چگونه با احساسات رفتار کنیم و چه کار کنیم – متخصص تغذیه مونترال و وست آیلند


این را در نظر بگیرید: شما یک روز طولانی در محل کار دارید ، شام را برای خانواده آماده می کنید ، نظافت می کنید و برای روز بعد آماده می شوید. بالاخره یکی از شما روی مبل می نشیند ، در حالی که یک کیسه چیپس در دست دارید. 5 دقیقه بعد ، متوجه می شوید که کل کیسه را خورده اید.

یا شاید شما امتحانی دارید که واقعاً نگران آن هستید. بنابراین هربار که به آن فکر می کنید ، هوس غذا می کنید. شما نمی خواهید کوکی بخورید ، بنابراین میوه می خورید. شما هنوز راضی نیستید بنابراین یک دسر میوه را امتحان می کنید ، اما هنوز در مورد آن کوکی هایی که دارید فکر می کنید. نکته بعدی که می دانید ، دست شما در جعبه کوکی است و بقیه را تمام کرده اید.

آیا این طبیعی است؟

تو تنها نیستی! تصاویر بالا نمونه هایی از خوردن احساسی است ، که وقتی احساس خوشبختی می کنیم یک عمل معمول است!

اشتهای بدنی و خوردن

دلایل زیادی برای خوردن ما وجود دارد: مدتی است که ما غذا نخورده ایم ، آخرین وعده غذایی ما به اندازه کافی سیر نشده بود ، بوی خوبی داشت ، مردم در نزدیکی شهر بودیم ، ما آگهی مربوط به چیزهای زیبا را دیدیم ، شما از کنار آن عبور می کنید رستوران خوب ، یا به دلیل خستگی / نگرانی / خستگی / خوشحالی. با این حال ، علائم این انواع مختلف گرسنگی نیز متفاوت است. بیایید تفاوت بین گرسنگی جسمانی را بررسی کنیم (یا چیزی دریافت نکردید یا وقت نداشتید یا آخرین وعده غذایی یا میان وعده شما کافی نبود) با احساس گرسنگی (احساس کسالت / نگرانی و غیره)

گرسنگی بدن لاگونا
معمولاً به آرامی می آید و می تواند به تعویق بیفتد در مقابل. احساس ناگهانی و فوری
می توان با هر غذایی سیر شد در مقابل. تولید نیازهای ویژه
پس از آن ممکن است غذا خوردن را متوقف کنید در مقابل. بیشتر از حد معمول غذا می خورید
باعث احساس گناه نمی شود در مقابل. گناهکار!
* علائم و نشانه ها در مورد شما ممکن است متفاوت باشد

همانطور که می بینید ، با صرف سیگنال های بدن ، می توان فراتر از تشخیص احساس گرسنگی از نظر جسمی فراتر رفت. این اولین قدم برای تصمیم گیری در مورد کاری است که می خواهیم با آن انجام دهیم!

مقابله با گرسنگی احساسی

در حال حاضر اشکالی ندارد … ما می دانیم که احساس گرسنگی احساسی ماست ، بنابراین آیا باید آن را نادیده بگیرم؟ نه سریع! ما در موقعیتی که در بالا ذکر شد دیدیم که حتی اگر ما سعی کردیم این نیاز را با چیزی بهتر برطرف کنیم ، حتی کوکی ها نیز دریافت کردیم. این به این دلیل است که خوردن احساسی یک چیز مفید است. منظورم این است که دلیلی دارد آن را غذای راحت می نامند! همانطور که ما با امید غذا می خوریم ، واقعاً می تواند به ما کمک کند تا با هر احساسی که داریم ، کنار بیاییم ، چه کاهش استرس ، افزایش قدرت ، یا کمک به کنترل شادی. بنابراین ، بهترین راه برای مقابله با اختلالات خوردن ، آوردن ذهن به مدل است. در اینجا نحوه:

قبل از آماده شدن برای خوردن غذا سوالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا من گرسنه هستم؟
  2. آیا هنگام خوردن این غذا (از نظر جسمی و احساسی) احساس خوبی خواهم داشت؟
  3. آیا بلافاصله بعد (از نظر جسمی و روحی) احساس خوبی خواهم داشت؟
  4. آیا بعداً احساس بهتری خواهم داشت (از نظر جسمی و احساسی حدس زده اید)

اگر به هر 4 س “ال “بله” پاسخ داده اید ، به دنبال آن باشید. برایم مهم نیست که آیا می خواهید سالاد ، سیب ، بستنی یا پیتزا بخورید. اما اگر تشنه آن هستید و شما را سیر می کند ، این کار را انجام دهید. اما ، اگر به هیچ یک از سوالات بالا پاسخ منفی دادید ، این دقیقاً همان چیزی است که شما برای گفتگو صادقانه با خود درباره آنچه می خواهید و در آن لحظه به آن نیاز دارید ، نیاز دارید. آیا شخص دیگری می تواند این راحتی را ارائه دهد؟ به عنوان مثال ، اگر نگران هستید ، چه بخاطر دوش گرفتن یا تماس با یک دوست برای جلب رضایت شما.

با این وجود ، می توانید “نه” را پاسخ دهید و به هر حال غذا را انتخاب کنید. میدونی چیه؟ خیلی خوب! هدف از س questionsالات این نیست که شما را از خوردن غذاهای خاص باز دارد ، بلکه در عوض این است که به شما اختیار می دهد بر انتخاب خود کنترل کنید. و ممکن است گرسنه نباشید اما بدانید که کوکی ها حال شما را بهتر می کند.

برای ادامه کار ، از 4 س aboveال بالا در هنگام خوردن غذا استفاده کنید.

اما آیا من با خوردن غذاهای سالم به سلامتی خود آسیب نمی رسانم

آخرین نظر کوچک در اینجا ، زیرا مطمئن هستم این سوال در ذهن شما ظاهر شده است. پاسخ کوتاه من در اینجا منفی است. مطمئناً غذاهایی هستند که بهتر از بقیه هستند ، اما این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم غذاهایی را که نمی خوریم بخوریم. چند وعده غذا در هفته نمی تواند چیزی را تغییر دهد. ما نمی توانیم هر بار که چیزی را که ما آن را “ناسالم” می نامیم بخوریم ، احساس گناه کنیم ، همانطور که نمی توانیم برای هر ورزشی که “از دست می دهیم” احساس گناه کنیم. صدها عامل مهم بر سلامت ما تأثیر می گذارد و می دانیم که رابطه ما با غذا یکی از آنهاست. بنابراین اگر بررسی بیش از حد رژیم غذایی شما به رابطه شما با غذا لطمه می زند ، پس چرا؟

آیا در این مورد س orال یا نظری دارید؟ جزئیات زیر!

دیدگاهتان را بنویسید