آیا باید از غذاهای محافظه کار اجتناب کرد؟


اجتناب از غذاهای “فرآوری شده” دشوار است. برخی از دانش آموزان من می گویند که تغذیه سالم چیزی است که باید از غذاهای “فرآوری شده” اجتناب کند. اما بیشتر غذاهایی که می خوریم تا حدی “تولید” می شوند. خوردن نان های گندم سالم سالم است اما نان “تولید” می شود ، زیرا آنها دانه ها را برداشت می کنند ، گندم را خرد می کنند ، نان را درست می کنند و سپس نان را درست می کنند. غلات ، حتی غلات کامل ، تولید می شوند. آب میوه ها زمانی تولید می شوند که در شربت داخل آب میوه قرار می گیرند.

اما برخی از غذاها بیشتر “آزمایش” می شوند و این اقدام منفی بر تولید غذا تأثیر می گذارد. از چه غذاهایی به صورت فراوری استفاده می شود و چگونه بر ارزش غذایی این نوع غذا تأثیر می گذارد؟ آیا در صورت مصرف زیاد غذاهای فوق فرآوری شده عواقبی برای سلامتی شما وجود دارد؟

از چه غذاهایی با فراوری استفاده می شود؟

این غذاها نه تنها توصیه می شوند بلکه این غذاها سرشار از قند ، نمک ، چربی و همچنین مواد ارگانیک هستند و بسیاری از آنها دارای رنگ هستند. غذاهایی که مصرف می شوند عبارتند از:

  • بستنی: اولین وعده غذایی
  • فرآورده های گوشتی: هات داگ ، غذاهای سرد مانند بولونیا ، سوسیس ، بیکن
  • فست فودها – ناگت مرغ ، سیب زمینی سرخ کرده و موارد دیگر
  • بسته بندی غذاهای تند مانند کلوچه و کیک
  • غذاهای تمیز مانند Cheetos

وقتی خاطرات غذای 24 ساعته دانش آموزان را مرور می کنم ، همیشه شگفت زده می شوم. بسیاری از دانش آموزان در صورت وجود غذای واقعی دارند. برای برخی از دانش آموزان ، تقریباً هر چیزی که می خورند به صورت آنلاین تولید یا مصرف می شود. برخی میوه و سبزیجات تازه ندارند و “آب” ، وقتی آب میوه وجود دارد ، معمولاً آب تقلبی مانند Sunny D است یا فکر می کنند لیمو “آب” است.

یک مطالعه در BMJ با بررسی 9317 نشان داد که غذای مصرف شده در خانه 57.9 درصد از کالری روزانه را تشکیل می دهد. میزان قند اضافه شده به این رژیم های غذایی از این غذاهای بزرگ 89.7 درصد تولید شده است. احتمالاً به این دلیل که غذاهای فوق فرآوری شده شامل شکر افزوده است که 21 درصد کالری را تشکیل می دهد. آنها اظهار کردند که این مقدار شکر افزوده هشت برابر مقدار غذاهای فرآوری شده است. نتیجه این مطالعه این است که تنها کاهش میزان غذای مصرفی در فرآیند فوق فرآوری شده ، بقیه قند را کاهش می دهد. کاهش قند اضافه شده یکی از اهداف راهنمای رژیم است.

یاد بگیرید که غذاهایی را که بیش از حد استفاده می شوند تشخیص دهید. (اقتباس از تولید غذا و پنیر)

غذاهای کوچک فرآوری شده

غذاهای فراوری شده

مواد غذایی مصرف نشده

آپو

کاهوی ژله ای

سیب خوب

سیب زمینی سیب زمینی

سیب زمینی سرخ کرده

چیپس سیب زمینی

شیر گاو واقعی

پنیر آمریکایی

غذای پنیر

نان کامل

نان کامل

نان سفید

ارزش غذایی غذاهای فوق فرآوری شده چگونه بر تولید و افزودنی ها تأثیر می گذارد؟

کالری بیشتر خورده شده – مطالعه دیگری در مورد متابولیسم سلولی نشان داد افرادی که غذاهای فوق فرآوری شده مصرف می کردند ، بعداً در مقایسه با افرادی که غذاهای فرآوری شده بیشتری مصرف می کردند ، حدود 500 کالری بیشتر در روز مصرف کردند. همانطور که در بالا ذکر شد ، غذاهای فوق فرآوری شده اغلب مقدار زیادی قند اضافه دارند و معمولاً پروتئین کمی دارند و کلم و چربی بیشتری دارند.

افزایش وزن – در این مطالعه مشخص شد افرادی که با رژیم غذایی برنامه ریزی نشده ، تا 2 پوند در ماه غذا می خورند. هنگامی که آنها به رژیم غذایی غیرفعال روی آوردند ، ماهیانه حدود 2 پوند وزن کم کردند.
جالب است که محققان 3 وعده غذا در روز با همان مقدار کالری ارائه کردند.
در عوض ، افرادی که رژیم فوق پردازشی داشتند ، روزانه حدود 500 کالری بیشتر مصرف می کردند. غذاهای زیادی برای چاقی وجود دارد اما یکی از راه های کاهش وزن ممکن است کاهش مصرف غذاهای فوق فرآوری شده باشد.

مشکلات سلامتی – خوردن غذاهایی که بیش از حد تولید می کنند می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. مطالعه ای در فرانسه نشان داد افرادی که رژیم غذایی پرچرب در غذاهای فرآوری شده دارند ، بیشتر در معرض بیماری قلبی قرار دارند.

توصیه ها:

  1. غذاهای واقعی را به جای غذاهای فرآوری شده انتخاب کنید. ساندویچ کره بادام زمینی و گیلاس را خودتان تهیه کنید و غیرقابل اعتماد نخرید. از نان تست و ژله سبوس دار لذت ببرید و از POPtarts صرف نظر کنید. به جای میوه ، سیب یا سایر میوه های تازه بخورید.
  2. هوای سرد – تکه های تازه گوشت را بیشتر بولونیا ، سالامی انتخاب کنید.
  3. همیشه پنیر را به جای غذاهای حاوی پنیر انتخاب کنید. اگر می گوید “پنیر” یا “محصول پنیر” پنیر نیست. در حقیقت ، پنیر ممکن است فقط 51 درصد پنیر باشد.
  4. “نزدیک به طبیعت” بخوریدبه یکی از شاگردانم گفت که نزدیک زمین غذا می خورد. رژیم غذایی او بسیار سالم بود زیرا بیشتر وعده های غذایی او پردازش نشده و یا به صورت کوچک فروخته نمی شد. او سیب می خورد ، نه سیب ، نه گندم کامل ، نه ترش POP.

غذا چقدر برای رژیم غذایی شما مفید است؟ آیا می توانید غذاهای فوق فرآوری شده را حذف کرده و به غذاهای فرآوری شده سالم تری دست پیدا کنید؟

پنیر واقعی را انتخاب کنید نه پنیر غذایی یا پنیر فرآوری شده.

منبع: غذای فوق فرآوری شده BMJ ،
دانش ، پردازش غذا ، پنیر ، متابولیسم سلولی ، تحقیقات ، تغییرات رژیم غذایی منابع تصویر: غذاهای فراوری شده ، غذاهای فرآوری نشده ، پنیر آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید