از شاخص قند خون چه می دانید؟


از شاخص قند خون (شاخص قند خون) غذاها چه می دانید؟

شاخص قند خون اصطلاحی است که برای غذاها استفاده می شود. مقدار غذا (100 گرم) هر غذا (مانند پیاز ، میوه ، نان و غیره) قند خون را اندازه گیری می کند و این عدد را مقایسه می کند. با قند خون بالا پس از دریافت 100 گرم شکر یا نان سفید (غذای مرجع). به این شاخص درصد می گویند. مواد غذایی بر اساس متغیر قند خون به سه دسته از غذاها با شاخص گلیسمی بالا ، سبک و پایین تقسیم شدند.

برای افراد مبتلا به دیابت ، انتخاب غذاهای کم قند همیشه مهم است. در حالی که دیگران در صورت نیاز مقدار زیادی غذای شیرین (پنهان یا بیشتر از غذا) می خورند. مطالعات نشان می دهد که خوردن بیش از حد شکر احتمال خوردن غذا را افزایش می دهد. این ظاهر استرس التهابی را برای بدن افزایش می دهد. و در دراز مدت باعث ایجاد بیماریهای مزمن مانند فشار خون بالا ، دیابت ، چربی خون و همچنین چاقی در ناحیه شکم می شود. قند موجود در رژیم غذایی به دو نوع اصلی تقسیم می شود که شامل نرم و سفت است.


مطالب پیشنهادی:

بوی بد دهان را از بین ببرید و غذا بخورید


از غذاهای شیرین نرم مانند عسل ، نوشیدنی های میوه ای (کشمش ، آفتاب و غیره) یا غذاهایی که با شکر تهیه شده اند (مانند نوشابه یا شیرینی با شیرینی) از غذاهای قندی سخت میوه هستند. مانند سیب زمینی ، پیاز ، ماکارونی ، رشته فرنگی ، نان و غیره). همچنین باید توجه داشت که افزایش زیاد قند خون باعث افزایش قند خون می شود ، بیماری تحت تأثیر التهاب قرار می گیرد که می تواند منجر به توسعه بیماری های فوق شود. غذاهایی که حاوی قندهای سخت و نشاسته هستند به دلیل دارا بودن ویتامین ها و مواد معدنی زیاد در ارتقای سلامت مثر هستند. برای این منظور ، آنها باید مبلغ مناسبی را برای هر فرد دریافت کنند. علاوه بر این ، باید مراقب تهیه و مصرف این غذاها باشید تا قند خون بالا نرود.

عوامل م .ثر بر واکنش های قند خون در رژیم غذایی

عوامل زیادی در واکنش های قند خون به غذاها دخیل هستند. این ویژگیها عبارتند از “رژیم غذایی کربوهیدرات گرم ، نوع قند (قند ، شکر ، قند ، لاکتوز و غیره) ، هویت چربی (آمیلوز ، آمیلوپکتین و مهار کننده علف های هرز) نوع غذا ، و همچنین قند خون ناشتا و بالا بودن خون به طور کلی ، افزایش زمان پخت ، خرد کردن ، آناناس ، جوشاندن و … آبجو و کم آبی بدن در غذا ، دسترسی به قند موجود در غذاها را افزایش می دهد.

به عنوان مثال ، سیب زمینی یکی از غذاهایی است که اکثر مردم به طور روزانه از آن استفاده می کنند. اغلب اوقات ، با روشهای دیگر پخت و پز انجام می شود. قند خواهد داشت. روش پخت ماکارونی در کشور ما این است که آن را در قابلمه بجوشانید و روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد ، به طوری که ماهی خال مخالی در آن فضای بیشتری برای افزایش قندهای سفید خود داشته باشد. نوشیدنی ها ، شربت هایی با آب کمتر ، به دلیل شدت بیماری و از بین رفتن بافت گیاهی (فیبر) در رژیم غذایی ترکیبی ، قند بیشتری در مقایسه با میوه های تازه یا خشک دارند. این قندها سریعتر جذب می شوند. قند خون را افزایش می دهد

آمار قند خون میوه ها

شاخص قند خون میوه ها متفاوت است. به عنوان مثال ، خربزه و انگور شیرین دارای شاخص قند خون بالاتری هستند ، اما گیلاس دارای شاخص گلیسمی پایین تری است. از غذاهایی استفاده کنید که نیاز به هضم بیشتری دارند. (سیب های تازه با پوست را با انگور فرنگی آنها مقایسه کنید.) لوبیا باید مصرف شود (به عنوان یک گروه غذایی با وجود چربی و فیبر). آنها قند زیادی ندارند. مصرف این نوع غذا و غذاهای نشاسته ای برای کاهش بار قند بر بدن مفید است.

شاخص قند خون تغذیه اصفهان

شاخص قند خون

بار قند خون موضوعی جدیدتر از شاخص قند خون است.

مطالعات کنونی نشان می دهد که میزان قند خون در کنترل قند خون مهمتر از شاخص قند خون است. محققان این یافته را به دلیل مقدار و کیفیت مصرف کربوهیدرات که گفته می شود در بار گلیسمیک نقش دارد ، نسبت دادند. بنابراین ، اولین قدم در برنامه رژیم غذایی ، میزان کل کربوهیدرات دریافتی با توجه به منشاء دریافت کربوهیدرات در رژیم غذایی ، جمعیت است ، به ویژه افراد مبتلا به دیابت ، مهمترین عامل برای وعده ها و میان وعده های آنها. یکی از کربوهیدراتها اساس شمارش کربوهیدراتهای رژیمی است که بر اساس آن هر وعده کربوهیدرات ، صرف نظر از هدف ، 15 گرم کربوهیدرات دارد.

آرد و غلات ، سبزیجات ، میوه ها و محصولات لبنی به عنوان غذاهای کربوهیدرات دار شناخته می شوند ، اما غذاها و چربی ها متفاوت هستند. با توجه به میزان و کیفیت کربوهیدراتهای مصرفی در رژیم غذایی برای همه افراد ، به ویژه افراد مبتلا به دیابت و دیابت ، باید با متخصص تغذیه مشورت کنید.


دکتر رضا اطمینانانی می تواند با ارائه اصول اساسی برای یک رژیم غذایی سالم با غذاهای فراوان و متنوع ، نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روانی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و تغذیه در اصفهان کلیک کنید.


دکتر. رضا اطمینانانی

اصفهان یک غذای سالم است


مطالب پیشنهادی:

انحطاط راست و پوکی استخوان

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

خمیر یا جوش شیرین را ورز دهید

تفاوت جوش شیرین و بیکینگ پودر



دیدگاهتان را بنویسید