غذاهای مخمر 101. چه غذاهایی برای سلامتی و محافظت هستند


آیا 3 کیلو (کفیر ، کیمچی و کامبوچا!) + مخمرهای دیگر برای سلامت و محافظت از معده می خورید؟ در غیر این صورت ، با مطالعه ای که به تازگی منتشر شده است ، مطالعه کنید که نشان می دهد غذاهای غنی از فیبر و قابل حمل ، غنی از فرهنگ ارگانیک ، می تواند به ساخت میکروبیوم انسان کمک کند ، علائم التهاب را کاهش دهد و برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد.

قبل از اینکه داده های تحقیق را با شما به اشتراک بگذارم ، اجازه دهید یک نمای کلی از غذاهای مخمر و فعالیت های مخمر به شما ارائه دهم.

خمیرمایه چیست؟

تخمیر شامل تبدیل آنزیمی غذای ارگانیک توسط میکروارگانیسم های زنده (یعنی مخمر ، باکتری های اسید لاکتیک) به الکل یا اسیدهای مصنوعی است.

سیستم گوارش نه تنها به عنوان یک روش طبیعی برای حفظ غذا عمل می کند بلکه با ایجاد یک پایگاه پایدار از باکتری های سالم در دستگاه گوارش ، از هضم میکروبیوتا حمایت می کند. (1)

برخی از غذاهای مخمر مانند لبنیات دارای افزودنی های زنده هستند. اینها معمولاً شامل نوع پروبیوتیک هستند لاکتوباسیلوس بولگاریکوس کارشناسی ارشد استرپتوکوکوس ترموفیلوس (2)

در حالی که سایرین مانند کلم ترش از باکتری های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس دلبروکی اغلب در کلم ها زندگی می کنند (3)

غذاهای مخمر که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید

با افزایش علاقه در سال های اخیر به معده سالم ، طیف وسیعی از غذاهای مخمر را در فروشگاه خود پیدا خواهید کرد.

علاوه بر این ، می توانید مخمر را در خانه تهیه کنید. خوردن منظم غذاهای مخمر برای حمایت از دستگاه گوارش و سلامت عمومی شامل موارد زیر است:

بطری های مواد غذایی مخمر رنگی.

محصولات لبنی و سایر روشهای غیر لبنی

ماست ، ماست یونانی ، ماست و شیر

ماست یک شیر تخمیر شده (یا غیرشیری) است که از زمان های قدیم وجود داشته است. به علاوه ، می توانید از میان طیف گسترده ای از ماست های گیاهی که از نارگیل ، سویا یا چربی شیر تهیه شده اند ، انتخاب کنید.

پیشنهادات! همیشه نام را بخوانید و ماست را بدون قند یا هرگونه طعم دهنده انتخاب کنید و ببینید که “فرهنگ پر جنب و جوش” دارد.

کفیر

کفیر یک مخمر نوشابه است که معمولاً از شیر کامل تهیه می شود. مطالعات نشان داده است که کفیر می تواند به بهبود هضم لاکتوز در افرادی که عدم تحمل دارند کمک کند. (4)

سیسی

یک خبر خوب برای دوستداران پنیر! برخی از انواع پنیر ، از جمله گودا ، چدار و موتزارلا ، تخمیر می شدند اما بعداً برای زنده نگه داشتن این سنت ، متراکم نمی شدند. (5 ، 6)

میوه مخمر

کیمچی

کیمچی یک غذای جانبی کره ای است که از کلم مخمر ، خیار یا تربچه تهیه می شود. طعم آن شامل پوسته فلفل قرمز و سیر ، همراه با انواع دیگر پروبیوتیک مانند آن است لاکتوباسیلوس کیمچی

کلم ترش

کلم ترش کلم تخمیری است که شسته شده و به آب و نمک اضافه شده است. برای زنده نگه داشتن این نوع باکتری ها ، کلم ترش (و کیمچی) خام را در قسمت یخچال سوپرمارکت خود بخرید ، در حالی که پاکسازی بدن به طور موثر میکروب ها را از بین می برد.

نوشیدنی های مخمر

کامبوچا

چای مخمر ، مخمر معروف به کامبوچا تا اواخر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. تهیه شده از مخمر ، شکر ، چای سیاه و طعم های مختلف ، برخی از نسخه ها حاوی الکل هستند که هنگام تخمیر ایجاد می شوند.

یا کفیر

آب کفیر یک نوشیدنی غلیظ است که از آب کف برای افزودن شکر به جای شیر استفاده می کند. نتیجه یک نوشیدنی می تواند حاوی چند باکتری مفید باشد.

صبح را تمیز کنید

میسو

میسو که با سوپ میسو آشنا است ، معجونی است که برای تلقیح دانه های سویا و جایگزینی تماس های کوجی تهیه می شود. Miso به دلیل طعم شیرین ، راهی شیرین برای چاشنی طیف گسترده ای از غذاها است.

تمپه

تمپه یک محصول مخمر سویا با پروتئین بالا است. بعضی ها اصالتاً اهل هند هستند ، طعم آن را مزه دار ، خاکی و تند توصیف می کنند. تمپه خرد شده با گوشت یک شیرین کننده بر پایه خون می سازد.

ناتو

نه برای افراد ضعیف (به نظر صادقانه من) ، ناتو یک محصول مخمر سویا با ظاهر نازک و عطر معطر است. با این حال ، اگر دوست دارید natto ، خوشحال می شوید بدانید که حاوی مقدار زیادی K2 است که برای سلامت استخوان و قلب ضروری است.

پیشنهادات! توجه به این نکته ضروری است که همه غذاهای مخمر حاوی مواد ارگانیک نیستند. این شامل غذاهایی است که پاستوریزه یا پخته شده اند ، مانند نان گندم کامل ، سس سویا و سبزیجات ترشی / آب نمک.

جالب اینجاست که حتی اگر هیچ ماده ای ارگانیک در نان وجود نداشته باشد ، ممکن است برای افرادی که گلوتن سلیاک ندارند ، بیماری سلیاک (نه بیماری سلیاک) به دلیل خمیر ترش بسیار آسان شود. باکتری ها همراه با آنزیم های تولید شده در تخمیر ، ممکن است به جزء روده بزرگ آسیب برساند (8)

مطالعه به چه چیزی پی برد؟ فواید خوردن رژیم های شیرین و پرچرب برای سلامتی

روش:

این مطالعه ، که در Cell منتشر شده است ، یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده 17 هفته ای است که میکروبیوم تنفسی و پاسخ های ایمنی را در 2 دسته مقایسه می کند.

گروه اول (18 نفر) میانگین فیبر مصرفی خود را از 21.5 به 45.1 گرم در روز افزایش دادند. گروه دوم (18 نفر) مصرف مخمر روزانه خود را از 0.4 به 6.3 وعده در روز افزایش دادند.

در پایان 17 هفته ، نمونه های انسانی از نظر میکروبی ، فعالیت و خروجی متابولیک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. علاوه بر این ، آزمایش خون تجربی به بررسی تاثیر مکمل های غذایی و رژیم غذایی با فیبر بالا بر ایمنی بدن پرداخت.

پژوهش:

بر خلاف یافته های قبلی ، تنوع میکروبیوتا به سطح فیبر غذایی اضافه نشد (اگرچه ممکن است در مدت زمان طولانی تری رخ داده باشد). با این حال ، عملکرد میکروبیوم ، پروتئین های میکروبی و تراکم میکروب ها در نتیجه رژیم غذایی با فیبر بالا افزایش یافت.

و نه تنها رژیم غذایی سرشار از غذاهای تخمیر شده تنوع میکروبیوتاها را افزایش داد ، بلکه علائم التهاب را که ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت کلی داشته باشد ، کاهش داد.

میتوانی مطالعه کامل را اینجا بخوانید و همچنین اطمینان حاصل کنید که این مقاله را بررسی کنید من به Verywell Fit ارجاع داده شدم.

آیا شما هم مثل من زیاد خوردن غذاهای ناخواسته را دوست دارید؟

مطمئنم هست! و برای اینکه این تغییر نه تنها آسان بلکه سرگرم کننده باشد ، من یک دستور جدید عالی برای شما تهیه کرده ام که شامل 40 غذای تخمیر شده رایگان است!

جلد کتاب آشپزی با تصویر بستنی ماست و متن: 40 دستور غذا تخمیر شده برای سلامت روده و ایمنی.

شما عاشق این کتاب آشپزی خواهید بود که شامل 12 ایده صبحانه ، 16 میان وعده ، 7 میان وعده و غذاهای جانبی و 5 دسر (از جمله بستنی های سرگرم کننده ماست چیا در تصویر بالا است) است. All starr غذای مخمر مورد علاقه من است!

آیا آماده افزایش سلامت خود هستید؟ بر روی لینک زیر کلیک کنید!

بیا حرف بزنیم! آیا در مورد مخمر غذا یا تحقیق س questionsالی دارید؟ غذاهای مخمر مورد علاقه شما برای خوردن چیست؟

بدنبال منابع سلامت گوارشی بیشتری هستید؟ این پست را بررسی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید