لایه برداری پوست چیست؟ فواید و آموزش انواع روش لایه برداری


راهنمای مطالعه

همه دوست دارند، پوستی شفاف و درخشان داشته باشند، اما با بالا رفتن سن، چرخش سلولی کند شده و سلول های مرده پوست چهره را کدر می‌کنند. با استفاده از انواع روش لایه برداری پوست مناسب، می‌توان؛ پوست زیبا تر و جوان تر داشت. لایه برداری پوست، با از بین بردن پوست مرده، درخشش و شادابی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
در این سری از مطالب آموزشی سلامت و زیبایی پوست از رسانه (vaghtemod.ir)، انواع روش های لایه برداری و فواید آن را توضیح داده ایم.

لایه برداری چیست؟ با روش های لایه برداری پوست آشنا شوید!

طبق گزارش webmd، پوست یک اندام پیچیده با چندین لایه متفاوت است. بیرونی ترین لایه پوست که در انواع جنس پوست وجود دارد، اپیدرم ها را تشکیل می‌دهند، که قابل دیدن هستند. لایه بالایی اپیدرم، لایه شاخی نامیده می‌شود، که از 10 تا 30 سلول مرده پوست تشکیل شده است.

این سلول ها دائما، در حال بازسازی هستند و با سلول های جدید، جایگزین می‌شوند. چرخه کامل گردش سلولی در جوانان 28 روز طول می‌کشد، اما با بالا رفتن سن این روند حدودا 45 روز زمان خواهد برد.

لایه برداری پوست؛ به فرایندی گفته می‌شود که، لایه های بالایی پوست که شامل سلول های مرده هستند را از بین ببرد. حتما متوجه شده اید که لایه های بالایی پوست، گاهی خشک یا کدر به نظر می‌رسند و با برداشتن آن‌ها، ظاهر پوست بهبود می‌یابد.

مطالعه بیشتر: دتاکس پوست چیست؟ با سم زدایی پوست و انواع روش دتاکس پوست آشنا شوید.

چرا لایه برداری پوست مهم است؟

لایه برداری؛ باعث درخشندگی و طراوت پوست می‌شود و سلامت پوست را نیز بهبود می‌بخشد. سلول های پوست، هر روز بازیابی می‌شوند، به این صورت که سلول های جدید جایگزینه سلول های لایه بیرونی پوست می‌شوند.
در اصل لایه برداری، تضمین می‌کند که سلول های مرده پوست از بین می‌روند و پوست صاف و درخشان می‌شود.

اگر سلول های مرده پوست را از بین نبریم، پوست کدر به نظر رسیده و به مرور زمان منافذ پوست، مسدود می‌شود که اغلب باعث ایجاد انواع لکه پوست، آکنه، انواع جوش و پوست چرب می‌شود.

در این زمینه آموزش ببنید: بهترین و سریعترین روش از بین بردن لک صورت! با بهترین انواع روش درمان لک صورت آشنا شوید.

فواید لایه برداری پوست چیست؟

بنا به گزارش dermstore، پوست دائما در حال ترمیم و جایگزینی خود است. در این بخش از سری مطالب سلامت از رسانه علمی (https://vaghtemod.ir/)، 6 مزیت اصلی لایه برداری که به داشتن پوستی روشن و شفاف کمک می‌کند را آورده ایم.

اسپانسرهای ما لباس زیر از برند لباس سکرت
  • لایه برداری، لکه های پیری پوست را محو می‎‌کند (برای آشنایی با عوامل پیری زودرس پوست و درمان و پیشگیری، این مطلب را مشاهده کنید).
  • باعث می‌شود، چین و چروک کمتر شوند.
  • لایه برداری پوست؛ باعث جذب بهتر مرطوب کننده ها، آنتی اکسیدان ها و سرم های تقویت کلاژن پوست می‌شود.
  • منحر به باز شدن منافذ پوست می‌شود.
  • لایه برداری، اندازه منافذ و زخم های سطحی را کم می‌کند.
  • لکه های قهوه ای پوست درمان می‌شود.
ایجاد لایه های جدید پوست، بخشی از فواید لایه برداری پوست است
ایجاد لایه های جدید پوست، بخشی از فواید لایه برداری پوست است.

لایه برداری پوست؛ به تجزیه برخی از سلول های بالایی که منجر به تیرگی، خشکی و پیری پوست می‌شوند؛ کمک می‌کند. این روش باعث شفافیت پوست شده و به سلامت پوست کمک خواهد کرد.
اگر پوست سرشار از سلول های مرده باشد، محصولات مراقبت از پوست نمی‌تواند به آن نفوذ کرده و کار خود را انجام دهد. در اصل لایه برداری به محصولات مراقبت از پوست، کمک می‌کند تا به صورت موثر‌تری کار کنند.

لایه برداری، درمان های موضعی پوست را آسان‌تر می‌کند. اگر پوست مستعد جوش و آکنه دارید، لایه برداری به از بین بردن منافذ مسدود شده که منجر به جوش می‌شود، کمک می‌کند.
در اصل یکی دیگر از فواید لایه برداری پوست، این است که با تسریع چرخش سلول های پوست و تحریک تولید کلاژن به درمان جوش و آکنه کمک می‌کند.

درباره پوست بیشتر بدانید: دلایل افتادگی پوست چیست؟ با روش های درمان شلی و افتادگی پوست آشنا شوید!.

انواع روش لایه برداری پوست

در واقع دو راه برای لایه برداری پوست وجود دارد که شامل لایه برداری شیمیایی و لایه برداری فیزیکی است. در ادامه سری مطالب زیبایی و آرایش ، به شما انواع این روش ها را توضیح داده ایم و کمک می‌کنیم تا بر اساس انواع جنس پوست، بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع روش لایه برداری
انواع روش لایه برداری را در رسانه آموزش ببینید.

لایه برداری شیمیایی پوست

در لایه برداری شیمیایی پوست، از مواد شیمیایی برای تجزیه سلول های سطحی پوست استفاده می‌کنند. برای پوست های حساس و مستعد جوش و آکنه، این روش به خوبی عمل می‌کند. با انجام لایه برداری شیمیایی دیگر نیاز به اسکراب پوست نیست، علاوه بر این اسید گلیکولیک، تولید کلاژن را تحریک کرده و باعث جوانسازی پوست می‌شود.

اسپانسر های ما لباس خواب برند لباس سکرت

اسید سالیسیلیک موجود در لایه برداری پوست به روش شیمایی، غدد چربی را هدف قرار می‌دهد، که باعث بهبود آکنه می‌شود.

رایج ترین انواع لایه برداری شیمیایی، شامل آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) و بتا هیدروکسی (BHAs) است. هر دو این روش، با ترکیب شدن با لیپیدها، ساختاری در خارجی ترین لایه پوست ایجاد کرده و حل کردن سلول های مرده پوست، کار می‌کند.

بیشتر بدانید: پلکسر چیست؟ (Plexr) فواید و عوارض جوانسازی با پلکسر که باید بدانید!.

لایه برداری شیمیایی، آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs)

آلفا هیدروکسی اسیدها؛ از رایج ترین انواع لایه برداری شیمیایی سبک هستند. خانواده اسیدهای AHA، از منابع طبیعی مانند میوه، شیر یا شکر به دست می‌آیند. این اسیدها به لایه برداری از سطح پوست کمک کرده تا سلول های جدید و یکنواخت ساخته شوند.

امروزه دو مورد از پر کاربردترین محصولات مراقبت از پوست اسید گلیکولیک (ساخته شده از شکر) و اسید لاکتیک (ساخته شده از شیر) هستند. اگر پوست چرب دارید، لایه برداری مبتنی بر آلفا هیدروکسی یک انتخاب عالی برای شما است.

اسپانسر خرید لباس زیر از برند معتبر لباس سکرت

بیشتر بدانید: 5 تکنیک مهم در آموزش نگهداری و مراقبت از پوست چرب (آموزش موارد ضروری مراقبت از پوست چرب).

لایه برداری شیمیایی، بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs)

همانند آلفا هیدروکسی ها، BHA، یک لایه برداری شیمیایی سبک را انجام می‌دهند. این اسیدهای محلول در روغن، به اعماق فولیکول های مو می‌روند تا چربی اضافی و سلول های مرده پوست را خشک کنند تا منافذ پوست باز شود. به صورت کلی بتا هیدروکسی درمان بسیار موثر‌تری برای پوست های مستعد آکنه و کاهش قرمزی و التهاب پوست است.

برای آشنایی با جدیدترین مطالب زیبایی، سلامت و آرایش مو، مجله را دنبال کنید.



Source link