انواع مختلفی از رژیم های کاهش وزن وجود دارد


بهترین درمان برای وزن و چاقی درمانی است که شامل تغییرات رژیم غذایی ، تغییرات فعالیت بدنی و تغییرات رفتاری به طور همزمان باشد. به طور کلی ، در آزمایش رژیم غذایی کم چرب ، مواردی نیز وجود دارد که باید به منظور دستیابی به کاهش و سلامت م effectiveثر و حفظ وزن از دست رفته مورد توجه قرار گیرد. هدف اصلی این است که 5 تا 7 درصد از وزن بدن خود را کاهش دهید. به طور کلی ، برنامه های غذایی به سه دسته تقسیم می شوند:

  • رژیم کم کالری (1500-1200 کیلو کالری در روز)
  • رژیم کم انرژی (کمتر از 800 کیلو کالری در روز)
  • غذاهایی که حاوی جایگزین هستند
  • غذا و ترکیبات مختلف درشت مغذی ها

رژیم کم انرژی: مهمترین نوع رژیم غذایی کاهش وزن است. معمولاً از 1000-500 کیلو کالری انرژی بد در روز و معمولاً 1800-800 کیلو کالری (55٪ کربوهیدرات ، 30٪ چربی و 15٪ چربی). پروتئین) تشکیل شده است. این برنامه های رژیم غذایی شامل کاهش 400 تا 500 گرم در هفته است. از نظر تغذیه ای ، رژیم غذایی سالم می تواند نیاز بدن به ریزمغذی ها مانند ویتامین ها و مواد معدنی را برطرف کند ، علاوه بر تأمین درشت مغذی هایی مانند پروتئین ، کربوهیدرات ها و مواد مغذی ، اسیدهای چرب.

مصرف کم انرژی. این غذاها کمتر از 800 کیلوکالری انرژی در روز دارند. به طور معمول ، این رژیم غذایی 100-70 گرم پروتئین ، 80 گرم کربوهیدرات و 15 گرم چربی در روز است. توجه به این نکته ضروری است که این گروه غذایی باید زیر نظر متخصصان تغذیه کار کند و باید هر 3 تا 6 ماه یا 12 تا 16 هفته تنظیم شود.

غذاهایی که غذاهای کم انرژی و هم کالری را ترکیب می کنند: این یک غذای سریع سریع است[1] همچنین یک روز بین رژیم کم کالری (25 درصد از انرژی مورد نیاز فرد ، که به معنی کمتر از 800 کیلو کالری در روز است) و رژیم ایزو کالری (معادل نیاز بدن) به عنوان یک انسان در نظر گرفته می شود. این برنامه با استقامت بیشتر ، حفظ ماهیچه ها و مرگ و میر کم برای کاهش وزن در مقایسه با رژیم بسیار کم انرژی در برخی از بیماران ترکیب شد.

غذاهای حاوی جایگزین های غذایی: یکی از راههای کنترل اندازه رژیم غذایی ، استفاده از غذاهای آماده به جای وعده غذایی اصلی است. این روش چه در مرحله کاهش وزن و چه در مرحله مصرف انرژی ، در کاهش وزن بسیار مثر است ، زیرا اندازه گاری ها و انباشتهای دریافتی را مستقیماً کنترل می کند.

مواد غذایی و درشت مغذی های مختلف: این نوع رژیم ها دارای کالری 1000-500 کیلوکالری در روز هستند. این غذاها غذاهای کم چرب ، پر کربوهیدرات ، پروتئین بالا و قند پایین هستند. در میان همه رژیم های این گروه ، “رژیم غذایی کم چرب با شاخص گلایسمیک پایین و محتوای پروتئین بالا” به طور قابل توجهی بر کاهش وزن تأثیر گذاشت. طرفداران رژیم کم کربوهیدرات ادعا می کنند که یکی از دلایل افزایش خطر سیگار کشیدن استفاده از غذاهای کم چرب و پر کربوهیدرات است که باید به نوع کربوهیدرات موجود بستگی داشته باشد.

مهم است که هیچ یک از روشهای فوق بر یکدیگر غلبه نکنند. هنگام ایجاد غذا ، نیازها و اولویت های فرد ، از جمله نوع هویت او باید در نظر گرفته شود.

  • مصرف چربی: هرچه میزان چربی دریافتی و مشکلات مربوط به آن بیشتر باشد ، اختلال خوردن بیشتر و شدیدتر است.
  • علائم بالینی کاهش وزن (مانند نارسایی تنفسی و بیماری مزمن کلیه)
  • تلاش های مکرر برای کاهش وزن در آینده: هرچه رژیم غذایی متعادل تر و احتمال کاهش وزن کمتر باشد ، نیاز بیشتر می شود.
  • وضعیت تغذیه فعلی
  • وضعیت سلامت روان: ماهیت اختلالات سلامت روان باید در انسان بررسی شود.

[1]

روزه داری روزانه

دیدگاهتان را بنویسید