شواهد تغذیه ای مهم در ایام نوروز


این ویروس کرونا نام دارد ویروس کوئید 19
این امر علاوه بر اخلال در اقتصاد جهانی ، از پذیرش ارزش های سنتی در برخی کشورها از جمله ایران جلوگیری می کند. بر این اساس ، مقامات بهداشتی از ساکنان می خواهند که روابط اجتماعی و صمیمانه را تقویت کنند.

توصیه ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد برنامه های سفر و تورهای نوروزی خود را ارسال کنید. اما اگر یک گردهمایی خانوادگی کوچک دارید ، ایده خوبی است که توصیه هایی داشته باشید درست بخور از این چند روز آینده برای به حداقل رساندن مشکلات احتمالی استفاده کنید.

ابتدا بهترین غذاهای نوروزی را معرفی می کنیم:

نتیجه:

محصولات از نظر مواد مغذی و طعم متفاوت هستند ، اما ویژگی ها یکسان هستند:

1. آنها حاوی آنتی اکسیدان های مختلف هستند. آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی هستند که رادیکال های آزاد را برای جلوگیری از بیماری ها و تاخیر در اثر سن بر بدن از بین می برند.

2. از آنجا که غذای این گروه بدون آماده سازی و پخت مصرف می شود ، از دست دادن مواد مغذی و آنزیم های مفید آنها بسیار کم است.

3. فشار داخلی پایینی دارد. بله ، حاوی انرژی است و ایده کلی که “میوه شما را چاق نمی کند” اشتباه است و 100 گرم میوه معادل 5-6 قاشق غذاخوری برنج ، کربوهیدرات و انرژی است.

یادداشت مهم: برخلاف تصور عموم ، میوه های خشک که به دلیل طعم بسیار مورد توجه قرار می گرفتند ، میان وعده یا وعده غذایی محسوب نمی شدند و بیشتر محصولات برای گروه میوه ها توصیف می شد. اما لازم به یادآوری است که میوه های خشک دارای کارتریج بیشتری در هر دسته هستند. به همین دلیل است که مانند آجیل است و با همه مزایای آنها ، چاق می شوند و بیشتر می خورند.

ناتی:

آجیل ها به گروه پروتئین ها تعلق دارند. قدرت آجیل در حضور مواد مغذی و ویتامین ها است. این گروه دارای مزایا و معایبی است از جمله:

1. مقدار کالری. با استفاده از این گروه از مواد غذایی که میزان کالری بدن را تامین می کند ، باید به درستی محاسبه و در اجزای رژیم غذایی گروه پروتئین گنجانده شود.

2. آنها مقدار زیادی سدیم در خود دارند. اگرچه مقدار سدیم در این غذاها زیاد نیست ، اما نمک در فواصل منظم به آن اضافه می شود. مصرف زیاد سدیم برای افراد سالم و افراد مبتلا به فشار خون نامناسب است.

3. بیشتر مواد مغذی آنها مربوط به چربی های اشباع نشده است ، بنابراین مشکل خوردن آجیل مشکلی ایجاد نمی کند. اما چربی ها و روغن ها ، خوب یا بد ، باید 9 کیلو کالری انرژی در گرم داشته باشند.

4- افزایش چربی باعث تغییر نوع چربی و کاهش مواد مغذی آنها می شود.

5- اگر شما از جمله افرادی هستید که در نوروز مقدار زیادی آجیل می خورید ، باید مراقب خوردن غذاهای دیگر در گروه پروتئین ها یعنی غذاهای قرمز و سفید ، ماهی ، تخم مرغ و محصولات لبنی باشید.

روغن

کسانی که بعد از نوروز دست سنگینی داشته اند فکر می کنند که جواهرات برای آنها مهمترین چیز است. برای گروه کره طعم ها. آرد نوعی دانه خالص است که سبوس را از کره جدا می کند تا ظاهر و طعم آن بهتر شود.

از دست دادن نام تجاری عواقب زیادی برای این غذاها به همراه داشته است:

1. بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین B و آهن موجود در این غذاها از بین می رود.

2. کمبود براندی باعث می شود قند خون شما پس از خوردن این غذاها به سرعت افزایش یابد و در نهایت ، زمانی که این غذاها مصرف شوند و شما در کوتاه مدت گرسنه شوید.

3. سبوس آب زیادی جذب می کند که باعث افزایش سرعت حرکت مواد مغذی در سیستم ایمنی می شود. حذف سبوس مقدار غذا در معده را کاهش می دهد و همچنین سرعت عبور غذا از روده ها را کاهش می دهد که منجر به نفخ می شود.

معایبی که در بالا ذکر شد مربوط به آرد است. اما اگر می خواهید این آرد را بپزید. به یاد داشته باشید که مقداری شکر و روغن یا کره ، خامه و شیر پرچرب به آن اضافه کنید. از آنجا که این غذاها حاوی ویتامین یا مواد مغذی نیستند ، با خوردن طولانی مدت بدن شما ویتامین های غضروف دریافتی را دریافت نمی کند و بر رژیم غذایی غیر مغذی تأثیر می گذارد. یکی از عوارض جانبی تغذیه نامناسب ، بی اشتهایی است.

شواهد تغذیه ای مهم در ایام نوروز:

مصرف سه وعده غذایی اصلی در روز (صبحانه ، ناهار و شام) را فراموش نکنید.

– در ایام نوروز ، بهتر است رژیم غذایی مانند زمان های دیگر تهیه کنید و از آجیل و لوبیا به عنوان میان وعده با مقدار متعادل استفاده کنید. با این حال مقدار غذایی که می تواند در هر وعده غذایی اصلی گنجانده شود آن را کاهش دهید. می خواست مدتی غذا بخورد.


صبحانه این یکی از مهمترین مواد غذایی برای سلامت و رفاه عمومی است. بهتر است افراد در ایام تعطیل زود بخوابند تا صبح بیدار شوند و تمام صبحانه شامل مقدار لازم آرد ، شیر ، پنیر ، گردو و … را بخورند.بهتر است از کره ، خامه خودداری کنید. ، یا دوغ به عنوان تخم مرغ ، خیار ، گوجه فرنگی ، تخم مرغ و آب طبیعی می تواند برای تهیه نوع غذا برای صبحانه استفاده شود.

میوه ، انگور و پرتقال از جمله میوه ها هستند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که نمی توانند از خوردن میوه در رویدادها صرف نظر کنند ، از شما می خواهیم این موارد را از صبحانه تا زمانی که غذا و چای مستثنی نیست حذف کنید.

-از آنجا که در روز عید چیزهای شیرین دریافت می کنید ، تا جایی که می توانید غذاهای شیرین و چای را کاهش دهید.

هرم راهنمای رژیم غذایی 2-4 واحد میوه در روز توصیه می کند. در نوروز که معمولاً محصولات فراوان بود ، بیشتر اوقات مقدار زیادی غذا مصرف می شد. بنابراین ، به ویژه اگر اضافه وزن دارید یا چاق هستید ، مصرف میوه را به 2-4 واحد در روز کاهش دهید.

– اگر شیرینی می خورید باید میزان آرد و برنج را در رژیم غذایی کاهش دهید. در این شرایط ، استفاده از سالاد سبزیجات یا وعده غذایی از خوردن بیش از حد یا ناسالم فراتر از شکل سیری جلوگیری می کند.

– تعیین کنید و تعیین کنید که میزان شیرینی و شکلات در روز ، چند عدد آجیل است. سهم خود را از نپرسیدن جدا کنید.

مصرف غذاهای چرب و سیب زمینی سرخ کرده را کاهش دهید. غذاهای آب پز و بخارپز بیشتری بخورید.

می توانید از هویج ، هویج ، سیب زمینی ، کلم بروکلی و مرغ غذاهای عالی تهیه کنید که ارزش غذایی بالایی دارند و در عین حال چرخ دستی های زیادی ندارند.

– روزانه 8 تا 11 لیوان آب بنوشید. کاهش مصرف آب در نوروز یکی از خطرات اصلی برای سلامتی است.
از سوی دیگر ، خوردن آب از پرخوری جلوگیری می کند و باعث سیری در شما می شود.

در ایام نوروز شیرینی و شکلات فراوان مانند سایر موارد ، ممکن است سلامتی به خطر بیفتد. مصرف بیش از حد تنقلات ، شیرینی و شکلات در کودکان این روزها می تواند باعث ناراحتی معده مانند درد شکم ، تهوع و استفراغ و همچنین جلوگیری از خوردن کودکان شود. البته اصلی ، اگر این روند در تعطیلات به مدت 2 هفته ادامه یابد ، اینطور نیست سرگرم کننده است و مجموعه راحت نیست.

– چربی و شکلات هوس را به ویژه در کودکان کاهش می دهد. بنابراین ، مصرف اندک اینها و فاصله 2 تا 3 ساعت از غذای اصلی توصیه می شود.

به شیرینی و شکلات نگاه نکنید. وقتی شیرینی روی میز است ، طبیعی است که هر چند دقیقه یکبار آن را میل کنید
غذای خوشمزه.

فعالیت بدنی مناسب و ورزش کنید.

خوش شانس

دیدگاهتان را بنویسید