هفت مسائل با رژیم کتوژنیک برای کودکان

20 century icons / 1900s small_02 crayons icons monoline radiation radio waves relativity safety razor vacuum cleaner این نوع از رژیم کتوژنیک برای افراد بدنساز که تمرینات پرفشار و شدید را تجربه میکنند، طراحی شده است. آکنه: کاهش میزان انسولین و مصرف شکر کم تر و غذاهای فرآوری شده راه خوبی برای درمان اکنه است. قند و شکر بهاندازه الکل و مواد مخدر اعتیادآورند. در رژیم کتوژنیک با توجه به کاهش قابل توجه مصرف مواد غذایی از گروههای نان و مواد نشاسته ای، میوه ها و سبزی ها دریافت بسیاری از مواد مغذی به ویژه ویتامین های گروه ب، ویتامین ث و آ در این افراد به طور قابل توجهی کمتر از میزان توصیه شده خواهد بود. علاوه بر این به دلیل عدم مصرف فیبر غذایی (که منبع آن نان و غلات، سبزی ها و میوه ها هستند)، فرد در معرض بیماریهای یبوست، اختلال چربی های خون و نیز بیماری های خطرناکی نظیر برخی سرطان های گوارشی قرار می گیرد. در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک. و به این ترتیب از بروز سایر بیماریهای مرتبط مانند سرطان نیز جلوگیری خواهد کرد.

مصرف بیشتر چربی ها با افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی- عروقی، دیابت و برخی انواع سرطان ها همراه است. لذا با رعایت رژیم کتوژنیک که مصرف نان، برنج، سایر مواد نشاسته ای و حتی میوه ها را کاهش می دهد، در واقع حجم قابل توجهی از مواد غذایی مطلوب و مورد اقبال فرد حذف شده و در واقع اشتها و میل فرد به این دلیل کاسته میگردد. علاوه بر این، فیبر می تواند جذب مقدار کالری از سایر مواد غذایی که مصرف کرده اید را کاهش دهد. علاوه بر این، همان طور که می دانید سهم نان و مواد نشاسته ای در الگوی غذایی ما ایرانیان بسیار بالاست و حجم قابل توجهی از غذای روزانه ما را این ترکیبات به خود اختصاص می دهد. رژیم غذایی کتوژنیک برنامه غذایی است که در طراحی آن میزان دریافت چربی به طور قابل توجهی افزایش می یابد، دریافت پروتئین در محدوده کافی برای فرد بوده ولی دریافت کربوهیدرات (مواد نشاسته ای) در آن به طور قابل توجهی کمتر از میزان نیاز به این ماده مغذی می باشد. معمولاً در حدود 65 تا 110 گرم پروتئین در رژیم غذایی 1800 کالری مجاز است. بااینکه رژیم کتوژنیک معمولاً برای بیشتر افراد سالم بیخطر است ، اما ممکن است در هنگام سازگاری با این رژیم برخی از عوارض اولیه در بدن شما وجود داشته باشد.علائمی از این عوارض جانبی در برخی افراد مشاهدهشده که به آنها انفلانزا کتو میگویند.

هنگام تنظیم یک وعده غذایی مناسب برای دیابتی ها شامل صبحانه و سایر موارد، چهار ستون اصلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. رسید و جعبه ای را که ترازو در هنگام خرید بسته بندی شده باشد، نگه دارید. مطالعات زیادی نشان میدهند که این سبک از تغذیه پایه بیوشیمی و فیزیولوژی قدرتمندی داشته که قادر به کاهش وزن موثر به همراه بهبود در چندین پارامتر بیماری قلبی است. رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم غذایی شما را قادر می سازد تا نزدیک تمرینات ورزشی کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند به ورزشکاران این اجازه را میدهد که کربوهیدراتهای مفید و سالم با کیفیت بالا را در مدت زمان نیم ساعت در طول تمرینات ورزشی خود مصرف کنند. نوع استاندارد، هدفمند یا دورهای ! متفورمین به عنوان کاهنده قند خون در درمان دیابت نوع دو (دیابت غیروابسته به انسولین) بکار میرود. این نوع از رژیم کتوژنیک، متداول ترین نوع از انواع رژیم کتو به شمار میرود. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف رژیم کتوژنیک و انتخاب گزینه مناسب برای خودتان، مطالعه این مقاله مجله کرفس را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع رژیم کتو یا رژیم کتوژنیک بپردازیم. توانسته باکیفیت ترین محصولات را به کسانی که قصد دارند از دیابت خود جلوگیری کنند و یا تصمیم بر لاغری و تناسب اندارم دارند کمک زیادی می کند.

سرطان: در حال حاضر رژیم کتوژنیک برای درمان انواع مختلف سرطان و رشد سریع تومور مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر از این رژیم غذایی برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کمک به کند شدن رشد تومور های سرطانی استفاده می شود. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شه. در واقع نخست میزان انرژی مورد نیاز فرد تعیین شده و سپس نسبت درشت مغذی ها (چربی، پروتئین و کربوهیدرات) و سهم هر یک در تامین انرژی مشخص می شود. 9. فیبر بیشتری بخورید(رژیم خام گیاه خواری) تا سرعت حرکت غذا توی روده ها رو کم کنید. وقتی رژیم رو تازه شروع کردید، کاهش وزن سریع عادیه. 6. رژیم کم کربوهیدرات رو امتحان کنید چون تحقیقات میگن به کنترل گرسنگی، ایجاد حس سیری و کاهش وزن طولانی تر کمک می کند. ماتینسون می گوید، سه مورد وجود دارد که تحقیقات برای حمایت از یک رژیم غذایی کتوژنیک، از جمله کمک به کنترل دیابت نوع 2، به عنوان بخشی از درمان صرع و یا برای کاهش وزن وجود دارد.

برخی شواهد حکایتی از این اثرات وجود دارد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. به همین دلیل به عدد وزن کاهش یافته خود خیلی توجه نکنید، زیرا ترکیب بدن شما اصلاح نشده و با این رویداد، متابولیسم بدن اصلاح نشده و امکان بازگشت وزن کاهش یافته تسریع می گردد. دو فرآیند متابولیک گلوکونئوژنز و کتوژنز زمانی وارد عمل می شوند که کربوهیدرات خیلی کمی در بافتهای بدن در دسترس باشد. وی، آنفلوانزا و راشهای پوستی خیلی شدید را از دیگر عوارض رژیمهای کتوژنیک عنوان کرد. البته رعایت این الگوی رژیم غذایی اغلب برای مدت کوتاه توصیه شده و در طولانی مدت به دلیل عوارض قابل توجه آن قابل پیگیری نخواهد بود که در ادامه به برخی عوارض آن اشاره خواهیم داشت. در چنین شرایطی، توصیه رژیم کتوژنیک به یک فرد فعال و ورزشکار می تواند عوارض و مضرات بسیاری برای او داشته باشد. کنترل انرژی دریافتی فرد، از اصول اساسی در این الگوی غذایی می باشد.

سندرم تخمدان پلی کیستیک: همان طور که گفتیم رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. این عادت سالم به نوبه خود می تواند در وهله اول از بروز سردرد جلوگیری کند و در صورت وقوع آن را کاهش دهد. میزان دریافت منایع پروتئینی و چربی ها عادلانه است ولی کربوهیدرات به 25-20 گرم در روز محدود می شود. هر ۲ قاشق غذاخوری از کره آجیلها و دانه ها ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارد. شام: میگو سوخاری با سس کره و لیمو. انواع محصولات کتوزیست در وبسایت دکتراستویا با قیمت مناسب به فروش میرسد. با توجه به درصد چربی بالا (و اغلب دریافت پروتئین زیاد) در این الگوی غذایی فرد می بایست قبل از آغاز رژیم، از نظر سلامت عمومی و سلامت شاخص های سلامتی مرتبط با چربی خون، قند خون و سلامت کبدی-کلیوی کنترل گردد. به عنوان مثال ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی می کنید و ۲ روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش دهید. هنگامی که به سراغ پیروی از رژیم کتو می روید پس از مدتی به این مسئله پی خواهید برد که قلب شما تندتر و محکم تر از حالت عادی میتپد. Th is post has been g ener ated wi th G᠎SA C​on​tent Gener​ator Demov er sion !

وجود مزایای کوتاه مدت در رژیمهای معروف همگانی دلیلی بر پیروی از آنها نیست. در روغن نارگیل پرس سرد، روغن زیتون، دانه کتان، آجیل ماکادمیا، روغن آووکادو و روغن زنجیره متوسط تری گلیسیرید کربوهیدرات وجود ندارد. در این نوع از رژیم کتوژنیک، حدود ۷۵ درصد از سبد غذایی شما را چربیهای مفید، ۲۰ درصد پروتئین و حدود ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. همچنین مصرف پروتئین با کیفیت بالا بعد از پایان تمرینات ورزشی برای بهبود عملکرد عضله سازی توصیه میشود. البته باید توجه کنید که این نوع از رژیم فقط اجازه مصرف کربوهیدراتهای سالم با کیفیت بالا را به شما میدهد. این دفع بار کلیهها را افزایش داده و آنها را تحت فشار قرار میدهد. در سال ۲۰۱۳، نیویورک با تصویب لایحه شماره ۵۴۸۶ مجلس سنای نیویورک، حمایت از قانون کار کودک خود را برای مدلهای زیر هجده سال سختتر کرد، که به مدلهای زیر سن قانونی همان حمایتهای کارگری را که برای بازیگران کودک میدهد، میدهد. رژیم اولیهی درمانی که در صرع کودکان بکار میرود، فقط آن اندازهای پروتئین دارد که برای رشد و ترمیم بدن و تأمین کالری لازم برای تناسب قد و وزن در آن سن، کافی باشد.

1. روغن MCT: روغن MCT به تأمین انرژی و افزایش سطح کتون ها کمک می کند. پس از تعیین میزان گرم مورد نیاز از هر یک از درشت مغذی ها در برنامه غذایی روزانه، توزیع این درشت مغذی ها در وعده ها و میان وعده ها بر اساس الگوی غذایی و سبک زندگی فرد باید که انجام شود. سوال نخست: آیا قبل از رعایت رژیم کتوژنیک نیاز به بررسی سلامتی فرد و انجام آزمایشات وجود دارد؟ انواع مختلفی از وجود داره که بسته به فرد و همچنین نظر متخصص تغذیه میتونه متفاوت باشه. در این رژیم های غذایی به دلیل افزایش مصرف انواع غذاهای چرب و روغن ها، افزایش چربی های خون -به ویژه کلسترول و چربی بد خون (LDL)- و افزایش سایر شاخص های منفی نظیر اوره و اسیداوریک گزارش شده است. متاسفانه این روزها در بین مراجعین خود شاهد افرادی هستم که از طریق برخی مراکز ورزشی و یا حتی سالنهای زیبایی ! به تازگی توصیه رژیم کتوژنیک را در بین ورزشکاران شاهد هستیم.

در یک مقاله که 13 تحقیق را موردبررسی قرار داده است نشان داد که رژیم کتوژنیک درازمدت اثر بهتری نسبت به رژیمهای بدون چربی دارد. طبق مقاله ایی در Progress in Cardiovascular Diseases. میتوانید کره را در یک ماهیتابه یا شیر جوش بگذارید تا به مرور ذوب شود. کره کاکائو، کره نارگیل، روغن نارگیل ارگانیک، روغن بادام، بادام، شیر نارگیل، آووکادو، آجیل، زیتون، روغن زیتون، انواع پنیرها و محصولات لبنی. بعضی از افراد باور دارند که کره و خامه چون چربی اشباع شده دارند، منجر به بیماری قلبی میشوند. بیماری پارکینسون: باعث بهبود علائم بیماری پارکینسون می شود. خوب مشخصه دکمه ی بنزین رو می زنید چون می تونید از سوخت جایگزین استفاده کنید. اگر کمتر از 1200 کالری در روز بخورید، ممکنه پرخوری در آینده رو تجربه کنید. در فرایند مالت کردن، نشاسته موجود در دانه جو به قند تبدیل میشود. بر اساس شواهد موجود دریافت بیش از حد چربی ها در این رژیم غذایی موجب افزایش تولید ترکیباتی در بدن به نام مواد کتونی می شود. محققان بر این باورند که MCT ها دارای اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی هستند.

اسهال، حالت تهوع، گاز معده، دل درد و سوزش سردل این اثرات خفیف هستند و در مدت کوتاهی از بین خواهند رفت. که در سالهای اخیر، شهرت زیادی پیدا کرده است. حدود سالهای ۱۹۲۰ بود که این الگوی رژیم غذایی برای درمان و کنترل تمام انواع تشنج ها مورد استفاده قرار گرفت و اثرات سودمندی از آن مشاهده شد. در هرم غذایی سنتی کربو هیدرات ها اصلی ترین گروه مواد غذایی را تشکیل می دهند چون برای تأمین انرژی مورد نیاز برای انجام کارهای روزانه مصرف می شوند ولی در هرم غذایی رژیم کتوژنیک این قضیه برعکس است. ممکن است کاملاً متابولیسم کتوز انجام نشود یا از چربیها و کتون ها بهطور مؤثر استفاده نکنید. بهطور ویژه نشان داده شدهاست که لوسین نقشی مهم در مسیر سوخت و ساز انسولین دارد. شواهد اپیدمیولوژیک بهطور مشابه به مصرف بیش از حد قند به عنوان یک عامل مؤثر در ایجاد دیابت نوع ۲ اشاره کرد. 4. از گرسنگی دادن به خودتون و ورزش بیش از حد خودداری کنید. و همچنان باید از مصرف کربوهیدراتهای فراوری شده مضر خودداری کنید. کمتر از ماشین استفاده کنید بیشتر پیاده روی کنید. 2. کالریتون رو بیشتر کم کنید ولی حواستون باشه از 1200 کالری کمتر نشه.