رژیم کتوژنیک داده می‌خواهیم همه آموزش از

زمانی که تیتر و موضوع مقاله ی ما « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم » باشه، قطعا باید در مورد نظر افراد و تیپ های مختلف در مورد این رژیم هم صحبت بشه. کتاب ها و منابع زیادی با عنوان « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم ؟ یودکین از این پیشرفت قدردانی چندانی دریافت نکرد، حتی با وجود اینکه او پنج کتاب در مورد کاهش وزن منتشر کرده بود، که همه آنها بر محدودیت قند تأکید داشتند، از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۹۰، قبل از نوشتن هر یک از رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات محبوب. بنابراین بدن شما مجبور میشه تا از انبارهای چربی ( که قبلا ذخیره کرده) برای تولید انرژی خودش استفاده کنه.

افرادی که کبد چرب بخصوص گرید 2 به بالا دارند حتما از این رژیم پرهیز کرده و با پزشک خود مشورت کنند. اما از اون جایی که برای استفاده از اتومبیل، حتما نباید متخصص طراحی اتومبیل و یا مکانیک خودرو بود، ما هم به شما پیشنهاد میکنیم به اندازه اطلاعات کسب کنید که برای شناخت این رژیم و اطمینان به اون کافی باشه. توی بخش بعدی، یعنی بخش سوم در مورد میزان و روش استفاده از مواد غذایی توی رژیم کتوژنیک بیشتر صحبت میکنیم. ۴- وزن کم میکنیم؟ در حقیقت، تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک بیشتر از اغلب رژیم های کم چربی توصیه می شود و این رژیم به شما بسیار احساس سیر بودن می دهد، به طوری که بدون شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی وزن کم می کنید. ممکن است افراد در هنگام خم شدن یا دراز کشیدن احساس سوزش شدیدتری داشته باشند، که این اتفاق اغلب اوقات پس از صرف غذا رخ میدهد. This w​as created with GSA  Content​ Gen​er᠎ator ᠎DEMO.

یک تکنیک و قانون طلایی در رژیم قلیایی وجود دارد و آن هم طولانی کردن زمان غذا خوردن است. در واقع میشه گفت این رژیم بیشتر برای دور کردن بیماری ها از بدن کاربرد داره! به گفته این متخصص تغذیه افرادی که چند ماه از رژیم کتوژنیک پیروی میکنند دچار یبوست شدید میشوند که نیاز به اقدامات درمانی برای بازگشت فلور طبیعی روده دارند. این رژیم میتونه جزو رژیم های شوک برای زمانی که بدن در رژیم کتوژنیک دچار استپ وزنی میشه، استفاده بشه.

شواهد حاکی از آن است که رژیم کتوژنیک، تحت نظارت پزشک یا متخصص تغذیه، برای کودکان مبتلا به صرع که در حین مصرف داروهای ضدصرع همچنان دچار تشنج میشوند، مفید است. شما اگر طولانی مدت از این رژیم استفاده کنید و ویتامین های خود را تامین نکنید دچار ریزش مو خواهید شد. این بدین معنی است که شما کمتر دچار فشار خون بالا، تصلب شرایین، نارسایی قلبی و سایر مشکلات قلبی می شوید. زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید.

لازم است که پیش از اتخاذ این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه پیش بروید تا امکان یا خطر ابتلا به موارد دیگر به حداقل برسد. امکان اضافهکردن رژیم فستینگ به روند رژیم کتوژنیک هم وجود دارد و احتمالا باعث کاهش وزن سریعتر میشود اما باید درباره بهکارگیری آن در رژیم حتما با متخصص صحبت کنید. دلیل این امر احتمالا به خاطر استفاده چربیها به عنوان منبع انرژی به جای کربوهیدارت است. در عوض گوشتها (مخصوصا از انواع پرچرب آنها)، چربیها و روغنهای سالم مثل روغن زیتون، مغزها و دانهها، تخم مرغ، سبزیجات با کربوهیدرات پایین، کره، پنیر و ماهی مخصوصاً با چربی بالا، در برنامه غذایی این رژیم به وفور یافت میشود.

کافیه برنامه غذایی روزانمون رو کمی تغییر بدیم و چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتری مصرف کنیم. البته دقت داشته باشید که 80% مواد غذایی که جزو برنامه هست باید از چربی ها تشکیل شده باشه. از جمله محاسن دیگه ای که این سبک رژیم داره، بالا بودن ارزش غذاییش هست. اما از اونجایی که کربوهیدرات زیادی داره، بدن به جای سوزوندن، اونارو مثل سلولهای چربی توی بدن ذخیره میکنه. این روش شبیه به رژیم کتوژنیک و جزو خانواده رژیم های لو کرب ( کم کربوهیدرات ) هست. نکته جالبی که در مورد این رژیم وجود داره این هست که طرفدارانش بیشتر از مخالفینش هستن! همهی گروههای غذایی در برنامه این رژیم لاغری وجود دارد. مرور سیزده پژوهش نشان داد که پس از رژیم بسیار کم کربوهیدرات، رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن در بلندمدت مؤثرتر است.

افرادی که در مورد این رژیم اطلاعات کافی دارن و قصد دارن تا با این رژیم کتو کاهش وزن داشته باشن. قبل از ایجاد تغییرات شدید در رژیم غذایی خود که به شدت باعث کاهش یا حذف گروه های غذایی خاص مانند کتو یا وگان می شود، مهم است که با پزشک و متخصص تغذیه خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است. خواب کافي بگيريد: رژيم كتو ممكن است در ابتدا باعث اختلال در الگوي خواب شما شود. علاوه بر این بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب پس از رژیم غذایی بهبود می یابند. افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند. علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش چربی بدن، فشار و قند خون کمک کند، از این رو برای بیماران قلبی میتواند بسیار موثر باشد. تبدیل کردن بدن به یک کوره ی چربی سوزی و استفاده از چربی های اضافه بدن، برای تامین انرژی بدن، کاری هست که رژیم کتو انجام میده. لازمه این موضوع رو بدویند که انسان به صورت کلی علاقه ای به تغییر کردن نداره.

به عنوان اولین موضوع از این بخش میخوایم راجع به این صحبت کنیم که چه کسایی میتونن با این رژیم لاغر بشن. اما جرالد ریون، یکی دیگر از متخصصان پزشکی آکادمیک بود که کارش تحقیقات و توجه بالینی به انسولین را برانگیخت و بعدها به عنوان «پدر مقاومت به انسولین» شناخته شد. نتیجه ی این آزمایش ها این بود که علاوه بر کنترل بیماری صرع، این رژیم اتفاقات جالب دیگه ای مثل کاهش وزن و یا میزان قند خون و سلامت قلب رو به همراه داره! به این ترتیب امکان ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. رژیم کتوژنیک (ketogenic) از جمله رژیمهای غذایی است که این روزها درباره اثرگذاریاش بحثهای زیادی مطرح میشود. با اینهمه در زمان مسابقات بهتر است از رژیمهای غذایی حاوی کربوهیدرات برای عملکرد مطلوبتر ورزشکار استفاده شود. بدن به صورت خوردکار عادت به مصرف کربوهیدرات ها و قند ها بریا تامین انرژی مورد نیازش داره. تأثیرات هورمونی دیگری، نظیر نخستین عادت زنانگی، استفاده از قرصهای ضدبارداری خوراکی، قاعدگی، پیشیائسگی، و یائسگی، همچنین در این بیماری نقش دارند. یا مثلا خیلی ها تصور میکنن باید در کنار رژیم کوژنیک از ورزش های خاص، ماساژ یا مکمل های خیلی خاص و گرون قیمت استفاده کرد.

یعنی دقیقا بنویسید در هفته اول، دوم و سوم چه تغییراتی باید ایجاد کنید. شاید رژیم هایی وجود داشته باشند که باعث شوند در یک هفته ۷ کیلو وزن از دست بدهید، ولی انصافا رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر آیا با عقل خودتان جور در میآید؟ پس استفاده از این میوه به خودتان بستگی دارد. او می گفت آقای مردانی نباید غذاهایی که طبع سرد دارند را برای مراجعین خودتان تجویز کنید. رژیم کتوژنیک به 4 نوع مختلف تجویز می شود و هر شخصی با توجه به هدف و شرایطی که دارد یکی از آن ها را انتخاب می کند.مثلا افراد ورزشکار بهتر است از رژیم غذایی کتوژنیک دورهای استفاده کنند. در واقع اینطور میشه گفت که راحت ترین راه رو انتخاب میکنه.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از rdiet دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.