آیا به رژیم کتوژنیک چرخه ای نیاز دارید؟

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD):این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین اضافه کنید. رژیم کتو یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است. به عنوان سخن پایانی باید یاداور شد که این رژیم یک رژیم مناسب برای کاهش وزن است. همانطور که گفتیم لازمه رژیم کتوژنیک محدودیت در دریافت شیرین کننده هایی چون شکر و عسل است که این مسئله میتواند باعث سختی هایی برای فرد رژیم گیرنده شود. همانطور که در ادامه این مقاله توضیح خواهیم داد، رژیمهای کم کربوهیدرات که باعث کاهش وزن میشوند کبد چرب را بهبود میبخشند؛ حتی اگر حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع باشند.

3️⃣ رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در کنار تمرینات ورزشی خود مصرف کنید. در صورتی که پروتئین ورودی بدن بالا بره و در کنارش ورزش و فشار روی عضلات هم باشه، امکان عضله سازی بیشتر هم فراهم میشه. در آزمایش خون فرد مبتلا به کبد چرب، برخی از آنزیمهای کبدی به ویژه GGT، ALT و AST افزایش مییابد و سطح تریگلیسیرید و انسولین نیز تقریبا بالا خواهد بود. دریافت برنامه تمرینی شامل ۳ هفته اولیه آشنایی و به دنبال آن ۸ هفته مداخله تمرینی بود. اول، آسیب نرسان با هنرنمایی مریل استریپ بود. عوارض بسیار پایین رژیمهای غذایی در مقایسه با عملهای جراحی همچون اسلیو، بوتاکس معده و غیره موجب شده است که در دنیای امروز رژیمهای غذایی بسیار متنوعی را در سراسر دنیا شاهد باشیم. رژیم های کتوژنیک حتی ممکن است مزایایی برای کسانی که دیابت ، سرطان ، صرع و بیماری آلزایمر دارند، داشته باشد. Th​is  post has  be​en written ᠎wi th the  help of G᠎SA C​onte nt G enerat or DE᠎MO !

آیا کتو برای محیطزیست مضر است؟ سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند ، که ممکن است در سندرم تخمدان پلی کیستیک نقش اساسی داشته باشد. به طور کلی علاوه بر موارد گفته شده رژیم کتوژنیک فواید دیگری هم دارد از جمله، کمک به کاهش آکنه پوست، درمان کبد چرب، درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک و بهبود اختلالات سیستم عصبی. کتون های تولید شده در طول رژیم کتوژنیک فواید متعددی برای سلامت مغز دارند. این رژیم متناسب با بدن شماست و منحصربهفرد است، پس استفاده از توصیه دیگران و رژیمهای آنها عملی نادرست است و ممکن است عواقب جبرانناپذیری برای بدن شما داشته باشد.در این مطلب به سوال رژیم کتوژنیک چیست پاسخ دادیم.

و باید مقدار مصرف کربوهیدرات خالص را کم کنید، همچنین توصیه میشود از غذای فرآوری شده و هر نوع غذای حاوی مواد نگهدارنده و حاوی رنگ پرهیز کنید. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. میتوانید برای دسر بشقاب پنیرهای مختلف یا توتفرنگی و خامه سفارش دهید. شام: مرغ پر از پنیر پسته و خامه ای به همراه سبزیجات. این حوزه ای است که همچنان مورد بحث است و می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد، مانند سطح پردازش مواد غذایی که طی شده است.

ماهی چرب: مانند ماهی قزل آلا ، ماهی قزل آلا ، ماهی تن. شام: ماهی سفید ، تخم مرغ و اسفناج که در روغن نارگیل پخته شده است. رژیم تخم مرغ هم یکی از این رژیمهای لاغری سریع است. یکی از این راهکارها مصرف خوراکیهایی مثل کراکر است. 2️⃣ رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD): این رژیم شامل دوره هایی از مصرف کم کربوهیدرات مانند 5 روز و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا است. در هر 1 قاشق غذاخوری 116 کالری، 0 گرم کربوهیدرات ، 0 گرم پروتئین، 14 گرم چربی. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند. در چند هفته اول به صورت منظم رژیم کم کربوهیدرات را دنبال کنید.

در ادامه می توانید نمونه برنامه ای کامل از یک رژیم لاغری کتوژنیک یک هفته ای را مشاهده کنید. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. در این رژیم کربوهیدرات بسیار کمتری دریافت میکنید، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. این رژیم شامل کاهش مصرف شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است.

تخم مرغ و محصولات لبنی، بدون قند افزوده، کربوهیدرات کمی دارند، اما پروتئین و چربی بالایی دارند. از دیگر فواید این رژیم می توان به کاهش چربی های بدن اشاره کرد که این امر سبب کمک به بهبود دیابت، حفظ سلامت قلب و پیشگیری از ابتلاع به سرطان می شود. این رژیم فواید بسیاری برای لاغری، کنترل دیابت نوع 2، صرع و … رژیم لاغری کتوژنیک The Ketogenic Diet یا به طور خلاصه رژیم کتو ، یک رژیم کم کربوهیدرات و پر چرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد. صدمات مغزی: یک مطالعه روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی می تواند باعث کاهش احتقان و بهبودی پس از آسیب مغزی شود. در حقیقت ، بیش از 20 مقاله و تحقیق نشان می دهد که این رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند.

در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک میتواند به اندازه یک رژیم کم چرب برای کاهش وزن موثر باشد. اگر میخواهید وزن کم کنید، روز خود را با یک لیوان آب لیمو و سیر شروع کنید. از آنجایی که این رژیم محدودیتهای بسیار زیادی دارد و تقریبا مصرف کربوهیدرات را به صفر میرساند، بهتر است پیش از شروع رژیم با ویژگیهای آن به طور کامل آشنا شوید. رژیم غذایی کتوژنیک باعث میشود که فرد در ابتدای شروع رژیم، کاهش وزن سریع داشته باشد. افزایش استرس باعث ترشح هورمونهایی (مانند کورتیزول) میشود که با افزایش التهاب، روند رشد مو را متوقف یا کند میکند و باعث ریزش موها میشود. صبحانه: یک شیرخشک کتوژنیک (سعی کنید این یا این). این سندروم زمانی اتفاق میافتد که تخمدانهای یک زن بزرگتر ازآنچه باید باشند، می شود و کیسههای کوچک پر از مایع اطراف تخم ها تشکیل میشوند که دلیل آن سطح بالای انسولین است.

هدف اصلی در این رژیم، قرار گرفتن بدن در وضعیت کتوز است.در این وضعیت بدن کربوهیدراتی دریافت نمیکند و انرژی به جای از سوخت کربوهیدرات، از طریق سوخت چربی تأمین میشود. این نوع رژیم اغلب 60٪ چربی ، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات را دارا می باشد. در حقیقت یک سهم از این میوه معادل یک فنجان (۱۵۲ گرم) تنها حاوی ۱۱.۷ گرم کربوهیدرات و ۳ گرم فیبر است. هر وعده میوه ستاره ای (یک فنجان – 108گرم) حاوی فقط 4.3 گرم کربوهیدرات خالص می باشد. ارتباط رژیم کم کربوهیدرات با کبد چرب چیست؟ یک رژیم کتوژنیک میتواند منجر به نفخ کمتر، گرفتگی عضلات و درد کمتر معده شود که اغلب منجر به بهبود علائم IBS میشود. پس بدن در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار میگیرد.

همچنین، معمولاً افراد در هنگام کتوزیس افزایش انرژی را تجربه میکنند، بنابراین کتوز منجر به یک جریان ثابت سوخت (کتون) به مغز میشود و از مشکلات ناشی از نوسانات قند خون جلوگیری میکند. در واقع اگر ابتدا به یک متخصص تغذیه مراجعه می کردید، او شاید اینطور تشخیص میداد که نیاز به گرفتن رژیم غذایی نیست و با حذف یک ماده غذایی خاص از فهرست مواد غذایی مصرفی روزانه یا هفتگی میشود مشکلتان حل شود. آکنه: پایین آمدن انسولین و خوردن قند کمتری یا غذاهای فرآوری شده ممکن است به بهبود آکنه کمک کند. کربوهیدرات اون برابر با 1.4 گرم و قند اون هم به 0.1 گرم میرسه. از بسیاری جهات به سایر رژیمهای کم کربوهیدرات شبیه است. چاشنی ها: می توانید از نمک ، فلفل و انواع گیاهان و ادویه های سالم استفاده کنید.

اگر شما این مقاله آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد rdiet.ir لطفا از سایت ما دیدن کنید.