رژیم کتوژنیک Blueprint شستشو و تکرار

رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین متوسط و چربی بالاتر نسبت به سایر رژیمهاست که میتواند به شما کمک کند تا چربی را به طور موثرتری بسوزانید. هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد شیر بادام بهطور خاص باعث چاقی یا افزایش چربی صورت میشود. شیر بادام حاوی مواد مغذی مهمی است که به سلامت استخوانها و رشد سالم آنها کمک میکند؛ البته بهطور مستقیم این کار را انجام نمیدهد. این وضعیت معمولاً به بهطور عمومی در بدن ایجاد شده و همراه هیپرکتونِمی (افزایش میزان کتونها در خون) است. در سال ۱۹۲۱ پزشکی در مرکز پزشکی مایو به نام دکتر وایلدر رژیمی برای بیماران صرعی ایجاد نمود که تغییرات بیوشیمیایی در حالت گرسنگی و روزه داری را شبیه سازی نمود؛ شامل کتوز، اسیدوز و کمآبی.رژیم در هر روز ۱۰ تا ۱۵ گرم کربوهیدرات، یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن و مابقی انرژی را از محل چربی تامین می کرد.

کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند. هنگامی که از رژیم کتو پیروی می کنید، بدن شما وارد یک حالت متابولیک به نام کتوز می شود که در آن به جای کربوهیدرات شروع به سوزاندن چربی برای سوخت می کند. با این حال، هنگامی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنید و چربی بیشتری مصرف می کنید، بدن شما وارد حالت کتوز می شود، که در آن شروع به تجزیه چربی های ذخیره شده به مولکول هایی به نام کتون می کند.

Conte᠎nt has ​been generated by GSA᠎ C on᠎te nt Generator DE MO!

طرفداران این رژیم معتقدند که این حالت بهدلیل پاکسازی بدن اتفاق میافتد! از سوی دیگر آقایان اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. اما اخیراً مورد استقبال گستردهای از سوی افرادی که به دنبال گزینههای بدون گلوتن، بدون لاکتوز و بدون کلسترول هستند، قرار گرفته است. آجیل را جایگزین آووکادو کرده و به جای انواع ماهی و گوشت قرمز که گرانتر هستند از مرغ و گوشتهای ارزانتر استفاده کنید.

پس این نوشیدنی یک جایگزین عالی برای کاهش یا حفظ وزن فعلی شما خواهد بود. رژیم کتوژنیک یک الگوی غذایی محبوب است که در آن باید بیشتر کربوهیدرات های مصرفی خود را با چربی جایگزین کنید. در اپلیکیشن کرونومتر شما می توانید تمامی اطلاعات مربوط به ارزش غذایی مواد مصرفی را به صورت نمودار و نماد مشاهده کنید و می توانید میزان کالری و نکات تغذیه ای مختلف را به شکلی کاملا ساده و قابل فهم مشاهده نمائید.

همچنین در برخی افراد آنفلوآنزا کتو، سر درد، ضعف و خستگی، بوی بد دهان و افزایش تحریک پذیری مشاهده می گردد. برای دریافت و مشاهده رایگان نمونه رژیم کتوژنیک 28 روزه می توانید روز آن کلیک کنید. برخی دیگر به مدت 10 تا 12 روز کتو انجام می دهند و سپس سه تا چهار روز مرخصی خواهند داشت. مطالعه در بین زنان مبتلا به دیابت نوع ۲ همچنین نشان داد که پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک به مدت ۹۰ روز به طور قابل توجهی سطوح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد، که معیاری برای مدیریت طولانی مدت قند خون است. کودکان نباید بیش از دو تا سه وعده شیر بادام در روز بنوشند؛ زیرا ممکن است سایر مواد مغذی را از رژیم غذایی خود حذف کنند و دچار کمبود ویتامین شوند. در رژیم کتوژنیک چه چیزهایی نباید خورد؟

دقت کنید که این که چه چیزی بخورید هم به اندازهی این که غذا نخورید در رژیم فستینگ اهمیت دارد و میتواند در کاهش وزن تعیینکننده باشد. وقتی در ساعاتی از روز غذا نخورید، کالری دریافتی بدن شما کاهش پیدا میکند. اساساً شاخص گلیسمی (GI) به افزایش قند خون توسط یک نوع غذا اشاره میکند. شیر بادام با داشتن ویتامین B6 در تولید انتقال دهندههای عصبی نقش دارد؛ در نتیجه اعصاب را آرامتر میکند. نوسان سطح هورمون میتواند در بروز آن نقش داشته باشد.

دیگر محققان اعتقاد دارند که هر دو این عوامل احتمالاً در این بیماری نقش مهمی داشته باشند. محققان میگویند که کتوز احتمال تشنج را در یک فرد مبتلا به صرع کاهش میدهد اما باز هم بهتر است برای مطمئن شدن، پا پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. شیر بادام ممکن است به کاهش درد زانو ناشی از آرتروز یا التهاب کمک کند. مصرف به اندازه نمک علائم اولیه رژیم مثل سر درد و گرفتگی عضلات را کاهش میدهد. این نوشیدنی به سلامت استخوان، دندان و عضلات بدن کمک میکند، باعث انقباض و ارتجاع قلب میشود و فشار خون را تنظیم میکند. MCTها توسط کبد تجزیهشده و بهسرعت وارد جریان خون میشوند و بهعنوان منبع سوختی برای مغز و عضلات مورداستفاده قرار میگیرند. کتون مولکولی است که در کبد در اثر مصرف چربی هنگامی که مصرف قند کاهش مییابد تولید میشود.

با محدودکردن کربوهیدراتها و نظارت بر مصرف پروتئین، هدف رژیم کتوژنیک این است که بدن را در وضعیت کتوز تغذیهای قرار دهد، یک فرایند متابولیک که باعث افزایش تولید کتونها میشود که توسط کبد ساخته میشوند و میتوانند بهعنوان منبع انرژی اولیه بدن استفاده شوند. رژیم کتو روش کار متابولیسم شما را با تشویق آن به استفاده از اجسام کتون به جای گلوکز برای تولید انرژی تغییر می دهد. رژیم فستینگ را می توان در زمان شیردهی گرفت؟ با رژیم فستینگ چند کیلو وزن کم می کنیم؟ فستینگ عمدتاً ریشه و دلایل مذهبی دارد ولی در برخی موارد نیز بمنظور کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. رژیم کتوژنیک اگرچه دارای مزایای زیادی است و موجب کاهش وزن محسوس می گردد. اعضا این تیم معمولاً شامل یک «متخصص پروانهدار تغذیهٔ کودکان» که مسئول هماهنگسازی برنامهٔ رژیم غذایی است و یک «پرستار دارای پروانه رسمی» که با صرع کودکان آشنایی کافی داشته باشد. بهترین رژیم لاغری برای افرادی که بیماری های سرطانی دارند و یا بیماری صرع دارند، رژیم ketogenic است؛ چونکه در این افراد قند باعث پیشرفت بیماری میشود و در کیتو دایت مصرف قند و کربوهیدارت ها به شدت پایین است و مانع از رشد بیماری نیز میشود.

5. اگر دائما خسته یا ضعیف یا خسته باشم چه میشود؟ چه کسانی باید این رژیم را بگیرند ؟ با این حال گرفتن رژیم برای برخی افراد مضر است. کالری کمتر شیر بادام نسبت به شیر گاو آن را به یک گزینه عالی برای قرار گرفتن در رژیمهای غذایی لاغری تبدیل کرده است. قبل از اقدام به گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک با پزشک و متخصص تغذیه مشورت نمایید. بنابراین افراد دیابتی قبل از رژیم غذایی کتوژنیک باید با پزشک خود مشورت کنند. خروج از رژیم کتوژنیک، فواید خود را دارد. این مایع، از آسیاب کردن بادام به دست میآید و نه تنها طعمش فوقالعاده است، بلکه فواید بیشماری برای سلامتی بدن انسان دارد. نکته: در برخی از دستورهای غذایی روزهای هفته، مقدار مشخصی وجود ندارد، یعنی می توان از نسبتی که دوست دارد استفاده کرد. 1. مقدار زیادی آب بنوشید: هیدراته ماندن هنگام پیروی از رژیم کتوژنیک مهم است، زیرا می تواند به جلوگیری از کم آبی بدن و کاهش وزن کمک کند. این نوشیدنی حاوی فیبر است و باعث بهبود عملکرد روده، جلوگیری از یبوست، کاهش قند خون و کلسترول خون میشود.

شیر بادام با تأمین ویتامین E، ویتامین B6، منیزیم و اسیدهای چرب امگا 3 باعث بهبود حافظه و عملکرد شناختی میشود. مکملهای امگا ۳: مکملهای امگا ۳ سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. از آنجایی که در رژیم کتوژنیک بعضی از گروههای غذایی حذف میشوند، استفاده از مکملهای مناسب و با مشاوره پزشک مفید است. نکتهی مهم اینجاست که این رژیم به دیابتیهای نوع 1 توصیه نمیشود و دیابتیهای نوع 2 نیز باید با احتیاط و زیر نظر پزشک از این رژیم استفاده کنند. بسته به سطح فعالیت شما، ممکن است بتوانید روزانه ۸۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید و در این رژیم نیز باقی بمانید. 4. ماکروهای خود را ردیابی کنید: پیگیری میزان مصرف درشت مغذیها میتواند به شما کمک کند که در اهداف خود باقی بمانید و به نتایج دلخواه برسید.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از rdiet.ir ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.