آیا بچه شما کنایه دارد؟


نوشته شده توسط استفانی Muñoz-Nieva ، RD ، M.Sc.

آیا می دانید کم خونی فقر آهن یک مشکل شایع در کودکان است؟ اتفاق می افتد که یکی از مهمترین علل تاخیر در رشد کودکان است و می تواند منجر به رشد و یادگیری دشوار شود. برخی از خطرات کمبود آهن شامل وزن کم هنگام تولد ، زایمان زودرس و رشد زودرس است ، زیرا همه این موارد می تواند نیاز آهن را در یک پسر در حال افزایش افزایش دهد. با این وجود ، دلیل اصلی کمبود آهن عدم دریافت آهن است که می تواند ناشی از خوردن غذاهای پرتلاطم یا رژیم های غذایی نامتعادل باشد. اگر این طنین انداز است ، در اینجا نکاتی وجود دارد که به کودک شما کمک می کند از این کلید بیشترین بهره را ببرد.

نکاتی برای اطمینان از آهن کافی نوزاد کوچک شما

1. آهن را در اوایل رشد خود در اولویت قرار دهید

هنگامی که کودک شما آماده خوردن غذاهای جامد می شود ، معمولاً در حدود 6 ماهگی ، ابتدا چندین نوع غذای غنی از آهن را معرفی کنید. این که آیا شما از روش سنتی استفاده می کنید یا از شیر گرفتن نوزاد استفاده می کنید ، مطمئن شوید که کودک شما به اندازه کافی آهن دریافت می کند ، امسال به دلیل افزایش سریع نیاز آهن بسیار مهم است. فوراً اطمینان حاصل کنید که کودک شما انواع مختلفی از غذاهای سرشار از آهن را نیز امتحان کرده است قبل از رسیدن به “پنجره غذاخوری انتخابی” از مطالعات منظم مواجهه بین 9 تا 10 ماهگی.

غذاهای سرشار از آهن عبارتند از:

  • غلات غنی شده با آهن
  • گوشت حیوانات
  • موآ
  • ماهی
  • حبوبات
  • توفو جامد

سبزیجات برگی همچنین آهن را در رژیم غذایی کودک شما تأمین می کنند ، اما توصیه نمی شود برای تأمین نیازهای کودک خود به این غذاها اعتماد کنید ، زیرا آهن موجود در این غذاها بسیار کم است.

2. همیشه غذاهای سرشار از آهن ارائه دهید

نیازهای چاقی نوزادان و کودکان نوپا با توجه به وزن بدن آنها ، میزان مواد مغذی مصرف شده و میزان رشد آنها بسیار زیاد است. این نشان می دهد اهمیت ارائه فلزات استاندارد ، در هر وعده غذایی و هر وعده غذایی ، به شکلی که با شرایط توسعه و مهارت های آتش سوزی آنها سازگار باشد. ارائه منظم غذاهای سرشار از آهن نیز می تواند به افزایش شانس فرزند شما برای سازگاری با نیازهای وی هنگام انتخاب با رژیم غذایی یا در مواقع تغییر نیازها کمک کند. ممکن است به این معنی باشد که به جای کره مقداری حمص یا جوز هندی روی یک تکه نان بگذارید یا پرکننده های آهن بچه را جایگزین نان با محصولات پخته کنید.

3. رنگهای مختلف را به هر وعده غذایی اضافه کنید

با افزودن میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C می توان میزان آهن را افزایش داد که شامل موارد زیر است: فلفل ، توت فرنگی ، مرکبات و گوجه فرنگی. برای سبزیجات کوچک و گیاه خواران ، این امر به ویژه هنگامی اهمیت دارد که آهن در خواصی مانند لوبیا ، عدس و توفو تا دو برابر کمتر از غذاهای حیوانی یافت می شود.

4. از نوشیدن زیاد شیر خودداری کنید

کودکانی که بر اساس میزان آهن خود شیر و محصولات لبنی زیادی می نوشند ، احتمال بیشتری دارد که آن را در خون دریافت کنند. این معمولاً در کودکانی که از گوشت ، مرغ ، ماهی یا حبوبات کم استفاده می کنند اتفاق می افتد و با نوشیدن شیر بیشتر یا مصرف محصولات لبنی بیشتر جبران می شود.

برای جلوگیری از این امر ، از دادن بیش از 500-750 میلی لیتر شیر در روز به نوزادان زیر دو سال خودداری کنید ، به خصوص اگر کودک شما حداقل 3 بار در روز غذاهای غنی از آهن “نمی خورد”.

برای رژیم گیرندگان خود که از خوردن برخی از این غذاهای غنی از آهن لذت نمی برند ، با مقاله ای در وبلاگ همراه باشید که برای امتحان غذاهای جدید مفید خواهد بود. ☺

دیدگاهتان را بنویسید