مقاله شماره یک در کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

Stay Home 04 10 20 brick bricks coronavirus flat vector geometric home house illustration pink pink and blue psa simple stay home stay safe vector در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک می شوند. از آن جایی که در رژیم کتوژنیک، میزان کربوهیدارت دریافتی بسیار کاهش می یابد، برخی مواد غذایی باید حذف و یا جایگزین شوند. بهتر است جو را جایگزین برنج سفید کرد تا میزان قند خون بعد از صرف غذا حدود 70 درصد کاهش یابد و تا ساعت ها ثابت بماند. 5. غذاهایی که از آردسفید، آرد جو،آرد ذرت، برنج سفید تهیه شده اند و از نان ،شیرینی،کیک، بیسکویت و پای میوه جات بپرهیزند. 6. از خوردن زیاد سبزیجات نشاسته ای نظیر سیب زمینی، چغندر، نخود و لوبیا بپرهیزند. 4. از امتحان کردن بستنی ،شکلات و سایر موادی که بروی آنها نوشته شده است بدون شکر بپرهیزند. بدون وجود انسولين، قند در رگهاي خوني تجمع مي يابد. بله بازهم امکان عضله سازی وجود دارد ولی قطعاً نسبت به رژیم های با کربو هیدرات متوسط میزان این عضله سازی کمتر خواهد بود. مصرف پروتئین باید به میزان متوسط و در حد تعادل باشد زیرا مصرف مقدار زیاد پروتئین می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون ها شود.

LemonTh᠎is content h as be᠎en w᠎ritten  by G᠎SA Content​ G enerat or  Dem ov​er si on !

بله. با این حال مهم ترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام دهید کاهش مصرف کربو هیدرات است. در اکثر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 با کاهش وزن میتوان گلوکز خون را آسان تر کنترل کرد. همچنین پروتئین بالایی نیز دارد که کاهش وزن را با کاهش اشتها و کاهش جذب افزایش می دهد. این رژیم، تشابهات زیادی با رژیم کم کربوهیدرات و رژیم اتکینز دارد (رژیم اتکینز یک رژیم لاغری سریع است). برای کاهش عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است بهطور ناگهانی کربوهیدرات مصرفی خود را به صفر نرسانید و ابتدا مقدار آن را کاهش دهید و طی دو الی سه هفته مقدار آن را روزانه کمتر کنید تا به صفر برسد. ديابت نوع دو زماني اتفاق مي افتد که لوزالمعده قادر به توليد انسولين کافي نبوده و يا انسولين موجود به درستي عمل نمي نمايد. فیبر موجود در دانه چیا می تواند سطح قند خون شما را با کند کردن میزان سرعتی که در آن غذا از طریق شکم جذب می شود کاهش دهد.دانه چیا ممکن است به شما کمک کند به یک وزن سالم برسید چون فیبر احساس گرسنگی را کاهش می دهد و باعث می شود که شما احساس سیر بودن بکنید. تخم کتان فیبر لزج بسیار بالایی دارد، که سلامت روده، حساسیت انسولین و احساس سیری را بهبود می بخشد.

این ها غنی از پروتئین و کلسیم هستند و مواد مقاومت در برابر انسولین را از بین می برند. یک فنجان از این دو نوع میوه (منظور از خانواده توت ها میوه هایی همچون توت فرنگی، زغال اخته ی آبی، کرنبری، تمشک و … است)، تنها ۱۵ گرم کربوهیدرات دارد و جزو لیست مواد غذایی بدون قند است. گاهي نيز هر دو مورد همزمان روي مي دهد. هر بایت حافظه و هر کلاک سایکل پردازنده بحساب میآمد و ارزشمند بود و تلاشی تحسینبرانگیز برای گنجاندن برنامه در منابع موجود در جریان بود.. در مطالعه ای مشخص شده است افرادی که بیشترین مقدار حبوبات را میخورند کمترین میزان دیابت نوع 2 را دارند. حبوبات از جمله پروتئین های گیاهی عالی هستند که باید در برنامه غذایی شما قرار بگیرند. این رژیم را بسیاری از سلبریتی ها امتحان کردند و به رژیم سلبریتی ها نیز معروف است.در رژیم غذایی بچه باید تنها در روز ۱۴ قوطی غذای بچه مصرف کنید و سپس یک شام کامل داشته باشید و از آن لذت ببرید. بسیاری از مردم پس از شنا، به شکلی بیرویه اشتهایشان به غذا زیاد میشود و کالریهایی را که در استخر سوزاندهاند دوباره در بدنشان انبار میکنند.

انرژی اکثر تمرینات با شدت بالا (فعالیتی که نیاز به انفجارهای کوتاه و شدید انرژی دارد) توسط کربوهیدراتهایی که میخورید، تأمین میشود. 1. آیا می توان با رژیم کتوژنیک عضله سازی داشت؟ برایتان خطری به همراه نخواهد داشت. فواید تخم مرغ در درجه اول به خاطر مواد غذایی موجود در زرده به جای سفیده است. سیر یک گیاه خوش مزه با فواید قابل توجه برای سلامتی بدن است. تخم مرغ مزایای شگفت انگیزی برای سلامتی بدن دارند. متوسط چگالی یا دانسیته بدن انسان تقریباً اندازه آب است. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. چندین مطالعه کنترل شده نشان داده اند که دارچین می تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد.کنترل دراز مدت دیابت معمولا با اندازه گیری هموگلوبین A1C تعیین می شود، که نشان دهنده متوسط سطح قند خون در طول ۲ – ۳ ماه است.

اسفناج، کلم پیچ و دیگر سبزیجات با برگ سبز منابع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی از جمله ویتامین سی هستند. ممکن است به یاری یک «مددکار اجتماعی طبی» جهت همکاری با خانوادهٔ بیمار و همچنین یک داروساز جهت رایزنی و توصیهٔ محتوای کربوهیدرات داروهایی که بیمار مصرف میکند، نیز نیاز باشد. ممکن است در وضعیت کامل کتوزیس قرار نگرفته باشد برای این کار بهتر است میزان کربوهیدرات دریافتی تان را کمتر کنید. علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی. این رژیم غذایی بهعنوان یک رژیم کتوژنیک یا skd شناخته میشود. مصرف یک تکه نارگیل ۲ میلیگرم آهن به رژیم غذایی اضافه میکند که در حدود ۱۱ درصد از نیاز روزانه توصیه شده محسوب میشود. در واقع، ۱۱ تا ۱۲ گرم کربوهیدرات در ۲۸ گرم از دانه های چیا فیبر هستند که باعث افزایش قند خون نمی شود. یک فنجان توت فرنگی شامل ۴۹ کالری و ۱۱ گرم کربوهیدرات است که سه تای آن فیبر هستند. توتها کربوهیدرات کم و فیبر زیادی دارند.

این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

منابع عالی اسیدهای چرب امگا ۳؛ DHA و EPA هستند که مزایای عمده ای برای سلامت قلب دارند. 1- منبع حیوانی (گیاهخوار و وحشی)- گوشت حیوانات علف خوار(گوشت گاو، گوشت گوسفند، بز، گوشت گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی (از خوردن ماهیهای پرورشی اجتناب کنید)، گوشت خوک و مرغ، تخم مرغ، ژلاتین، کره ، روغن حیوانی- این موارد دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. همچنین می توانید پنیر کم چرب و گوشت نمک سود را به عنوان یک وعده ی غذای سبک در نظر بگیرید، البته به میزان سدیم موجود در آنها توجه کنید. پس روزانه یک لیوان شیر و یک لیوان ماست کم چرب میل کنید. مطمئن شوید که زیتون طبیعی را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید چرا که اغلب روغن زیتون را با روغن های ارزان تر مثل ذرت و سویا ترکیب می کنند. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. هدف کمک به افراد در شناسایی غذاهایی است که ممکن است باعث مشکلات سلامتی مانند مشکلات گوارشی، مشکلات پوستی یا سردرد شوند.

سرکه سیب فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. زرد چوبه یک ادویه با فواید سلامتی بسیار است. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. در مطالعه ای، مردان و زنانی که ماهی را ۵ تا ۷ روز در هفته به مدت ۸ هفته مصرف کردند کاهش قابل توجهی در تری گلیسرید و علائم التهاب داشتند. در یک مطالعه، افراد با فشار خون بالا کنترل نشده که به مدت ۱۲ هفته سیر مصرف کردند به طور میانگین یک کاهش ۱۰ نقطه ای در فشار خون تجربه کردند. همچنین شنا باعث تثبیت فشار خون، کاهش فرکانس قلبی و افزایش تحمل در انجام فعالیتها میگردد. در یک مطالعه، افزایش میزان جذب ویتامین C باعث کاهش علائم التهاب و سطح قند خون سریع برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا فشار خون شد.به علاوه، این سبزیجات، منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند. علاوه بر این، نشان داده شده است که دانه های چیا فشار خون و علائم التهاب را کاهش می دهند.دانه های چیا حاوی مقادیر بالایی فیبر هستند، کربوهیدرات کمی دارند و ممکن است فشار خون و التهاب را کاهش دهند. دیگر راههای دوستدار کتو برای دریافت فیبر بیشتر شامل دانههای چیا، بادام و نارگیل است.

همچنین رژیم کتوژنیک میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدنتان را تغییر دهد؛ بنابراین افزودن نمک بیشتر به وعدههای غذاییتان یا مصرف مکملهای معدنی سودمند است. سپس تخم مرغ، پودر سیر، نمک و فلفل را اضافه کنید. صبحانه: ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استیویا. بعد زا 2 تا 3 ماه می توانید در مناسبت های خاص کربو هیدرات مصرف کرده و سپس بلافاصله به رژیم بدون کربو هیدرات خود بازگردید. تغييرات هورموني در طي دوران بارداري، مانع فعاليت مناسب انسولين ميشود. ضماد سرکه، جلوگیریکننده از توسعه زخمهای مزمن، بادسرخ، زخمهایی که کمکم گوشت را از بین میبرد، و جوشهای خارش دار و هر نوع خارش پوستی، و جوشهای زخم شده و بواسیر، و عقربک و گوشه کردن انگشت، و ورمهای ظاهری و باطنی، و مانع ورم جراات تازه، و درد سر گرم، و گزیدن حشرات سمی، و دفعکننده زیان کلی سوختگی از آتش، ضدعفونیکننده اطراف زخم که به قسمتهای دیگر در صورت چرکی بودن سرایت نکند. متفورمین باعث میشود تعداد اکسیژن بیشتری در هر سلول آزاد گردد و این امر ظاهراً طول عمر و استحکام بدنی را بالا خواهد برد؛ لذا بهترین کاندیدا بهعنوان یک داروی عالی وضدپیری، داروی متفورمین است.

رژیم کتوژنیک با نامهای رژیم کتو و کیتو هم شناخته میشود. مطالعات رو حیوانات با استفاده از عصاره اسکواش کاهش در سطوح چاقی و انسولین را گزارش کرده است. گرچه تحقیقات کمی در مورد انسان ها وجود دارد، یک مطالعه نشان داد که بیماران دیابت نوع ۲ که عصاره اسکواش زمستانی را دریافت کردند، کاهش قابل توجهی در میزان قند خون را تجربه کردند. اصلاحات مختلفی در رژیم کتوژنیک وجود دارد. در صورتي که مبتلا به ديابت مي باشيد، نيازمند برنامه ريزي غذايي هستيد. پژوهشگران معتقدند ديابت نوع يک زماني اتفاق مي افتد که اختلالي در سيستم ايمني ايجاد مي شود. ديابت نوع يک معمولا در کودکان و افراد جوان روي مي دهد . در صورت ادامه دار بودن چنین عوارضی سعی کنید از سبزیجات سرشار از فیبر استفاده کرده و از مکمل منیزیم در کنار رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. • بنابراین ، ما 2 گرم (فیبر غذایی) را از 6 گرم (کل کربوهیدرات) کم می کنیم.