آنچه دالایی لاما می تواند در مورد راهنمای جامع رژیم کتوژنیک به شما بیاموزد

Saint Benedict Medal پیشنهاد میکنم اگر به تمام مواد لازم برای تهیه این ناهار کتوژنیک دسترسی دارین به هیچ وجه اون رو از دست ندین. سریع ترین راه برای اینکه بدن در چنین موقعیتی قرار بگیرد روزه گرفتن و نخوردن غذاست؛ اما هیچ کس نمی تواند به طور مدام روزه بگیرد و هیچ چیزی نخورد. مغز ارگان همیشه گرسنه ایست که هر روز انرژی زیادی مصرف می کند و به طور مستقیم نمی تواند این انرژی را از چربی دریافت کند. رژیم کتوژنیک استاندارد : رایجترین نوع این رژیم با مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۲۰٪ پروتئین و ۷۵٪ چربی. 6.5 گرم کربوهیدرات، 36 گرم چربی، 28 گرم پروتئین و 482 کالری چیزی که هست که شما در نهایت میتونید از این ناهار کتوژنیک انتظار داشته باشید. هر چیزی به جز چربی خالص (مانند روغن زیتون)، و گوشت (مانند مرغ و ماهی) منبعی از کربوهیدرات دارد، و هر چند نیاز هر کسی به کربوهیدرات متفاوت است اما توصیه میشود در رژیم کتوژنیک روزانه فقط 20 تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف شود. از طرف مصرف قهوه لاته و ماست کم چرب هم کاملا ممنوع است چون این محصولات با مقدار زیادی قند ترکیب شده اند.

روش کتوژنیک چیست

در رژیم غذایی کتوژنیک شما آزاد هستید که از کره، پنیر و خامه پرچرب استفاده کنید اما مصرف شیر ممنوع است چون قند موجود در شیر به سرعت تجزیه می شود. شما می توانید آنها را در مقادیر متوسط برای کنترل گرسنگی خود مصرف کنید. در این مقاله به بررسی رژیم غذایی کتوژنیکژنیک و همه نکات و موارد مرتبط با آن می پردازیم. همانطور که در بالا ذکر شد، کربوهیدراتهای بسیار کمی با شاخص گلیسمی پایین، مقادیر متوسط پروتئین و دوز ثابت چربی، البته موارد خوب هستند. این موارد دقیقا در نمونه رژیم کتوژنیک استاندارد نیز اتفاق می افتد. بسیاری از میان وعده ها مقدار کربوهیدرات زیادی دارند که به راحتی در رژیم غذایی کتوژنیک نمی توان آن را جای داد و این مساله زمانی که می خواهد گرسنگی بین وعده های غذاییتان را برطرف کنید بیشتر برایتان حائز اهمیت می شود. 2. احساس گرسنگی نمی کنید! رژیم های غذایی با چربی زیاد و کربوهیدرات کم، باعث کاهش گرسنگی و بالا بردن کاهش وزن به واسطه اثرات هورمونی می شوند. علاوه بر این می توانید از سس های پرچرب مثل سس برنیز و یا سس کره و سیر هم استفاده کنید.

توی مرحله بعد باید گل کلم خرد شده رو به مدت حدود پنج دقیقه، توی مقدار زیادی کره یا روغن سرخ کنید. به هر روشی که دلتان بخواهد مثل تخم مرغ آب پز، نیمرو، املت و یا تخم مرغ سرخ شده با کره یا روغن می توانید از این ماده غذایی استفاده کنید. مطالعات نشان می دهند که نمونه رژیم کتوژنیک موفق باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. تحقیقی که در سال 2013 در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از 30 درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. همچنین، خطر بیماری های قلبی عروقی را در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، کاهش می دهد.

آیا رژیم کتوژنیک با سرطان مبارزه می کند؟

در مرحله اول “فعال سازی” که حدود ۷۲-۴۸ ساعت طول میکشد، کاهش کربوهیدراتها باعث ورود آزمودنی به کتوز میشود. رژیم کتوژنیک رژیمی است که کربوهیدراتها را به شدت کاهش میدهد و در عین حال پروتئینها و به خصوص چربیها را افزایش میدهد. اصطلاح وارونگی بیماری در اینجا به معنی کاهش گلوکز خون و بالطبع کاهش نیاز به مصرف دارو می باشد. همه انواع چای مثل چای سیاه، سبز و همین طور دمنوش های گیاهی در این رژیم مجاز هستند به شرطی که آنها را بدون قند و شکر مصرف کنید. آیا رژیم کتوژنیک با سرطان مبارزه می کند؟ به این ترتیب دسترسی بدن به ذخایر چربی راحت تر می شود و چربی سوزی به طور چشمگیری افزایش می یابد. مزیت حفظ کتون زدگی در بدن آن است که بدن ما در این شرایط میتواند بهسرعت چربیها را بسوزاند که نتیجه آن کاهش وزن سریع و کنترل قند خون خواهد بود. در نتیجه اولین قانون رعایت رژیم کتوژنیک کاهش مصرف کربوهیدرات است. یکی از مهمترین ویژگی حبوبات کربوهیدرات و پروتئین بالای آنهاست و به همین دلیل بهطور کلی مصرف حبوبات در رژیم کتوژنیک بسیار محدود میشود.

بریم سراغ رژیم کتوژنیک سایت خوبشو که از پرطرفدار ترین رژیم های سال 1397 بود که بیش از 3000 نفر از نمونه رژیم کتوژنیک موفق این سایت استفاده کردن. هدف اصلی از این عدم تعادل در نسبت درشت مغذیها در رژیم غذایی، وادار کردن بدن به استفاده از چربی به عنوان منبع انرژی است. در واقع، مصرف چربی اشباع شده، ارتباط معکوسی با خطر ابتلا به سکته مغزی دارد، به این معنی که چربی های اشباع شده موجود در رژیم غذایی، بیشتر در برابر سکته مغزی از فرد محافظت می کند. در مورد برنامههای رژیم غذایی، یکی از گزینههایی که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید رژیم کتوژنیک است. علاوه بر این رژیم غذایی کتوژنیکژنیک شما را از مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش به سمت مصرف مواد غذایی مغذی و با ارزش تشویق می کند و اشتهای شما را به سالم خوری عادت می دهد. مثلاً مقادیر کمتر عدس (90 یا 45 گرم) میتواند در کنار دیگر غذاهایی که در طول روز مصرف میشود، مفید باشد. در نهایت باید گفت عدس باوجود فیبر فراوانی که دارد به دلیل میزان کل کربوهیدرات و کربوهیدرات خالصش چندان در چارچوب رژیم کتوژنیک نمیگنجد.

رژیم کتو با پروتئین بالا: در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی زیاد و از مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی. با این حال، این درست نیست که فکر کنیم به جای مصرف چربی باید تمام پروتئینها را بخورید. با این حال، اگر از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مطمئناً کالری دریافتی خود را کاهش میدهید، اما در عین حال چربیهای قبلی را میسوزانید و این بدان معنی است که کاهش وزن سریعتر و مؤثرتر است و برای سلامتی شما مضر نیست، به خصوص برای دورههای کوتاه مدت. مطمئناً رژیم کتوژنیک نباید یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باشد، بنابراین نباید انجام کارهای خطرناک را خودتان توصیه کرد، که علاوه بر این، بدون اشکال نیست. و ما نباید فراموش کنیم که پس از پایان درمان کتوژنیک، رفتار شما در سر میز باید بیشتر از قبل مراقب باشید تا به اشتباهات و عدم تعادل رژیم غذایی متوسل نشوید که میتواند به سرعت نتایج به دست آمده را باطل کند. نوش جونتون، جای ما هم که خالی! حالا نمک و فلفل رو هم اضافه کنید و کوفته قلقلی ها رو به شکلی که دوست دارین تبدیل کنید.

حالا ماهی رو با گل کلم و سس تندوری سرو کنید و اگر دوست داشتین روش جعفری هم بپاشید. سبزیجات کریستالی مانند کلم بروکلی، کلم، کلم فندقی و گل کلم که در 1 فنجان، حدود 3 تا 6 گرم کربوهیدرات خالص دارند. همه سبزیجات برگ سبز، از جمله قاصدک یا چغندر سبز، کولارد (نوعی کلم)، خردل، شلغم، آرژول، کاسنی تلخ، کاسنی سالادی، اسکارول، رازیانه، کاسنی قرمز، رومین (نوعی کاهو) ، گیاه گوزن نر، اسفناج، کلم پیچ و چارد (نوعی چغندر) و غیره که در 1 فنجان، حدود 5/0 تا 5 گرم کربوهیدرات خالص دارند. پایه و اساس این رژیم تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن از چربی هاست به طوری که حدود 90 درصد کالری دریافتی روزانه فرد از منابع چربی تامین می شود. بیشتر کالری دریافتی شما در رژیم غذایی کتوژنیک باید از منابع چربی تامین شود. چه ارتباطی بین یک رژیم غذایی حاوی قند زیاد و سرطان وجود دارد؟

لیست غذایی کتوژنیک

چه کسانی نباید از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی کنند؟ سالسای خونگی هم که دیگه نباید فراموش بشه! اضافه کردن سیر و جعفری هم که دیگه نباید فراموش بشه. قدم آخر هم نوش جون کردن سالاد با میگو ها هست که دیگه کار خودتونه! ساقشون رو ببرید و قسمت های قهوه ای رو برای خالی کردن داخل قارچ بردارید. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است. با تحقیقی که بر روی 135000 فرد بزرگسال از 18 کشور مختلف انجام شد، نشان داد که مصرف کربوهیدرات بالا با خطر بالای مرگ و میر همراه بود، در حالیکه چربی کامل و انواع مختلف چربی، خطر مربوط به مرگ و میر را کاهش داد و چربی کامل و انواع چربی با بیماری قلبی عروقی، انفارکتوس قلبی یا با مرگ بر اثر بیماری قلبی، ارتباطی نداشت.

با این حال تحقیقات نشان می دهند این رژیم عوارض جانبی ناشی از داروهای ضد صرع را کم می کند و عملکرد ذهنی بیمار را ارتقا می دهد. در حد اعتدال می توانید از آجیل هم استفاده کنید. در حد اعتدال و متوسط می توانید از انواع توت ها مثل بلوبری، توت فرنگی و بلک بری هم استفاده کنید. کرفس، خیار، کدو سبز، پیازچه و تره فرنگی که در 1 فنجان، حدود 2 تا 4 گرم کربوهیدرات خالص دارند. یک سیب زمینی شیرین متوسط حدود 23 گرم کربوهیدرات خالص دارد و باید با آن خداحافظی کنید. آب گوشت که صفر گرم کربوهیدرات خالص دارد. گیاهان تازه که در هر 1 تا 2 قاشق غذا خوری، نزدیک به صفر گرم کربوهیدرات خالص دارند. هدف از این رژیم در درجه اول کمک به درمان کودکان مبتلا به صرع بود اما در سال های اخیر از رژیم غذایی کتوژنیک برای بزرگسالانی که از این بیماری رنج می برند نیز استفاده می شود. این تغییر می تواند به کاهش اختلالات عصبی و اختلال شناختی کمک کند. کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند باید میزان کربوهیدرات دریافتی در طول روز را به 25 تا 50 گرم در روز کاهش دهند. نکته مهمی که وجود داره در مورد فواید رژیم کتوژنیک و همچنین امیالی که در این رژیم پیش میاد که اون ها رو به طور کامل بهتون میگم.

انواع رژیم لاغری با کاهش وزن سریع

Cartoon Family Rigged V5 حالا وقتش رسیده تا اون رو در دمای 400 درجه فارنهایت (200 درجه سانتیگراد) در فر بپزید. دیگه وقتش رسیده که دلی از غذای دریایی بعد از یک آشپزی کتوژنیک در بیارین. محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن عالی است، اما ممکن است برای کسانی که سبک زندگی بیش از حد کم تحرک دارند کافی نباشد. موقع خوردن آجیل به عنوان میان وعده باید خیلی مراقب باشید چون ممکن است بیش از حد از این تنقلات استفاده کنید و رژیمتان مختل شود. اون دسته از افرادی که دنبال یک وعده نارهار کتوژنیک شبیه به غذاهای فست فودی هستن، این گزینه رو حتما امتحان کنن. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک و مصرف غذاهای کتو، به مدت 24 هفته، سطح گلیسرید، کلسترول LDL و گلوکز خون را در چند درصد از بیماران کاهش داد در حالی که در همان زمان، باعث افزایش سطح کلسترول خوب بدن یا همان HDL نیز می شود.

در میان معایب اصلی، اصلیترین آنها تقریباً یک پیش پا افتاده است: گلوکز برای بقای هر ارگانیسم سالم ضروری است. سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند. مطالعات و تحقیقات زیادی نشان می دهند که رژیم کتوژنیک بر درمان سرطان و دیگر مشکلات جدی در رابطه با سلامتی، تاثیر دارد. گوشت گاوی که از علف تغذیه کرده باشد و انواع گوشت های پرچرب مانند بره، بز، گوساله، گوشت گوزن و دیگر جانوران شکار شده. مصرف گوشت پر چرب و گوشتی که با علف تغذیه شده باشد، بهتر است زیرا حاوی چربی های امگا 3 زیادی هستند. هر یک لیوان شیر چیزی حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد و برای همین مصرف شیر در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیست. اما اگر رژیم کتو را امتحان کنیم، چه چیزی میتوانیم بخوریم؟ اگر آماده هستین با ما همراه باشید. از جمله بهترین چربیها آووکادو، روغن نارگیل است که میتوانید در سایت ما پیدا کنید، آجیل و دانهها، روغن زیتون و روغن زیتون. احتمالا بخش اعظمی از این کالری را از مرغ، گوشت، تخم مرغ و سایر منابع طبیعی دریافت می کنید.  This po​st was do ne ᠎by G SA​ Con te​nt Gener᠎ator D​em​oversi on​!

انواع سالاد کتوژنیک

این کتون ها به عنوان منابع تولید سوخت در بدن و به ویژه در مغز استفاده می شوند. همین مساله سطح هوشیاری و تمرکزتان را هم حفظ می کند و ادامه دادن رژیم را برایتان آسان تر می کند. در ادامه سیر و ادویه ها رو هم روی مرغ خرد شده بپاشید و روغن زیتون هم که دیگه پای ثابته! توی قدم آخر باید مقدار کمی روغن زیتون رو هم به تابه ای که کنار گذاشته بودین، اضافه کنید و اجازه بدید سمت دیگه ی تورتیلای اسپانیایی هم خوب بپزه. پنیر باقیمونده رو در آخر کار روی چبزیرگرها بریزید. مولکولهایی که کتون نامیده میشوند، به عنوان مواد زائد، از طریق کلیهها و کبد دفع میشوند، بنابراین مجبور به انجام کار دفع سنگینی میشوند. بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. این میزان فقط سقف تخم مرغ مصرفی در طول روز است. برای ایجاد حالت کتون زدگی در بدن لازم است که میزان کربوهیدرات دریافتی در طول روز کمتر از 5 تا 10 درصد کل کالری روزانه باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت برنامه غذایی کتوژنیک برای تازه کارها که وزن کم می کنند.