سرو وعده های غذایی خانوادگی


آخرین به روز رسانی در

بنابراین آیا شما در مورد وعده های غذایی به اصطلاح خانوادگی شنیده اید؟ اما چه چیزی و چگونه باید برای کودکان خود غذا تهیه کنید؟

خانواده مبارک ماهانه تلاش خانواده! هر ماه سپتامبر ، کشور ما غذای خانوادگی خود را جشن می گیرد و از شما برای لذت بردن از یک وعده غذایی به عنوان یک خانواده تجلیل می کند. یادآوری در حالی که شام ​​با هم صرف صرف شام نمی شود ، می تواند به عنوان صبحانه ، ناهار یا حتی یک میان وعده باشد. این روزها برنامه هرکسی متفاوت است ، نشستن شام با هم ممکن است برای شما و خانواده شما کارساز نباشد ، بنابراین کاری را انجام دهید که برای شما بهتر عمل می کند!

وعده های غذایی خانوادگی همه مربوط به ارتباط و تفریح ​​با هم است. بحث غذا خوردن بچه های ما نیست. یکی از روشهای مورد علاقه من برای سرو غذا سبک خانواده است. من می دانم که وعده های غذایی زمانی استرس کمتری دارند و لذت بیشتری می برند که هرکسی خودش را سرو کند. و بدون انرژی و انگیزه ، بچه های من وقتی غذای زیادی می خورند ممکن است غذای جدیدی را امتحان کنند.

رژیم غذایی سبک خانواده چیست؟

غذاهای خانوادگی زمانی تهیه می شوند که تمام غذاها را در ظروف ، بشقاب ها یا ظروف روی میز بگذارید. غذا روی میز گذاشته می شود و هرکسی وسایل خود و میزان دلخواه آن را در بشقاب خود سرو می کند.

غذای خانواده چگونه سرو می شود؟

  1. وسایل یا آماده های پخته شده را روی میز در کاسه ها ، ماهیتابه ها یا ظروف قرار دهید.
  2. سعی کنید وعده های غذایی را حداقل با 3 گروه اگر نه هر 5 گروه غذایی برنامه ریزی کنید. وعده های غذایی را طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک غذا روی میز باشد که همه از آن لذت ببرند. اگر نیازهای غذایی متفاوتی روی میز داشته باشند ، این غذا می تواند برای همه متفاوت باشد.
  3. غذای روی میز را بصورت دایره ای به همه افراد روی میز تقسیم کنید. یا بشقاب ها را در وسط میز قرار دهید تا همه بتوانند به غذا برسند.
  4. بگذار همه به خود خدمت کنند. آنها می توانند آنچه را که می خواهند روی ظروف خود بگذارند از آنچه که ارائه می دهد و آنچه می خواهند انتخاب کنند.

غذای سبک خانوادگی

اگر فرزندان من برای خدمت به خود خیلی کوچک باشند چه؟

  1. کودکان زیر 3 سال ممکن است برای توزیع غذا یا سرو آنها به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. می توانید به آنها اجازه دهید به شما بگویند که چقدر می خواهند یا چه زمانی باید متوقف شوند.
  2. وقتی کودک شما 3+ ساله می شود ، می تواند از ابزارهایی مانند قاشق و زبان برای سرو غذا استفاده کند.
  3. کودکان تا 5 سال می توانند با توزیع ظروف و بشقاب کمک کنند.

مزایای سرو غذای خانوادگی؟

  1. راهی عالی برای ایجاد مهارت های موتور عالی و خوب. مانند ایجاد تعادل ، عبور ، چنگ زدن و حرکت کردن.
  2. راه خوبی برای یادگیری و تمرین رفتار جدول. لطفا می توانم داشته باشم ..؟ نه متشکرم .. من سیرم .. من هنوز گرسنه ام ، لطفاً بیشتر بخورید …؟
  3. صبر کنید تا منتظر بمانند تا غذا از بین برود.
  4. پیروی از تقسیم وظایف در تغذیه به کودکان اجازه می دهد تا انتخاب کنند چه غذاهایی بخورند و یاد بگیرند (با گذشت زمان) به چه مقدار غذا نیاز دارند تا احساس سیری و رضایت کنند.
  5. راههای عالی برای آشنایی کودکان با غذاهای جدید بدون فشار خوردن. حتی هنگامی که آنها تصمیم می گیرند چیزی را برای ارائه ندهند ، از نظر غذا در غذا ظاهر می شوند و وقتی غذا از روی میز عبور می کند ، بو می دهند.

نگرانی در مورد ارائه وعده های غذایی خانوادگی:

  1. اگر فرزند من چیزی نداشته باشد چه؟ این شماره 1 است که اغلب نگران کننده است. اطمینان حاصل کنید که 1 غذایی که کودک شما واقعاً از خوردن آن لذت می برد به او ارائه دهید ، به این ترتیب او چیزی برای پر کردن دارد و امیدوارم دفعه بعد غذای دیگری را نیز امتحان کند. و اگر آنها هیچ چیز بی ضرری نخورند ، ممکن است در صورت خوردن تنقلات نزدیک غذا ، سالم نباشند.
  2. اگر پسرم غذای زیادی بخورد ، اما چیزی برای دیگران باقی نماند چه؟؟ اینجاست که آموزش رفتاری مطرح می شود. با احترام به کودک خود یادآوری کنید که غذا برای توزیع است ، یک قاشق یا 1 قطعه مرغ بخورید و سپس از همه بخواهید آنها را سرو کنند و اگر هنوز گرسنه هستند یک سرویس دیگر پیدا کنید.

نکاتی برای سهولت سرویس دهی و غذاهای تمیز به سبک خانه

  • غذا را در قابلمه و قابلمه سرو کنید. اگر غذا گرم است ، همیشه خوب است که به کودکان خردسال خود کمک کنید و بپرسید که آنها چقدر می خواهند یا چه موقع خدمات خود را متوقف کنند.
  • مواد غذایی را در ظروفی که می توانید برای نگهداری باقی مانده در آنها استفاده کنید ، قرار دهید.
  • یک بشقاب سرو با محفظه های بزرگ پیدا کنید که می تواند برای غذا مانند تهیه تاکو ، سالاد یا ساندویچ و غیره استفاده شود.

چه خانواده هایی از سیستم غذایی خانواده الگو می گیرند؟

برای بسیاری از خانواده هایی که با آنها کار می کنیم ، مشکل دارند چه چیزی را ارائه دهند ، غذای گزنده یا انتخابی ، زمان غذا خوردن را به هم می ریزند یا فرزندان خود را به خوردن یا امتحان غذاهای جدید تشویق می کنند (اغلب شما آن را نام ببرید!) من اغلب توصیه می کنم غذاهای سبک خانوادگی را شروع کنید.

و بعد چه می شنوم؟

  1. فرزندان آنها در حال خوردن غذاهایی هستند که هرگز فکر نمی کردند آنها را بخورند!
  2. شام لذت بخش تر و آرام تر است.
  3. کودکان مقدار زیادی غذا می خورند.
  4. والدین هر از گاهی از سر میز برمی خیزند تا غذا بیاورند.
  5. والدین واقعاً از غذای خود و فرزندان خود لذت می برند.
  6. می توان آنها را در وعده شام ​​بر خلاف تأکید بر خواسته یا ناخواسته فرزندانشان ، با آنها تماس گرفت.
  7. زمان صرف پخت و پز غذا را کاهش دهید زیرا همه در مقایسه با تهیه چندین وعده غذایی از یک وعده غذایی مشابه استفاده می کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی شروع وعده های غذایی خانوادگی ، راهنمای تغذیه و سلامت بهتر را بارگیری کنید!

دیدگاهتان را بنویسید