که به بدن شما اجازه می دهد با درد سازگار شده و درد را تسکین دهد. نشستن در جکوزی یا سونا نیز می تواند برای آرامش مفید باشد و به بدن اجازه می دهد تا سموم و عوامل تحریک کننده را دفع کند.

حدود 5 درصد از زنان به PMDD مبتلا می شوند. کنترل احساسات برای برخی از زنان بسیار دشوار است. اگرچه FDA داروهایی را برای درمان این بیماری تأیید کرده است ، اما ترکیبی از رژیم غذایی سالم و ورزش می تواند راههای متداول برای تسکین علائم باشد. غذاهایی که می خورید می تواند یک ماده شیمیایی باشد که شما را شفا می دهد یا یک ماده شیمیایی که باعث ایجاد احساس بد در شما می شود ، به ویژه هورمون ها و مواد شیمیایی که به طور گسترده در غذاها تولید می شوند. این زمان در طول ماه می تواند سخت ترین و دلهره آورترین تجربه باشد. هورمون ها توانایی تخریب را دارند و ممکن است فرد در برقراری ارتباط با عوارض جانبی احساس کمبود انرژی کند. تمرین تعادل هورمونی و تدوین برنامه ای برای کنترل درد می تواند به مادران کمک کند که در حال حاضر مدارا و فعال بودن را بیاموزند. آسان نیست ، اما خبر خوب این است که جدول زمانی فقط موقتی است.

مروری بر گزینه های درمانی سندرم پیش از قاعدگی و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی – PubMed (nih.gov)

466E22D60329 (akademikjournals.org)

سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی (PMDD) | مجله پزشکی غدد درون ریز و متابولیسم | آکسفورد آکادمیک (oup.com)

نمونه هایی از مطالعات مربوط به سندرم پیش از قاعدگی و اختلال دیسفوریک پیش از قاعدگی از 1945 تا 2018: یک مطالعه کتاب سنجی (nih.gov)

مگان جانسون مک کالو دارای سالن بدنسازی در Oceanside CA به نام Every BODY’s Fit است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در تربیت بدنی و علوم بهداشتی ، کاندید دکترای خود در زمینه بهداشت و عملکرد انسانی است و یک مربی و مربی NASM است. او همچنین یک فیزیوتراپ ، مدل تمرین ، مربی سلامتی و مربی ورزش گروه AFAA است.

دیدگاهتان را بنویسید